Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Ben ik ook aan de beurt? (opgelost)
Ben ik ook aan de beurt? (opgelost)
Hoi mede T4 fanaten
Ik ben bang dat ik ook aan de beurt ben voor mijn koppeling.
als ik rij begint er van 60 km iets te klapperen bij gas geven.
de bus is al op de brug geweest en onderin zit alles goed.
het klapperen verandert als je door een glooiing van de weg gaat.
volgen de garage kan het de tweede massa vliegwiel zijn..
de bus is voor de rest hartstikke in orde, dus ik heb het er best voor over.
ik heb iemand die het voor mijn kan monteren .
http://www.ebay.de/itm/Kupplung-Kupplun ... 492wt_1140" onclick="window.open(this.href);return false;
is dit dat het goede setje wat ik moet hebben?
me Duits is niet zo best ( gewoon slecht dus)
bus is 1.0 TDI 75KW van 99
Alvast bedankt
Peter
Ik ben bang dat ik ook aan de beurt ben voor mijn koppeling.
als ik rij begint er van 60 km iets te klapperen bij gas geven.
de bus is al op de brug geweest en onderin zit alles goed.
het klapperen verandert als je door een glooiing van de weg gaat.
volgen de garage kan het de tweede massa vliegwiel zijn..
de bus is voor de rest hartstikke in orde, dus ik heb het er best voor over.
ik heb iemand die het voor mijn kan monteren .
http://www.ebay.de/itm/Kupplung-Kupplun ... 492wt_1140" onclick="window.open(this.href);return false;
is dit dat het goede setje wat ik moet hebben?
me Duits is niet zo best ( gewoon slecht dus)
bus is 1.0 TDI 75KW van 99
Alvast bedankt
Peter
Laatst gewijzigd door Peterk op 08 jun 2012, 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- Multivan Generation
- Berichten: 33816
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Ben ik ook aan de beurt?
ja is het goede setje
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Ben ik ook aan de beurt?
Bedankt
Ik ga het morgen bestellen. Ik doe wel verslag al het er onder zit.
Dit kan echter nog wel even duren, moet het agenda technisch zien te regelen omdat ik me geld verdien met me t4.
Peter
Ik ga het morgen bestellen. Ik doe wel verslag al het er onder zit.
Dit kan echter nog wel even duren, moet het agenda technisch zien te regelen omdat ik me geld verdien met me t4.
Peter
Re: Ben ik ook aan de beurt?
zou eens goed diagnose (laten) stellen, het kan ook goed iets anders zijn..
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: Ben ik ook aan de beurt?
Heb hetzelfde setje, je weet niet wat je meemaakt, ontkoppelt erg soepel.
Als je vragen hebt laat maar weten,
gelijk bakkering en krukaskering meepakken.
Als je vragen hebt laat maar weten,
gelijk bakkering en krukaskering meepakken.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Re: Ben ik ook aan de beurt?
het is een duur grapje en als het moet dan moet het,....arjantdi schreef:zou eens goed diagnose (laten) stellen, het kan ook goed iets anders zijn..
zou idd ook eerst zeker willen weten dat het ook echt de koppeling is!!!!
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: Ben ik ook aan de beurt?
Hoi allen.
Ik zou niet weten wat het anders zou kunnen zijn.
Voor mijn gevoel komt het niet van Vooren maar aan de linkerkant ter hoogte achter de bestuurders stoel.
Daar zit alleen de tank .
Soms lijkt het meer aan de voorkant te zitten.
Het nare van dit soort geklapper is dat het lastig is te traceren waar het nu precies zit.
Irritant is het echter wel.
Peter
Ik zou niet weten wat het anders zou kunnen zijn.
Voor mijn gevoel komt het niet van Vooren maar aan de linkerkant ter hoogte achter de bestuurders stoel.
Daar zit alleen de tank .
Soms lijkt het meer aan de voorkant te zitten.
Het nare van dit soort geklapper is dat het lastig is te traceren waar het nu precies zit.
Irritant is het echter wel.
Peter
Re: Ben ik ook aan de beurt?
je schrijft de garage zegt dat het het 2 mv KAN zijn, dus ze weten het ook niet zeker....
ik zou er even ook iemand anders dan die garage een klein stukje mee laten rijden die het wel kan weten
een monteur die vaker met werkt, of een heel technische WJW-er in de buurt, als die dezelfde conclusie heeft dan de garage dan zal het wel moeten zijn,...
het is een dure reparatie vervangen van de koppeling ......voor als het toch iets anders zou zijn geweest.
ik zou er even ook iemand anders dan die garage een klein stukje mee laten rijden die het wel kan weten
een monteur die vaker met werkt, of een heel technische WJW-er in de buurt, als die dezelfde conclusie heeft dan de garage dan zal het wel moeten zijn,...
het is een dure reparatie vervangen van de koppeling ......voor als het toch iets anders zou zijn geweest.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: Ben ik ook aan de beurt?
Hoi frank
Je heb wel gelijk
Sinds gisteren weet ik ook een vw monteur die wil er ook wel naar kijken.
Hij heeft alleen weinig tijd.
Ga proberen een afspraak met hem te maken.
Wordt vervolgt
Peter
Je heb wel gelijk
Sinds gisteren weet ik ook een vw monteur die wil er ook wel naar kijken.
Hij heeft alleen weinig tijd.
Ga proberen een afspraak met hem te maken.
Wordt vervolgt
Peter
Re: Ben ik ook aan de beurt?
als je koppeling zo erg is kan die ook ineens stil staan op het slechtste moment en dat komt ook nooit uit
maar dat geklapper is dat bij een constant toerental / gasstand als je rond de 60 rijdt ? wat gebeurt er als je 60 rijdt en doortrekt in toeren ?
simpel alles vervangen wat iemand zegt heeft sommige een hoop geld gekost terwijl het niet altijd nodig bleek te zijn
maar dat geklapper is dat bij een constant toerental / gasstand als je rond de 60 rijdt ? wat gebeurt er als je 60 rijdt en doortrekt in toeren ?
simpel alles vervangen wat iemand zegt heeft sommige een hoop geld gekost terwijl het niet altijd nodig bleek te zijn
Re: Ben ik ook aan de beurt?
Hoi Dennis
Het geklapper begint zo rond de 60
Bij constant rijden hoor je zowat niets.
Als je dan gas geeft komt het geklapper.
Koppeling werkt voor de rest goed.
Als je hard doortrekt van uit stilstand hoor je niks
Het dus bij accelereren van af ongeveer 60km
Geen flouw idee wat het nog meer zou kunnen zijn.
Peter
Het geklapper begint zo rond de 60
Bij constant rijden hoor je zowat niets.
Als je dan gas geeft komt het geklapper.
Koppeling werkt voor de rest goed.
Als je hard doortrekt van uit stilstand hoor je niks
Het dus bij accelereren van af ongeveer 60km
Geen flouw idee wat het nog meer zou kunnen zijn.
Peter
Re: Ben ik ook aan de beurt?
dat kunnen veel andere zaken als je koppeling en 2mv zijn. motor en baksteunen kunnen slecht zijn, een kapotte homokineet, zegt u het maar..
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: Ben ik ook aan de beurt?
Ik zou ook eerst even verder kijken naar bv steunen e.d.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Re: Ben ik ook aan de beurt?
Hoi iedereen
De motorsteunen zijn nagekeken, die waren goed.
het zou een homokineet kunnen zijn.
Ik spreek vanavond iemand die haar man bij vw werkt en ook een eigen garage heeft.
ik wil hem er ook nog naar laten kijken.
Ik begin ook te twijfelen of het wel de koppeling is, om dat toerental niet uitmaakt.
het gebeurt van af een bepaalde snelheid.
Het zou zonde geld zijn op iets te vervangen wat geen probleem is
Bedankt voor het mee denken
Peter
De motorsteunen zijn nagekeken, die waren goed.
het zou een homokineet kunnen zijn.
Ik spreek vanavond iemand die haar man bij vw werkt en ook een eigen garage heeft.
ik wil hem er ook nog naar laten kijken.
Ik begin ook te twijfelen of het wel de koppeling is, om dat toerental niet uitmaakt.
het gebeurt van af een bepaalde snelheid.
Het zou zonde geld zijn op iets te vervangen wat geen probleem is
Bedankt voor het mee denken
Peter
Re: Ben ik ook aan de beurt? ( opgelost )
Hoi iedereen
Het probleem zat toch in de aandrijf as
Vanavond er een ander onder gezet ( met dank aan matje en westfalia )
Geen raar gerammel meer
ik ben blij
Peter
Het probleem zat toch in de aandrijf as
Vanavond er een ander onder gezet ( met dank aan matje en westfalia )
Geen raar gerammel meer
ik ben blij
Peter