Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
t4 vr6
t4 vr6
Hallo,
Wat vergeten in mijn vorige bericht. Misschien een rare vraag, maar weet iemand of het mogelijk is om een VR6 blok uit een golf 3 (92) in een t4 syncro te bouwen ? en wat voor aanpassingen daarvoor nodig zijn? Ik heb namelijk nog een hobby project staan van een golf2 met een 2.8vr6 dus zou het project omgegooid kunnen worden zou leuk zijn ! Zouden er problemen zijn met het opnieuw op kenteken krijgen? Ik weet dat er een standaard t4 vr6 is maar is dat het zelfde chassis als een andere t4 of is dit een zwaardere uitvoering o.i.d.
Alle adviezen zijn welkom ook als het onbegonnen werk is
Groeten Jeroenvr6
Wat vergeten in mijn vorige bericht. Misschien een rare vraag, maar weet iemand of het mogelijk is om een VR6 blok uit een golf 3 (92) in een t4 syncro te bouwen ? en wat voor aanpassingen daarvoor nodig zijn? Ik heb namelijk nog een hobby project staan van een golf2 met een 2.8vr6 dus zou het project omgegooid kunnen worden zou leuk zijn ! Zouden er problemen zijn met het opnieuw op kenteken krijgen? Ik weet dat er een standaard t4 vr6 is maar is dat het zelfde chassis als een andere t4 of is dit een zwaardere uitvoering o.i.d.
Alle adviezen zijn welkom ook als het onbegonnen werk is
Groeten Jeroenvr6
Re: t4 vr6
Moet zonder meer mogelijk zijn, aangezien er inderdaad een T4 VR6 bestaat.
Is hetzelfde chassis.
Dat is overigens een teruggetunde VR6 met 140pk in tegenstelling tot de 174 uit de Golf.
Volgens mij is het in de T4 ook altijd een automaat .
Zou dan wel voor een 2.0 benzine kiezen als basis, is denk-ik minder werk dan ombouwen van diesel naar benzine.
Maar voor een syncro lijkt me uiteindelijk een TDI (veel) meer geschikt ivm het betere koppel.
Ah, en bovendien, als je met de honden naar de kou gaat (net gelezen), is een standkachel op diesel iets economischer
Is hetzelfde chassis.
Dat is overigens een teruggetunde VR6 met 140pk in tegenstelling tot de 174 uit de Golf.
Volgens mij is het in de T4 ook altijd een automaat .
Zou dan wel voor een 2.0 benzine kiezen als basis, is denk-ik minder werk dan ombouwen van diesel naar benzine.
Maar voor een syncro lijkt me uiteindelijk een TDI (veel) meer geschikt ivm het betere koppel.
Ah, en bovendien, als je met de honden naar de kou gaat (net gelezen), is een standkachel op diesel iets economischer
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
-
- Berichten: 1223
- Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41
Re: t4 vr6
zover ik weet is de motor kwa basis gelijk, het carter + aanzuigbuis oliepomp anders, en de inlaatfabriek + kop ook. (de t4 vr6 is gebouwd op koppel, in de golf moet ie naar de 6000 rpm)
tevens is de inlaathandel zo gebouwd dat het in een t4 past. blok ligt daar onderuit naar voren gekanteld in, net als een TDI. Golfje staat hij hoegenaamd rechtop.
Verwacht dat je er een vr6 versnellinbak met juiste pasflens voor een T4 ook bij nodig hebt. (heeft met dezelfde apparte motorstand te maken die in een t4 is toegepast.)
tevens is de inlaathandel zo gebouwd dat het in een t4 past. blok ligt daar onderuit naar voren gekanteld in, net als een TDI. Golfje staat hij hoegenaamd rechtop.
Verwacht dat je er een vr6 versnellinbak met juiste pasflens voor een T4 ook bij nodig hebt. (heeft met dezelfde apparte motorstand te maken die in een t4 is toegepast.)
- Peter 887
- Berichten: 2455
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
- Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329
Re: t4 vr6
Een vr6 in mijn T4 is een AES , en is inderdaad gemaakt voor een hoger koppel bij een lager toerental.
Dit komt ook door het andere inlaatsysteem met een resonantiepijp, maar het vermogen ligt lager 103 Kw/140 Pk
hij moet ook meer gewicht meetrekken dan een golf, of een ander type personenwagen.
Bij mij staat er ook bijna 2 ton gewicht op mijn kenteken.
Dit komt ook door het andere inlaatsysteem met een resonantiepijp, maar het vermogen ligt lager 103 Kw/140 Pk
hij moet ook meer gewicht meetrekken dan een golf, of een ander type personenwagen.
Bij mij staat er ook bijna 2 ton gewicht op mijn kenteken.
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.
El groeto uit Sjikago
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.
El groeto uit Sjikago
- Pascal-141
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: t4 vr6
Je hebt de 6 cilinder in de T4 niet alleen met 140PK , maar ook met 204PK hoor . Dan word het pas leuk rijden
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: t4 vr6
De 204pk versie heeft 24 kleppen ipv 12.
Die kwam in 1999 in de Golf IV en Bora, denk niet dat die standaard in de T4 heeft gelegen ?
De VR6 heette vanaf dat moment V6, met een rode 6.
Je hebt ook nog de 192pk (2,8 opgeboord naar 2,9ltr) uit de Corrado en Golf Syncro.
De is achterhaald door de 24klepper.
Inmiddels is er ook een 3,2ltr VR6, en een 3,6 ltr VR6, de laatste heeft een nog kleinere blokhoek van 10,6 ipv de oorspronkelijke 15°.
Die kwam in 1999 in de Golf IV en Bora, denk niet dat die standaard in de T4 heeft gelegen ?
De VR6 heette vanaf dat moment V6, met een rode 6.
Je hebt ook nog de 192pk (2,8 opgeboord naar 2,9ltr) uit de Corrado en Golf Syncro.
De is achterhaald door de 24klepper.
Inmiddels is er ook een 3,2ltr VR6, en een 3,6 ltr VR6, de laatste heeft een nog kleinere blokhoek van 10,6 ipv de oorspronkelijke 15°.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
- Pascal-141
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: t4 vr6
De 204PK versie heeft wel degelijk in de T4 gelegen hoor . Ik heb een hele tijd terug nog aan zo eentje gewerkt.pluuke schreef:De 204pk versie heeft 24 kleppen ipv 12.
Die kwam in 1999 in de Golf IV en Bora, denk niet dat die standaard in de T4 heeft gelegen ?
Dat was deze :
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Multivan Generation
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: t4 vr6
die V6 met 204 pk was leverbaar in de T4..
Nee niet standaard nee,
maar tegen meerprijs kon je die gewoon bestellen hoor..
Nee niet standaard nee,
maar tegen meerprijs kon je die gewoon bestellen hoor..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: t4 vr6
en weer wat geleerd
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
- Multivan Generation
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: t4 vr6
Bij die "mini"-meeting bij ons thuis lagen er aardig wat speciale folders op de leestafel,
heb je die niet gezien?
Daar lag ook een Australische folder met daarin dit model besproken.
heb je die niet gezien?
Daar lag ook een Australische folder met daarin dit model besproken.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: t4 vr6
Als ik die allemaal door had moeten bladeren zat ik er nu nog
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Re: t4 vr6
Ik denk dat we toch maar voor een 2.5TDI gaan, gezien het koppel en het vele werk wat de ombouw naar een vr6 met zich meebrengt. Als de 2.5 tegenvalt qua prestaties laten we hem maar even 'kietelen"
groeten Jeroen
groeten Jeroen
Re: t4 vr6
verstandig.. benzine is leuk en aardig, maar een vr6 doet snel 1 op 6 en een snelle tdi 1 op 10..jeroenvr6 schreef:Ik denk dat we toch maar voor een 2.5TDI gaan, gezien het koppel en het vele werk wat de ombouw naar een vr6 met zich meebrengt. Als de 2.5 tegenvalt qua prestaties laten we hem maar even 'kietelen"
groeten Jeroen
-
- Berichten: 1223
- Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41
Re: t4 vr6
arjantdi schreef:verstandig.. benzine is leuk en aardig, maar een vr6 doet snel 1 op 6 en een snelle tdi 1 op 10..jeroenvr6 schreef:Ik denk dat we toch maar voor een 2.5TDI gaan, gezien het koppel en het vele werk wat de ombouw naar een vr6 met zich meebrengt. Als de 2.5 tegenvalt qua prestaties laten we hem maar even 'kietelen"
groeten Jeroen
1:6 met een vr5 in een passat boven de 170 km per uur niet haalbaar....(zelf ervaringsdeskundige) met 2 ton gewicht, een cilinder meer en de stroomlijn van een keukenkast gaat hij nog wel ffe meer lusten hoor.... Je kunt zogezegd geen pompstation meer overslaan. Ik heb me wel eens afgevraagd hoe je zo snel die 75 liter tank benzine door die 6 mm leiding kan persen
- Peter 887
- Berichten: 2455
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
- Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329
Re: t4 vr6
Ik red 1:7, en dan rij ik redelijk rustig.
Vannaf vanfest een aantal jaren terug bijna 1:9 gehaald maar niet over de 100 Km/h
Een paar jaar terug met het WJW hemelvaartsweekend met de caravan aardig doorgereden
En had ik bij de camping aangekomen bijna mijn tank leeg, 1:4 heb ik toen niet gered.
Dus alles is zeer afhankelijk van je rechtervoet.
Maar een zuinigheidsprijs zal hij nooit krijgen.
Vannaf vanfest een aantal jaren terug bijna 1:9 gehaald maar niet over de 100 Km/h
Een paar jaar terug met het WJW hemelvaartsweekend met de caravan aardig doorgereden
En had ik bij de camping aangekomen bijna mijn tank leeg, 1:4 heb ik toen niet gered.
Dus alles is zeer afhankelijk van je rechtervoet.
Maar een zuinigheidsprijs zal hij nooit krijgen.
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.
El groeto uit Sjikago
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.
El groeto uit Sjikago