Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 Camper uit 2004 voor 7700 eu...too good to be true??

vragen over de T5
RikdB
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jun 2012, 21:58

T5 Camper uit 2004 voor 7700 eu...too good to be true??

Bericht door RikdB »

Beste mensen,

Ik ben al een tijdje zoekende naar een VW T4 (of T5, maar die zijn in het algemeen boven het budget) camper, met hefdak, 4 slaapplaatsen, vijf zitplaatsen, genoeg kastruimte... En toen viel mijn oog vandaag op een T5, bouwjaar 2004, camperopbouw 2009, 121.000 op de teller, voor 7700 euro.Afbeelding
Daar wilde ik meer van weten (geen telefoon nummer) en ik mailde.
Vanavond antwoord. Dame zit in Engeland en is Amerikaans, haar Nederlandse man zit in de VS. Zij gaat naar de VS voor werk en wil de bus SNEL verkopen. Ze stelt een constructie voor via een firma waar zij de bus aflevert, ik aan betaal, en die dan mij de bus 5 dagen op proef geven om te checken en te besluiten of ik 'm wil of niet. De eerst voorgestelde firma vond ik niet echt betrouwbaar ogen, maar ze zegt dat het via TNT ook kan.
Ik wacht nu op een mailtje met een link naar desbetreffende service via TNT, ik ben benieuwd of de transaktie dan risicoloos kan.
Ik heb NAP-check uitgevoerd en kreeg een fout bij de kilometerstand, en niet als vermist opgegeven.

Wat denken jullie, is dit een scam of niet? Proberen ze me geld afhandig te maken danwel een gestolen auto te verkopen? En als dat niet helemaal duidelijk is, hoe krijg ik zekerheid of het kosjer is?

Ter inspiratie, hier een link naar foto's van de bus, ik wil wel zeker weten of het een scam is want deze bus is ver boven mijn beschikbare budget:
http://imgur.com/a/QJvmj#0

bij voorbaat dank voor enig antwoord,

Rik

PS Ik volg en doorzoek dit forum al langer, maar heb nu een aanleiding geconden iets te posten (en registreren)
Gebruikersavatar
dyselinck
Berichten: 197
Lid geworden op: 23 jan 2012, 00:13

Re: T5 Camper uit 2004 voor 7700 eu...too good to be true??

Bericht door dyselinck »

To good to be true... Usually is...

Vind het raar dat het via een constructie moet en via mail. En in het engels.

Normaal is toch langs dit:

Ring ring ring

Hoi joppie hier, verkoop jij die T5 nog?
Hai, Ja die is nog steeds te koop? Wil je komen kijken? Testritje make?
Ja is goed man, zaterdag kom ik!
Oke! Doeg!
Doeg!

En niet volgens jouw verhaal :)
T5 SWB 2010 GP "naomi": 186 PK - Xenon - Plastidipped - 19 inch - frontspoiler
Wishlist: - DRL - 40 mm verlaging - DPF OFF
Gebruikersavatar
WouterW
Berichten: 489
Lid geworden op: 20 nov 2010, 09:55
Locatie: Achterhoek regio Zutphen

Re: T5 Camper uit 2004 voor 7700 eu...too good to be true??

Bericht door WouterW »

To good to be true... Usually is...

Vind het raar dat het via een constructie moet en via mail. En in het engels.
zoals dyselinck al zegt:

Staan laten, welbekende oplichterstruc.

If it looks too good to be true....it usually is.... too good to be true

marktconforme prijs voor een naar camper omgebouwde 2004 T5 is € 15-20.000,- afhankelijk van uitrusting, km-stand en algemene staat. verschil tussen vraagprijs en marktconforme prijs is gewoon té groot.
Laatst gewijzigd door WouterW op 18 jun 2012, 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
T5 2.5 AXD 2004 503.000 000km
RikdB
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jun 2012, 21:58

Re: T5 Camper uit 2004 voor 7700 eu...too good to be true??

Bericht door RikdB »

Dank voor jullie reacties. Haar eerste mailtje was in soort Nederlands maar omdat ze Amerikaans is gaat dat een stuk makkelijker en kan ze ook wat zuiverder formuleren.

Wel raar inderdaad dat bij de advertentie noch haar mail een telefoonnummer staat, alles gaat via mail. Ik vertrouw het niet echt, en ga het ook niet doen.. maar krijg zo'n loterij gevoel, van stel nou dat het wel oprecht (en knullig) is en dat iemand het echt niet uitmaakt om een kleine 8000 te krijgen ipv 20000 ofzo voor een bus, en dat ik het dan niet doe op basis angst voor boeven....

Ik ben nog in email contact, ga ook zeker telefoonnummers vragen, ik zal wel zien
Gebruikersavatar
dyselinck
Berichten: 197
Lid geworden op: 23 jan 2012, 00:13

Re: T5 Camper uit 2004 voor 7700 eu...too good to be true??

Bericht door dyselinck »

De camper ( als die van haar is ) ziet er netjes uit en op het eerste zicht 15000 waard. Zou jij dan 8000 € "weggeven" omdat je " dringend " ergens naartoe moet?!
T5 SWB 2010 GP "naomi": 186 PK - Xenon - Plastidipped - 19 inch - frontspoiler
Wishlist: - DRL - 40 mm verlaging - DPF OFF
Louis
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 apr 2007, 11:38

Re: T5 Camper uit 2004 voor 7700 eu...too good to be true??

Bericht door Louis »

Niet intrappen, dit is je reinste oplichterij.
Dat zogenaamde speciale bedrijf bestaat niet.
Je bent je geld kwijt en hebt geen Camper.

Ze plukken een paar mooie plaatjes van het internet, maken er een aantrekkelijke advertentie van en dan wachten tot iemand er in stinkt. Het geld is binnen en ze zijn met de noorderzon vertrokken.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: T5 Camper uit 2004 voor 7700 eu...too good to be true??

Bericht door Pascal-141 »

RikdB schreef:Dank voor jullie reacties. Haar eerste mailtje was in soort Nederlands maar omdat ze Amerikaans is gaat dat een stuk makkelijker en kan ze ook wat zuiverder formuleren.

Wel raar inderdaad dat bij de advertentie noch haar mail een telefoonnummer staat, alles gaat via mail. Ik vertrouw het niet echt, en ga het ook niet doen.. maar krijg zo'n loterij gevoel, van stel nou dat het wel oprecht (en knullig) is en dat iemand het echt niet uitmaakt om een kleine 8000 te krijgen ipv 20000 ofzo voor een bus, en dat ik het dan niet doe op basis angst voor boeven....

Ik ben nog in email contact, ga ook zeker telefoonnummers vragen, ik zal wel zien

Tja , dit soort advertenties werd in het verleden al honderden keren vermeld op diverse forums ,telkens met de waarschuwing om je er niet te laten aan vangen :knipoog

Er IS helemaal geen "Amerikaanse met een Nederlandse vent" en blablabla ... Dat zijn gewoon een bende bedriegers die een paar foto's van een bus van het internet jatten , daar vervolgens een advertentie rond bouwen en publiceren , en dan hopen dat er toch nog eens eentje intrapt ...

Het is een grote oplichterij .

Vraag maar eens aan "haar" of je haar telefoonnummer mag hebben , en het adres waar je de auto kan komen bekijken . Je zal dat niet bekomen , wees er maar zeker van.
Meestal , als je hen zegt dat je de auto wil komen bekijken , en dat je een adres wil , dan word het ineens stil aan de andere kant ...
En TNT , de pakketjes dienst , zou ineens een hele auto vervoeren ? :muur
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
RikdB
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jun 2012, 21:58

Re: T5 Camper uit 2004 voor 7700 eu...too good to be true??

Bericht door RikdB »

Dank allen, jullie bevestigen mijn vermoedens dat het een scam is. Overigens heb ik ineens niks meer gehoord nadat ik vroeg om de details van de tranfer via TNT, bestaat denk ik niet en ik denk dat ze een williger slachtoffer zoekt.
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: T5 Camper uit 2004 voor 7700 eu...too good to be true??

Bericht door harry t5 191 »

Heel verstandig om niet verder te gaan,dit is de bekende oplichters truc :muur

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: T5 Camper uit 2004 voor 7700 eu...too good to be true??

Bericht door ratlookcalifornia »

is wederom de advertentie van mijn oude camper ( zoals ik hem destijds van de vorige eigenaar gekocht heb via marktplaats). Heb hem al eens op MP zien staan toen ik hem nog had en heb veel moeite moeten doen om de advertentie verwijdert te krijgen. Nu hij is verkocht via Scharphof aan andere eerlijke kopers is hij wederom gebruikt. Let wel, hij ziet er ook iets anders uit en de velgen zitten onder mijn huidige california. NIET INTRAPPEN DUS. :T4politie :T4politie
ardesch 879
Berichten: 1164
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:18
Locatie: ommen

Re: T5 Camper uit 2004 voor 7700 eu...too good to be true??

Bericht door ardesch 879 »

Zou toch aangifte doen bij politie :T4politie
Groetjes Driekus Ardesch
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: T5 Camper uit 2004 voor 7700 eu...too good to be true??

Bericht door ratlookcalifornia »

ardesch 879 schreef:Zou toch aangifte doen bij politie :T4politie
Dat laat ik graag over aan de nieuwe eigenaar, ik ben geen partij meer in deze :jump ..... Bij de vorige keer heb ik alle mogelijkheden van Marktplaats benut om misleiding en oplichting aan te geven en dat viel al niet mee ( om ze zover te krijgen dat ze onmiddelijk de advertentie zouden verwijderen.. :nuts .).

Geen idee waar hij nu weer te koop staat maar geen MP volgens mij deze keer.... :groteogen


:politie
ardesch 879
Berichten: 1164
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:18
Locatie: ommen

Re: T5 Camper uit 2004 voor 7700 eu...too good to be true??

Bericht door ardesch 879 »

Ik bedoel ook RickdB, die heeft ook mailadres, van de verkopende partij.
Groetjes Driekus Ardesch
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: T5 Camper uit 2004 voor 7700 eu...too good to be true??

Bericht door ratlookcalifornia »

Oke,...sorry. :winter . Is in ieder geval handig om de advertentie te laten verwijderen ( al weet ik uit ervaring dat dat niet meevalt , zelfs al laat je de papieren van de auto zien zodat duidelijk is dat je zelf de eigenaar bent en niet ene tante pollewop uit Engeland.... :bonk )
ikik
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2012, 11:43

Re: T5 Camper uit 2004 voor 7700 eu...too good to be true??

Bericht door ikik »

Hallo Rik,
Ik kwam bij het zoeken naar een camper ook bij de advertentie van de Engelse "dame".
Omdat ik het niet vertrouwde, heb ik dat als volgt opgelost: Ik mailde de dame, in het Engels, "dat het goed uit kwam dat de camper in Engeland staat, want ik toerde op dat moment zelf ook door Engeland. Het was dus geen enkel probleem om de camper in Engeland te komen bezichtigen; laat me maar weten waar hij staat en wanneer ik langs kan komen." De advertentie werd nog dezelfde middag verwijderd.
Nou, dan weet je zeker dat het hier om oplichting gaat.
Gr., Marga
Plaats reactie