Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

apk goedgekeurd maar nu OPGELOST zie laatste bericht

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cowboy
Berichten: 727
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:21
Locatie: uden

apk goedgekeurd maar nu OPGELOST zie laatste bericht

Bericht door cowboy »

mooi bussie in een keer goedgekeurd zaterdag rijden en ja hoor olie lekkage ergens voor in het midden van het blok, lekker over de kop gejaagd heren keurmeesters. :bonk
Laatst gewijzigd door cowboy op 31 jul 2012, 21:01, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
patrick 468
Berichten: 354
Lid geworden op: 18 jun 2007, 13:53
Locatie: Breda

Re: apk goedgekeurd maar nu

Bericht door patrick 468 »

Das f*ckin balen man, is het aantoonbaar dat die garage je bus vernaggeld heeft? dan zou ik zeker ff verhaal gaan halen...
Gebruikersavatar
cowboy
Berichten: 727
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:21
Locatie: uden

Re: apk goedgekeurd maar nu

Bericht door cowboy »

Als het tijdens de roetmeting gebeurd is kun je er niks aan doen is mij ooit vertelt das eigen risico zij die keurmeester (hoezo eigen risico moet toch bij een apk)`.
er word vandaag of morgen door een ex werkplaatschef en keurmeester van vw naar gekeken, hij denkt dat er ergens een slangetje los of kapot is gegaan boven op het blok is geen olie te zien maar wel ergens halverwege het blok aan de voorkant.
ailko vos
Berichten: 524
Lid geworden op: 06 feb 2010, 08:26

Re: apk goedgekeurd maar nu

Bericht door ailko vos »

onze 19 td begon dit voorjaar ook spontaan te lekken aan de voorkant van het blok. oorzaak was en poreuze slang boven het olie filter. en toen hebben ze ook gelijk een rubber ring vervangen van het oliefilterhuis .kosten waren 50 euro en de boel is weer lekvrij. ik denk dat ouderdom eerder het probleem is dan een over de toeren gedraaide motor door de keurmeester
Gebruikersavatar
cowboy
Berichten: 727
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:21
Locatie: uden

Re: apk goedgekeurd maar nu

Bericht door cowboy »

Laten we het hopen, mijn monteur heeft ineens hartstikke druk maar heb er geen haast mee, heb vakantie. :lach
Gebruikersavatar
cowboy
Berichten: 727
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:21
Locatie: uden

Re: apk goedgekeurd maar nu

Bericht door cowboy »

Hehe mijn monteurtje heeft eindelijk tijd gevonden en de oorzaak van de olie lekkage lijkt van een simpel olieslangetje te komen.
Eind goed en weer goed. :yes
Gebruikersavatar
cowboy
Berichten: 727
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:21
Locatie: uden

Re: apk goedgekeurd maar nu

Bericht door cowboy »

Nou mijn monteur had eindelijk tijd om het te repareren. het bleek een samenloop van omstandigheden te zijn met de roetmeting waar de motor op zijn klote krijgt en dus de druk in het blok hoger word dan tijdens het rijden is er een slechte olieslang klem erafgekomen en de volgende dag tijdens het rijden is de slang aan het glijden gegaan met het gevolg olielekkage kosten €20,00 aan olie en een nieuw klemmetje. :gekte
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: apk goedgekeurd maar nu OPGELOST zie laatste bericht

Bericht door m.c van den berg »

mooi dat het op gelost is, rijd weer fijn :ikrij :toppie
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
jan.j.531
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:10

Re: apk goedgekeurd maar nu OPGELOST zie laatste bericht

Bericht door jan.j.531 »

Roetmeeting!!!heb ik al jaren niet meer,als de bus niet rookt bij het starten meeting niet nodig zeggen ze.grt jan.
Plaats reactie