er komen wel eens mensen bij mij met de vraag,
hoe kan het, dat jullie bus zo boterzacht schakelt?
Nou hieronder "mijn geheim".
Ik gebruik hoofdzakelijk dit om alle verbindingen goed in te spuiten en dat doe ik ongeveer 2 keer per jaar:

even een inzoompje waar het om gaat:

Die olie is belangrijk, omdat dit veel dikker is als de zeer veel voorkomende "tefspray".
Ik wil jullie adviseren om echt de olie-variant te gebruiken omdat je daarmee veel meer body, veel meer materiaal kunt toevoegen en je daadwerkelijk ook kunt zien waar je gebleven bent.
Ik heb het destijds bij de Hallfords gekocht.
En wat spuit je dan allemaal in?
Daarover heb ik een (mijn eerste) filmpje gemaakt.
https://www.youtube.com/watch?v=-6nZE7t0V3A
Geef het na het behandelingen een paar dagen de tijd om het in te laten werken en heb je het werkelijk nog nooit uitgevoerd,
dan kun je ipv 2 keer per jaar gerust het eerste jaar 3 a 4 keer per jaar aanhouden.
Als je denkt: wat een onzin, dat doet de garage toch bij een beurt?
Een normale garage voert dit niet uit.
Ook moet je dit zien als preventief onderhoud.
Onze bus heeft nu ruim 315.000 km aan ervaring en de schakelbolletjes zien er nog als nieuw uit..
Veel plezier met het uitvoeren en post je ervaringen hieronder

Succes.
Groetjes Peter
PS gebruik AUB geen WD 40 want onze ervaring is, dat na 3 maanden onze bus stroever ging schakelen hierdoor..