Ik ervaar het volgende, bij ingetrapte koppeling geen bijgeluiden
Geen slippende koppeling bij veel gasgeven of aanhanger trekken
Geen schudden of wat dan ook
Aangrijpen koppeling zit ook niet extreem "hoog"
Als de bus in zijn vrij staat hoor je wel een soort van rateltje als je een uur hebt gereden is het weg (droog lager oid?)
Kleine resonantie bij stationair toerental wat iets toeneemt bij gasgeven
Vraag, zit het 2MV aan de bakkant of aan de motorkant?
Ik denk dat de boel nooit is vervangen en met 330dkm zou het best wel eens tijd kunnen zijn.
Het zijn (nog) geen grote problemen maar vervang liever de boel preventief dan met pech te komen staan op het moment dat het niet uit komt.
De volgende zaken wil ik allemaal vervangen, zijn er nog andere dingen noodzakelijk om te vervangen?
Koppelingsplaten
2MV
Werkcilinder
Druklager
Ik zit nog te twijfelen tussen de kant en klare oplossing van LUK (eBay.de 670 euro oid) of toch een kit van Sachs wat raden jullie aan?
Wellicht als ik de beschrijving die op de site van onze Belgische T4 buren staat nog kan vinden en icm T4Wiki om de werkzaamheden zelf uit te gaan voeren. Dat zal voor mij een project op zich worden maar wel leuk en leerzaam om te doen tevens scheelt het erg veel in de kosten.
Aanbevelingen, tips en gedachtenspinsels zijn welkom
