Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Probleem electrisch raam bijrijder

vragen over de T5
Plaats reactie
lipjans
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 nov 2007, 16:13
Locatie: Almelo

Probleem electrisch raam bijrijder

Bericht door lipjans »

Heren.
Ik heb een probleem met het electrische raam aan de bijrijder kant. Tijdens het openen ging het raam gedeeltelijk open. Nadien kan ik hem niet verder openen of sluiten. Ik heb de deurbekleuding en motor al afgehaald maar het lukt mij niet om de metalen beschremplaat te verwijderen. Het raam maakte al wel een tijdje een schrapend geluid. Net alsof er zand tussen zit. Al vast bedankt voor de medeewerking.
Richard.
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Probleem electrisch raam bijrijder

Bericht door Jeroen T5 204 »

Oh dat geluid maakt die van mij ook en af en toe een knak knak die je hoort. Je bent niet de enige.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Probleem electrisch raam bijrijder

Bericht door ktmkrik »

Die kun je er zo ook niet uithalen, ruitmechanisme zit vast aan die plaat namelijk.
De enigste mogelijkheid om te verwijderen is alleen mogelijk als je eerst de ruit er uit haalt.
Dan zal je de eventueel aanwezige luidspreker moeten demonteren en een rubber stop rechts, je laat het raam zover zakken tot je de bout ziet die het raam vastklemt en draait deze los.
Je houd het raam vast en laat het mechanisme helemaal naar beneden zakken en kantelt de ruit met de voorzijde naar beneden, na dit gedaan te hebben kun je het raam naar de buitenzijde weg draaien.
Als je dit gedaan hebt laat je het ruitmechanisme tot ongeveer de bouten zichtbaar zijn omhoog komen en draai dan de bouten van de plaat los.
Plaat achterover kantelen en opbeuren en dan zie je het mechanisme wel zitten, kans is dat de draad een beetje droog is die je dan kan smeren met een kabelpray of een beetje vet.
Vergeet ook niet even de rubbers onderaan het raam te reinigen want die kunnen ook vervuild zijn met zand wat een naar geluid kan veroorzaken.
Succes!! lijkt een hele operatie maar valt reuze mee....vergeet niet de sleutel uit het contact te halen als je stekkers gaat loshalen om eventuele storings meldingen te voorkomen!!
Plaats reactie