Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Wil je je bus lekkerder laten schakelen??
Re: Wil je je bus lekkerder laten schakelen??
Vandaag ook dit klusje maar eens gedaan. Doet het weer lekker soepel.
Bolletjes aan de voorkant zagen er nog goed uit, maar kon er praktisch niet bij vanwege allerlei slangen. Toen ik klaar was is het rode rietje onder op de in de moterruimte achter gebleven...
In een online zoektocht naar nieuwe rietjes voor een volgende keer kwam ik meerdere reacties tegen van mensen met hetzelfde probleem. Uiteindelijk een 'spraysnake' (http://spraysnake.com/" onclick="window.open(this.href);return false; en http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 1357060460" onclick="window.open(this.href);return false;) besteld. Lang rood rietje voor moeilijk te bereiken plaatsen, zelf op lengte te maken.
Bolletjes aan de voorkant zagen er nog goed uit, maar kon er praktisch niet bij vanwege allerlei slangen. Toen ik klaar was is het rode rietje onder op de in de moterruimte achter gebleven...
In een online zoektocht naar nieuwe rietjes voor een volgende keer kwam ik meerdere reacties tegen van mensen met hetzelfde probleem. Uiteindelijk een 'spraysnake' (http://spraysnake.com/" onclick="window.open(this.href);return false; en http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 1357060460" onclick="window.open(this.href);return false;) besteld. Lang rood rietje voor moeilijk te bereiken plaatsen, zelf op lengte te maken.
Tom nr.1198
T4 Multivan Westfalia 2.4D 1995
T4 Multivan Westfalia 2.4D 1995
Super tip! Mijn t4 '96 2.4 D schakelt als een mes door de boter!
Afgelopen zaterdag heb ik de schakelstangpunten ook ingespoten met Teflon spray, wat een resultaat, het lijkt wel een nieuwe auto!
- Multivan Generation
- Contacteer:
Ik heb het zaterdag ook even vlug voor diesel power gedaan,
en die kon het ook meteen merken
Binnenkort bij mezelf ook weer eens doen..
Heb voor Sinterklaas een nieuwe spuitbus gekregen met Kroon Oil.
De oude was bijna op, dus goede timing
en die kon het ook meteen merken
Binnenkort bij mezelf ook weer eens doen..
Heb voor Sinterklaas een nieuwe spuitbus gekregen met Kroon Oil.
De oude was bijna op, dus goede timing
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Wel, Ik heb ook een spuitbus kettingspray gehaald en ben weze spuiten....................wat een verschil!!!!!!!!!!! Hij schakeld heerlijk. tevens de versnellingsbak olie ververst...hij schakels als nieuw!!!!
aangezien ik toch reeds bevuild was, ook effe met teflonspray liggen te spuiten op de sloten en het geleide systeem van de schuifdeurrrrrrrrrrrrrrrrrrrroetsj. Eerst kregen mijn kids met moeite de schuifdeur open of dicht, nu klapt (naar mijn gevoel te)hard open en dicht....
Kom maar op mijn jullie handige tips, je voelt het: het doet goed aan de oude t4 2.4d busjes.
Nogmaals dank,
Thomas b
aangezien ik toch reeds bevuild was, ook effe met teflonspray liggen te spuiten op de sloten en het geleide systeem van de schuifdeurrrrrrrrrrrrrrrrrrrroetsj. Eerst kregen mijn kids met moeite de schuifdeur open of dicht, nu klapt (naar mijn gevoel te)hard open en dicht....
Kom maar op mijn jullie handige tips, je voelt het: het doet goed aan de oude t4 2.4d busjes.
Nogmaals dank,
Thomas b
één, twee, drie (T) vier's
- Multivan Generation
- Contacteer:
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Vandaag onder de bus gekropen past wel hahah.RITC schreef:Volgende week ook maar ff doen als de bus op de brug staat
Ben benieuwd
Zow wat een verschil met schakelen
Groeten Maarten(RITC)
witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
- Multivan Generation
- Contacteer:
Mooi dat je het verschil kunt merken..
Zo krijg ik ook wel eer van mijn tip
ToptipMultivan Generation schreef:Mooi dat je het verschil kunt merken..
Groeten Maarten(RITC)
- Multivan Generation
- Contacteer:
Vorige week nog bij Pdegro voor hem uitgevoerd,
ook hij kon het verschil vrijwel direct merken
ook hij kon het verschil vrijwel direct merken
vorige week net gedaan doe het 2x per jaar voor en na de winter.werkt perfect ik doe het met kettingspray voor de motor
Ik heb ook een spuitbus kettings-spray gehaald en ben wezen spuiten .Met mijn pink kon ik weer schakelen wat een verschil !!
Tevens heeft mijn busje weer nieuwe olie en filters gekregen, ook luchtfilters dit was wel nodig, als je veel op landweggetjes rijdt.
Dank je voor de goede tip !
Tevens heeft mijn busje weer nieuwe olie en filters gekregen, ook luchtfilters dit was wel nodig, als je veel op landweggetjes rijdt.
Dank je voor de goede tip !
Ja super dit! Sonax sx90 erop losgelaten en toch een aanzienlijk verschil..Ik vond de dus eigenlijk al heerlijk schakelen, maar dat is nu nog beter geworden! Kudos voor Peter!
- Mickel Moen
- Contacteer:
Bij het schakelen piepte mijn pook de laatste tijd en schakelde stroef.
Dus dashboard open en heel het schakelmeganisme met de deraileurspray ingespoten. Tevens weer wat olie in de kabelommanteling laten lopen. Dit helpt tegen het vibreren van de schakelkabels in de ommanteling. Op de foto zie je dat ik deze ommanteling ook geïsoleerd heb met isomateriaal. Helpt ook om dit irritante geluid te dempen. Is al weer van een van een tijdje geleden.
Kortom: Ook bij de T5
Dus dashboard open en heel het schakelmeganisme met de deraileurspray ingespoten. Tevens weer wat olie in de kabelommanteling laten lopen. Dit helpt tegen het vibreren van de schakelkabels in de ommanteling. Op de foto zie je dat ik deze ommanteling ook geïsoleerd heb met isomateriaal. Helpt ook om dit irritante geluid te dempen. Is al weer van een van een tijdje geleden.
Kortom: Ook bij de T5
- Multivan Generation
- Contacteer:
@ Geert,
wellicht iets om in het T5 forum te vermelden?
wellicht iets om in het T5 forum te vermelden?