Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

echt niets meer waard?

vragen over de T4
mum
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 dec 2008, 10:46

echt niets meer waard?

Bericht door mum »

wij "hadden", ik zeg het wel goed, wij hadden een T4 van 2000, een 340000km en verleden week stotterde ineens de motor en niets meer...de motor de geest gegeven, ik dacht al dat hij op 3 pistons draaide maar als vrouw word je natuurlijk niet geacht daar iets van af te weten...

soit, moeten nu naar andere auto, lees nus uit kijken maar de prijzen verhouding bus, bouwjaar, km's vallen nogal tegen in belgie

nu zei onze zoon al om eens uit te kijken naar nissan primastar of opel vivaro

wat denken jullie,

en is onze auto niks meer waard?alleen schroothoop?pppfff, anders kon ik nog "iets" aftrekken van de aankoopprijs...

hersteller is zelf niet favoriet om occassie motor erin te steken, hij zegt zelf:hij is nu 12j oud, wat is het volgende?de "boite"...

enig advies, tips, aankoopadviezen?
Gebruikersavatar
kurt&oxana
Berichten: 547
Lid geworden op: 28 dec 2009, 22:03
Locatie: Zelzate (Oost-vlaanderen)

Re: echt niets meer waard?

Bericht door kurt&oxana »

ik zou toch ook kijken voor een 2e hands motor , mijn t4 heeft er ook 340 000 op staan , in augustus is hij nog volledig herspoten , en geeft de motor de geest , dan komt er zeker een andere in , de T4 gaat hier gewoon niet buiten ( tenzij voor een andere :knipoog ) , geef anders eens door welke motor er in zit , altijd handig en je kan rapper geholpen worden
T4 Multivan 2.5 TDI
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: echt niets meer waard?

Bericht door Jurgen VH »

kurt&oxana schreef: geef anders eens door welke motor er in zit , altijd handig en je kan rapper geholpen worden
:goodidea en zoals Jan al aanhaald is bij onze belgische T4 handelaar Pasacal141 horen, als ik het goed heb heeft hij nog een motor te koop http://www.2dehands.be/auto-onderdelen- ... l?qq=vw+T4" onclick="window.open(this.href);return false; snel gekeken voor u :toppie en Pascal heeft mss nog een top adresje om hem te laten inbouwen :knipoog
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: echt niets meer waard?

Bericht door Pascal-141 »

mum schreef:wij "hadden", ik zeg het wel goed, wij hadden een T4 van 2000, een 340000km en verleden week stotterde ineens de motor en niets meer...de motor de geest gegeven, ik dacht al dat hij op 3 pistons draaide maar als vrouw word je natuurlijk niet geacht daar iets van af te weten...

soit, moeten nu naar andere auto, lees nus uit kijken maar de prijzen verhouding bus, bouwjaar, km's vallen nogal tegen in belgie

nu zei onze zoon al om eens uit te kijken naar nissan primastar of opel vivaro

wat denken jullie,

en is onze auto niks meer waard?alleen schroothoop?pppfff, anders kon ik nog "iets" aftrekken van de aankoopprijs...

hersteller is zelf niet favoriet om occassie motor erin te steken, hij zegt zelf:hij is nu 12j oud, wat is het volgende?de "boite"...

enig advies, tips, aankoopadviezen?
Waarom zou je een T4 van 2000 afschrijven , omdat er iets mis is met de motor ??
Een model 2000 zou (in normale gevallen) bijna roestvrij moeten zijn , dus kan er al geen probleem zijn.
340.000km is niet zo veel voor een T4 , dus ook de versnellingsbak kan nog wel even mee (zeker als het een 102PK betreft) , de bakken van de 88PK zijn toch wat gevoeliger .

En wat is er juist mis met de motor ? Distributieriem gebroken ? Misschien valt de motor nog te repareren , hangt er vanaf wat er precies aan is .
Als jouw "hersteller" zegt dat het niet meer de moeite is om een T4 van 2000 te repareren , dan is dat iemand die waarschijnlijk zelf geen of weinig ervaring heeft met T4 , of is het iemand die er op uit is om makkelijk geld te verdienen aan de verkoop van een andere auto .


Moest de motor toch niet meer te repareren zijn (bvb gat in het blok) : ik heb nog een goede TDI (102pk)motor (en eventueel ook versnellingsbak) te koop . Heeft 290.000km en start en loopt perfect , geen rook.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: echt niets meer waard?

Bericht door Roger B. (11)61 »

of bij distributiebreuk de motor nog reparabel is, is heeel erg afhankelijk van de situatie op moment van breuk....

bij de mijne gebeurde het met pakweg 100km/uur.....zowel motorblok als krukas waren krom...... (en scheurtjes in de zuigers, en drijfstangen oplawaai gehad, en kleppen krom en klepstoters aan gort en en en en en

maar dan nog kan er een ander blok in...

en uit gebruikservaring kan ik zeggen..... als je een T4 gewend bent.......valt zo'n trafic/vicaro/hoe heet die kloon ervan bij nissan echt tegen... kwa rijcomfort, maar zeer zeker ook kwa technische kwalitiet en afwerking
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
mum
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 dec 2008, 10:46

Re: echt niets meer waard?

Bericht door mum »

bedankt voor de reacties alvast, is een 1900 diesel, had wel al langer problemen met versnellingsbak ook, vooral terugschakelen naar 2de, kreeg je hem soms niet in, maar is dus ook zuiger kapot, motor, geloof drijfstangen en kleppen ook, grote schade was in ieder geval, ze hebben er foto's van getrokken...enihe nadeel was dat mijn man hem "te licht" vond, vooral als hij een aanhangwagen moest trekken...
mum
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 dec 2008, 10:46

Re: echt niets meer waard?

Bericht door mum »

ben op een site een occassie tegen gekomen van 2007 met "maar" 80.000 km , 77kw, 105pk, een 1,9 tdi voor de prijs van 12500 euro maar heb mijn bedenkingen erbij, wat denken jullie?
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: echt niets meer waard?

Bericht door rick_k »

Roger B. (11)61 schreef:en uit gebruikservaring kan ik zeggen..... als je een T4 gewend bent.......valt zo'n trafic/vicaro/hoe heet die kloon ervan bij nissan echt tegen... kwa rijcomfort, maar zeer zeker ook kwa technische kwalitiet en afwerking
Niet als je een rondje met mijn T4 heb gereden. Die piept, kraakt en maakt lawaai voor 10. Wij hebben naast de T4 ook een Trafic. Bevalt best dat ding. Er staat nu 325.000 km op, dus hij is redelijk ingereden.

Ik vind hem goed rijden en het is een 135pk met 6 bak. Maar goed, is ook persoonlijk.

En tjah, net wat je ermee wilt. Je kan de T4 natuurlijk opknappen, of je laat het zitten en koop een andere bus. Vivaro zou ik zelf niet doen, maar dat is alleen omdat de eerste types met de 1900 diesel nog weleens in brand vlogen dankzij bekabeling die anders lag dan bij de Renault. In principe zijn het ook gewoon Renaults, alledrie. Daarom hebben wij de Renault gekocht en ook omdat die onderdelen goedkoper zijn (tenminste, 3 jaar terug).

mvg Rick
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: echt niets meer waard?

Bericht door Roger B. (11)61 »

wel appels met appels vergelijken dan he..... niet een kale simpele T4 met een topline renault...

Bij KPN reden ze ook trafics...interieur begon na twee jaar uit elkaar te vallen, en zowel motorisch als aandrijflijn vaak grote mankementen. zelf een half jaar veel met een trafic gereden.... zelfs mijn ouwe caravelle van 13 jaar en 400.000 km reed comfortabeler, stiller en betrouwbaarder dan dat ding (140.000 en drie jaar toen ik weg ging bij het betreffende bedrijf)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: echt niets meer waard?

Bericht door Oskar 725 »

Roger B. (11)61 schreef:wel appels met appels vergelijken dan he..... niet een kale simpele T4 met een topline renault...

Bij KPN reden ze ook trafics...interieur begon na twee jaar uit elkaar te vallen, en zowel motorisch als aandrijflijn vaak grote mankementen. zelf een half jaar veel met een trafic gereden.... zelfs mijn ouwe caravelle van 13 jaar en 400.000 km reed comfortabeler, stiller en betrouwbaarder dan dat ding (140.000 en drie jaar toen ik weg ging bij het betreffende bedrijf)
Roger B. :toppie
Traffics en vivaros (zelfde auto, ander embleem) zijn in onze werkplaats nog steeds winst brengers voor wat betreft storingen, uitvallen, serieuze motorreparaties en ernstige onderstel slijtage reparaties.
We hebben diverse ondernemers die gekozen hebben voor zo'n type bus, zowel nieuw als gebruikt maar nooit meer!! als hij aan vervanging toe is! :groteogen
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: echt niets meer waard?

Bericht door Pascal-141 »

Oskar 725 schreef:
Roger B. (11)61 schreef:wel appels met appels vergelijken dan he..... niet een kale simpele T4 met een topline renault...

Bij KPN reden ze ook trafics...interieur begon na twee jaar uit elkaar te vallen, en zowel motorisch als aandrijflijn vaak grote mankementen. zelf een half jaar veel met een trafic gereden.... zelfs mijn ouwe caravelle van 13 jaar en 400.000 km reed comfortabeler, stiller en betrouwbaarder dan dat ding (140.000 en drie jaar toen ik weg ging bij het betreffende bedrijf)
Roger B. :toppie
Traffics en vivaros (zelfde auto, ander embleem) zijn in onze werkplaats nog steeds winst brengers voor wat betreft storingen, uitvallen, serieuze motorreparaties en ernstige onderstel slijtage reparaties.
We hebben diverse ondernemers die gekozen hebben voor zo'n type bus, zowel nieuw als gebruikt maar nooit meer!! als hij aan vervanging toe is! :groteogen
Inderdaad , een kennis van me werkt in een Renault garage , hij rijd zelf met een T4 wegens de betrouwbaarheid en het leuke rijgevoel. Hij zegt zelf dat het niet normaal is ivm de herstellingen aan die Traffic's e.d.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
krantenboer
Berichten: 97
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:33
Locatie: Hoogkerk

Re: echt niets meer waard?

Bericht door krantenboer »

hallo ik rij al jaren t4 heb hiernaast ook nog een movano van 2000 met 340.000 km op de teller en een master met 385.000 km perfecte auto,s heb er geen klachten over alleen de stoelen gaan snel kapot maar motorisch perfect.
groeten uut hoogkerk
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: echt niets meer waard?

Bericht door Roger B. (11)61 »

master/movano/nissan equivalent is andere klasse bestelbus en zeer zeker andere motoren denk ik, die gingen ook bij kpn veeeeel minder stuk... is net iets onder de crafter
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: echt niets meer waard?

Bericht door Jurgen VH »

Wel niet vergeten als je een franse bus/auto hebt van een stuk karton onder de wagen te leggen op je oprit :bifun
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: echt niets meer waard?

Bericht door Roger B. (11)61 »

zeggen ze van landrovers ook....heb er momenteel twee staan, die samen minder vlekken achterlaten dan mijn ene T4 deed :zwaai :nuts :knipoog :bifun :bifun
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie