Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Internationaal on-line inkopen of niet

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ChrisKuiper
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 mar 2012, 01:45
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Internationaal on-line inkopen of niet

Bericht door ChrisKuiper »

Mijn eerste topic op dit fantastische forum!

Tijdens mijn introductie babbel op het forum had ik al wat verteld over de huidige mankementen aan m'n bussie. Een daarvan is de kapot gedraaide manchet van de linker aandrijfas (bestuurderskant). Nu wil ik deze zelf gaan vervangen, en was daarvoor op zoek naar materialen. Gezien ik nog niet zo heel erg thuis ben in autotechniek, maar wel behoorlijk op de hoogte van elektra en elektronica waarvan ik de onderdelen veelal voor spotprijzen uit Azië vandaan haal via de internationale veilingsite Ebay.

Zo ook op jacht naar een antriebswelle voor mijn T4 uit '94. Nu was mij op het eerste gezicht opgevallen dat de huidige aandrijfas op slechts 3 bouten lijkt vast te zitten, maar hebben de manchetten op Ebay er allemaal iets van 6 gaten in zitten. Bijvoorbeeld te vinden op deze, deze of deze advertentie. Nu gok ik er al min of meer op dat dit wel de goede onderdelen zijn, op de intro staat een foto van de as met het euvel voordat deze tijdelijk is gefixed.

Gezien er op ditzelfde Ebay ontzettend veel is vinden voor m'n T4tje, waaronder zelfs nog compleet gereviseerde motoren, gloednieuwe Turbo laders, spruitstukken, carroserie en nog zoveel meer spul, zou ik wel willen weten of de prijzen een beetje op de gemiddelde lijn zitten. Zo'n manchet bijvoorbeeld voor €35 met daarbij €10 verzendkosten, is dat redelijk of niet. Het grote nadeel met dit soort markten is dat je niets in je handen hebt, en je pas weet of het goed zit wanneer het binnen is, wat soms dagen tot weken kan duren. Ik heb geprobeerd wat te googlen, maar als ik dan een site vindt waar zo'n zelfde ring zowat €100 moet kosten, vraag ik me af wat het grote verschil hierin is.

Hoe doen jullie dit? Ga je dan naar de plaatselijke VWdealer, zoals Heron hier bij ons in de Zaanstreek, worden de slopers afgestruind, of zijn er allicht betrouwbare adresjes om een en ander te vinden? In mijn geval kies ik nu nog het liefst voor nieuw, gezien mijn ervaringsniveau nog niet voldoende is om versleten van zgan te onderscheiden, hoewel sommige garages daar ook wel moeite mee schijnen te hebben.. maar dat terzijde
Voor hen die het uur ten volle dient, is de tijd eerder een last dan vriend
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Internationaal on-line inkopen of niet

Bericht door matje86 »

eerst naar heron vragen wat het daar kost
dan pas ebay voor prijsverschil
bus is in inderhoud bij vinkauto oostzijde
schappelijke prijzen
Laatst gewijzigd door matje86 op 29 mei 2012, 08:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Internationaal on-line inkopen of niet

Bericht door sgsdebruijn »

Voor een GNK in NL betaal je 120 euro incl hoes, vet enz... ik geloof dan niet zo in een product wat ineens meer als 80 tientjes goedkoper is.
Ik wilde eigenlijk een nieuw VW maar die was niet te betalen dus al concessie gedaan (en geen tijd om de as van Peter aan te passen voor ABS al dan niet met een nieuwe ring).

Met dit soort belangrijke onderdelen ga ik liever niet experimenteren, een rubber, uitlaat, lampjes enz.. dat kan wel via ebay maar op motor/rem gerelateerde zaken ga ik niet bezuinigen.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Internationaal on-line inkopen of niet

Bericht door pluuke »

Voor simpele slijtagedelen ga ik het meestal niet zo ver zoeken.

Hier : http://www.winparts.nl/661/onderstel/aa ... stofhoezen" onclick="window.open(this.href);return false; kun je je ook een beetje oriënteren voor de prijs,
of gewoon meteen bestellen. Winparts verkoopt relatief goede onderdelen van TSW, Febi, Spidan.
Dat is allemaal aftermarketspul, en "gemiddeld" van kwaliteit. Wellicht komt daar overigens ook het e.e.a. van uit China ??
Je weet het toch nooit zeker wat dat betreft, sommig spul komt ook nog wel uit de EU denk-ik :toppie

Echt vaag chinees spul van Ebay lekker links laten liggen. Spullen van de dealer zijn zeker duurder, maar niet altijd zoveel beter dat het het prijsverschil rechtvaardigt.
Kan voor sommige mensen een principekwestie zijn om daar geen enkel "risico" mee te nemen, en daarom alleen voor "Erst-ausrüstung-qualität" (die Duitsers hebben zulke mooie lange woorden :bifun ) te kiezen.

Bijvoorbeeld een homokineethoes (zelf net vervangen, ook linker aandrijfas, bakzijde) gekocht bij de Technische centrale.
Kostte 21 euro, merk Spidan. Is gewoon goed.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Plaats reactie