Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Pon en garantie !!!!!!

vragen over de T5
Plaats reactie
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Pon en garantie !!!!!!

Bericht door alfagek »

Het weekend hoorde ik een verhaal en die wilde ik jullie van het forum voorleggen.

Klopt het dat PON alle garantie bij de VW fabriek heeft afgekocht zodat hij de bussen goedkoper kan inkopen.

En PON dus zelf garantie bepalingen heeft voor de Nederlandse markt. ( wie geen garantie claim heeft verdient PON )

En dat voor alle merken die PON verkoopt in Nederland.

Wie kent dit verhaal.

Ik heb diverse werken onder garantie laten doen, ook lakgarantie en dan kan ik dit verhaal wel een beetje in vinden.

Ze doen zo min mogelijk en willen eigelijk geen garantie gevallen.

Gr, Bob.
Laatst gewijzigd door alfagek op 21 mei 2012, 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
frits k

Re: Pon en garantie

Bericht door frits k »

Geen idee of dit zo is ,en mocht dit zo zijn dan kom je dit waarschijnlijk nooit te weten of kun je het niet bewijzen. :censor
Gebruikersavatar
Adrie 260
Berichten: 784
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Sommelsdijk G.O.

Re: Pon en garantie

Bericht door Adrie 260 »

Gezien de garantiegevallen die hier "rouleren",zou dit dus heel goed kunnen kloppen.
Centjes binnen, service weg.
De groewten uut Sommersdiek
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Pon en garantie

Bericht door Donald4Motion »

Je topic titel klopt al niet "PON en garantie" die 2 zal je nooit in 1 zin tegen komen.
(ook veel eigen ervaring opgedaan) :gif
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33815
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Pon en garantie !!!!!!

Bericht door Multivan Generation »

De kale prijzen (dus inkoop zonder belastingen) die PON moet betalen voor nieuwe auto's ligt lager als in vergelijkbare Europese landen (uitgezonderd Denemarken),
en is ongeveer vergelijkbaar met de prijzen die 'Werksangehörigen" moeten betalen.

De reden hiervoor is dat als de normale inkoopsprijzen gehanteerd zouden worden,
en daar nog eens de BPM van 40% (ongeveer) en BTW van 19% overheen moeten,
dat Volkswagen in Nederland onbetaalbaar zou worden.

Dat hierbij wellicht een compromis in garantie afhandelingen bereikt is, dat zou te verklaren kunnen zijn met bovenstaande.

Ik heb hier een prijslijst liggen van 'Werksangehörigen" en als je ziet wat een T5 california met 174 pk en 4motion kost,
daar rijden we hier in Nederland kale Transporters voor..met BPM.

Jammer dat Yorrie (bijna) niet meer op het forum komt,
hij had er vast meer over kunnen schrijven..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Pon en garantie !!!!!!

Bericht door robertTREBOR »

Heb dat verhaal al eens eerder gehoord dat de importeur van de fabrikant standaard een bepaalde hoeveelheid "garantie" geld krijgt per verkochte auto, das niet alleen bij vw hoor !
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
de hunter
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 apr 2008, 21:41

Re: Pon en garantie !!!!!!

Bericht door de hunter »

Mijn ervaring mbt garantie vanuit de pon zijn juiste erg goed, mijn bus 140pk dsg bracht ik voor de 2tons beurt (waarbij de auto net 2jaar was) bleek er iets te veel speling op de aandrijfing te zitten dus werden de aandrijfassen verv. Bij het los halen van de assen bleek ook de vertanding in de dsg bak bijna rond te zijn en ook werd dus de bak verv alles onder garantie! Ook nu een paar keer een storing op de (bleek na uitlezing) turbo gehad en ook deze wordt vrijdag onder garantie verv , kortom het kan dus wel :jumpklap
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33815
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Pon en garantie !!!!!!

Bericht door Multivan Generation »

Heb je het dan over een PON-dealer bedrijf of een gewone vw garage die een claim weg legt bij de importeur..?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Pon en garantie !!!!!!

Bericht door alfagek »

Multivan Generation schreef:Heb je het dan over een PON-dealer bedrijf of een gewone vw garage die een claim weg legt bij de importeur..?
Ik heb het over een pon - vw dealer.

Gr, Bob.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Plaats reactie