Ik had al een tijdje een setje Zimmerman sportschijven liggen. Beetje tegenaan zitten hikken. Vooral omdat ik niet wist wat me precies te wachten zou staan met loskrijgen van bouten EN terugdraaien van remklauwzuiger.
Bleek achteraf mee te vallen dat terugdraaien zonder speciaal gereedschap te hebben gekocht. Zo'n draaitooltje had ik al eens gemaakt om schijf op slijptol vast te zetten toen ik origineel ding kwijt was.
Door met lijmklem te prutsen en tegelijk te draaien, lukte dat best goed.
De andere kant ging nog makkelijker omdat ik die met de hand kon terugduwen (en tegelijk draaien).
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
schijf toch vervangen ondanks vastzittende remklauw
schijf toch vervangen ondanks vastzittende remklauw
Helaas ging het met de bouten van de remklauw minder goed. Aan elke kant bleef er 1 vastzitten. Na behoorlijke tijd proberen, ben ik overgegaan op een andere techniek. Ik denk dat er meer mensen zijn die dit zo hebben aangepakt maar ik had het nog nooit gelezen vandaar dat ik het hier meldt:
Ik heb de vastzittende bout als draaipunt gebruikt. Met een vuisthamer flink meppen zodat de klauw (eigenlijk de bracket waarin de schoenen zitten) genoeg verdraaid om ruimte te bieden om de schijf ertussen uit te halen. Nieuwe schijf en terugmeppen.
Ik heb de vastzittende bout als draaipunt gebruikt. Met een vuisthamer flink meppen zodat de klauw (eigenlijk de bracket waarin de schoenen zitten) genoeg verdraaid om ruimte te bieden om de schijf ertussen uit te halen. Nieuwe schijf en terugmeppen.
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: schijf toch vervangen ondanks vastzittende remklauw
Ziet er netjes uit, ik heb ze er voor op zitten met ATE blokken, remmen goed. lekker kunnen testen de afgelopen 2.5 week in de bergen.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++