Hi,
Heeft iemand van jullie ervaring met cabine isolering; zie onderstaande link.
Meningen zijn ook welkom.
http://www.wvopzeeland.nl/cabineisolering.html
Groetjes,
SInja
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Cabine isolering
Re: Cabine isolering
Sinja,
Kijk ook op http://www.eldiape.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet,
Herman744
Kijk ook op http://www.eldiape.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet,
Herman744
Hoi,
Ik heb de hele cabine (eigenlijk de hele bus) met reimo gedaan. (2cm)
rol reimo en een bus bison tix, je bent wel even bezig, maar het is warmer en rustiger.
Gelluidsisolatie van de deureN
binnenzijde beplakt met bitumen (zelfklevend) van Conrad.
is ook even werk en een echt zomerkarweitje (dan is dat spul zacht)
scheelt heeel veeel.
als je wilt post ik wel foto's
suc6
Ik heb de hele cabine (eigenlijk de hele bus) met reimo gedaan. (2cm)
rol reimo en een bus bison tix, je bent wel even bezig, maar het is warmer en rustiger.
Gelluidsisolatie van de deureN
binnenzijde beplakt met bitumen (zelfklevend) van Conrad.
is ook even werk en een echt zomerkarweitje (dan is dat spul zacht)
scheelt heeel veeel.
als je wilt post ik wel foto's
suc6
Life's no monkey business.........
Ik ben ook wel benieuwd, zou je de foto's kunnen posten?
Om het zo drastisch aan te pakken ben ik (nog) niet van plan. Maar op de site staat veel info! Thanks :)Herman744 schreef:Sinja,
Groet,
Herman744
@ PJJ, ik ben benieuwd naar de foto's :)
Deurisolatie met anti-dreunplaat / bitumenplaat 5mm
DE caravelle heeft onderin de deur al één enkele anti-dreun plaat zitten, die is mee wit gespoten.
Wat ik zelf aangebracht heb is dus zwart.
binnenzijde deur, met bitumen, daarna doek en daarna standaard isolatie van VW
DE caravelle heeft onderin de deur al één enkele anti-dreun plaat zitten, die is mee wit gespoten.
Wat ik zelf aangebracht heb is dus zwart.
binnenzijde deur, met bitumen, daarna doek en daarna standaard isolatie van VW
Isolatie cabine (en aanleg electra)
DE foto's staan in omgekeerde volgorde, van beneden naar boven zien dus.
Let ook op,
ik heb de zijpanelen links weggehaald, reimo ertegenaan en dan heb je nog voldoende ruimte voor 2x10 l watertank tussen bankje en reimo isolatie. Ook de wielkasten achter zitten onder de reimo 2cm (geen foto's) maar spreekt voor zich.
Maak eerst heel je cabine kaal voor je begint, daarna gewoon overal reimo overheen plakken en mat weer terugleggen.
Ik heb 2 accu's geplaatst onder de stoelen, (1 x 75 Ah, 1x 100 AH, relais onder de consoles weggewerkt, maglite laders aan de zijkant. Accu's worden geschakeld met een 200A schakelaar, 50 mm2 kabel.)
Alle binnenverlichting, radio, hands-free set etc. wordt gevoed uit de hh accu's, kun je altijd starten.
Als je de cabine leeg hebt, direct alle kabels leggen.
DE foto's staan in omgekeerde volgorde, van beneden naar boven zien dus.
Let ook op,
ik heb de zijpanelen links weggehaald, reimo ertegenaan en dan heb je nog voldoende ruimte voor 2x10 l watertank tussen bankje en reimo isolatie. Ook de wielkasten achter zitten onder de reimo 2cm (geen foto's) maar spreekt voor zich.
Maak eerst heel je cabine kaal voor je begint, daarna gewoon overal reimo overheen plakken en mat weer terugleggen.
Ik heb 2 accu's geplaatst onder de stoelen, (1 x 75 Ah, 1x 100 AH, relais onder de consoles weggewerkt, maglite laders aan de zijkant. Accu's worden geschakeld met een 200A schakelaar, 50 mm2 kabel.)
Alle binnenverlichting, radio, hands-free set etc. wordt gevoed uit de hh accu's, kun je altijd starten.
Als je de cabine leeg hebt, direct alle kabels leggen.
- Bijlagen