Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Airco als verwarming?
Airco als verwarming?
Misschien een domme vraag, maar kun je met de airco ook verwarmen of alleen maar koelen?
gr.Roel
gr.Roel
Re: Airco als verwarming?
Domme vragen bestaan niet Roel, wel domme antwoorden!!
Maar NEE, je kan met airco niet verwarmen, het is de bedoeling dat je de lucht koelt en tevens ontvochtigd, waardoor deze aangenaam aanvoelt in de zomer.
Maar ook in de winter bij veel vocht en beslagen ramen kun je met de airco de ramen (relatief) snel weer schoon krijgen. Natuurlijk in de winter wel de kachel er bij aan!!
Maar NEE, je kan met airco niet verwarmen, het is de bedoeling dat je de lucht koelt en tevens ontvochtigd, waardoor deze aangenaam aanvoelt in de zomer.
Maar ook in de winter bij veel vocht en beslagen ramen kun je met de airco de ramen (relatief) snel weer schoon krijgen. Natuurlijk in de winter wel de kachel er bij aan!!
Groet, Oskar.
Dank je wel Oskar.
- Donald4Motion
Met minder vocht stook je de boel sneller warm, dus in een grote open wagen airco en kachel aan is vlugger warmte.
Oskar,kun je mij dan misschien uitleggen hoe een climatronic precies werkt?
Is volgens mij,airco en kachel in een.
Is volgens mij,airco en kachel in een.
Frits,
met een handbediende kachel en airco moet je alles zelf bedenken en op je gevoel de zaken regelen, een climatronic meet en regelt het door jou ingestelde en blijft dit op een constant niveau houden!
met een handbediende kachel en airco moet je alles zelf bedenken en op je gevoel de zaken regelen, een climatronic meet en regelt het door jou ingestelde en blijft dit op een constant niveau houden!
Groet, Oskar.
-
Een hoop airco's werken niet bij temperaturen onder 5 graden.
Hmmm 5 graden, da's heerlijk voorjaarstemperatuur!
Hmmm 5 graden, da's heerlijk voorjaarstemperatuur!
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
Dat klopt Egbert, maar dat meet ie aan de koelvloeistof temperatuur.
verder zit er bij een handbediende airco alleen een vorst beveiliging op de verdamper.
verder zit er bij een handbediende airco alleen een vorst beveiliging op de verdamper.
Groet, Oskar.
Oskar,bedankt voor het antwoord,heb inmiddels wel gemerkt dat,nu ik al enige tijd -20 zit ,met de climatronic op Econ stand
de climatronic toch wat sneller warmte afgeeft.
Enkel wel 2x gloeien ,anders lukt het niet om de zaak aan de gang te krijgen hoor.
groeten,frits
de climatronic toch wat sneller warmte afgeeft.
Enkel wel 2x gloeien ,anders lukt het niet om de zaak aan de gang te krijgen hoor.
groeten,frits
- de smederij
er zijn wel airco,s die kunnen verwarmen maar of dit er voor een auto is weet ik niet gaat met een klep waardoor het systeem omdraaid koelen buiten verwarmen binnen.
Oskar 725 schreef:Domme vragen bestaan niet Roel, wel domme antwoorden!!
- Multivan Generation
- Contacteer:
Dat principe heb ik in mijn huis en werkt prima.de smederij schreef:er zijn wel airco,s die kunnen verwarmen maar of dit er voor een auto is weet ik niet gaat met een klep waardoor het systeem omdraaid koelen buiten verwarmen binnen.
In ons geval heet dit een warmtepomp.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...