Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Trilling van de auto bij vaste toerentalen

vragen over de T5
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

Trilling van de auto bij vaste toerentalen

Bericht door Klusman »

Ik rijd nu al weer even met mijn nieuwe T5GP 132kw dsg 4motion, en ben tot een teleurstellende conclusie gekomen, dat ik geregeld zelf moet gaan schakelen om rustig en stil te kunnen cruissen.
Ik was er al even mee bezig, maar nu loopt het de spuigaten uit.
Wij zijn 22 december vertrokken met de caravan naar Oostenrijk, gewoon rijden met de automaat bleek niet mogelijk.
Rijden met 100 km per uur in D7 (1800/1900 toeren)gaf een zware brom en trilling in stuur, stoel enz, dus met de hand in zes gezet, alles rustig geen trilling brom of wat dan ook, motor maakt dan 2100 toeren.
Nu is het door dealer ook waargenomen, ook omdat de brom normaal ook aanwezig is bij optrekken tot telkens 1800/2000 toeren en met rijden met aanhanger met de zelfde snelheden/ toeren , na gereden te hebben in precies dezelfde wagen, bleek deze ook bij optrekken een brom te hebben, dus werd het een product eigenschap.
Maar nu ik hier ben, kan ik alleen maar zeggen dit is niet normaal, ook bij 80 in D6, moet ik terug naar 5, het brommen en trillen is niet om uit te houden, ook mijn vrouw zei, dit is niet normaal, breng die sch*tbak maar terug.
Ik weet niet of dat er meer zijn met deze problemen, maar ik weet wel dat ik er werk van moet maken.
Misschien iemand een idee of oplossing, en waar moet ik zijn Anwb of eigen advocaat.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33816
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Trilling van de auto bij vaste toerentalen

Bericht door Multivan Generation »

Wat ik er uit lees,
is dat de DSG-bak eigenlijk iedere keer een versnelling te hoog zit..
Dit is voor verbruik misschien aardig, maar voor het comfort en de levensduur van de bak,
lijkt me dit niet prettig.

Ik zou je adviseren om even bij een Oostenrijkse dealer langs te rijden.
Die kun je hier vinden:

http://cc.porscheinformatik.at/nwapp/nw ... ag=A&FAB=V

Mijn ervaring is dat Oostenrijkse dealers heel snel op de hoogte zijn van nieuwe zaken en verbeteringen,
en in mijn ogen competenter zijn en klant vriendelijker.
Je hebt immers garantie van 2 jaar, en dat kun je ook in het buitenland gebruiken.

Is de trekhaak af-fabriek besteld of later geplaatst?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

Re: Trilling van de auto bij vaste toerentalen

Bericht door Klusman »

Multivan Generation schreef:Wat ik er uit lees,
is dat de DSG-bak eigenlijk iedere keer een versnelling te hoog zit..
Dit is voor verbruik misschien aardig, maar voor het comfort en de levensduur van de bak,
lijkt me dit niet prettig.

Ik zou je adviseren om even bij een Oostenrijkse dealer langs te rijden.
Die kun je hier vinden:

http://cc.porscheinformatik.at/nwapp/nw ... ag=A&FAB=V

Mijn ervaring is dat Oostenrijkse dealers heel snel op de hoogte zijn van nieuwe zaken en verbeteringen,
en in mijn ogen competenter zijn en klant vriendelijker.
Je hebt immers garantie van 2 jaar, en dat kun je ook in het buitenland gebruiken.

Is de trekhaak af-fabriek besteld of later geplaatst?
Het is inderdaad net of de dsg een versnelling te hoog staat.

Dat van een Oostenrijkse dealer lijkt me zeker wat, alleen moeten wij 3e kerstdag naar huis, dus dit zit er niet in.
Trekhaak is door de dealer geplaatst(volgens mij worden alle trekhaken op nl bussen hier door de dealer geplaatst, dit terzijde).

Ik heb inderdaad 2 jaar garantie, maar ik hoop die 2 jaar wel met plezier door te brengen.

Na de proefrit zei de monteur die dit ook heeft ervaren, misschien moet je naar een tuner , maar op mijn vraag betaald VW dit dan moest hij ontkennen natuurlijk, vreemd natuurlijk dat een chefmonteur dit adviseerd, dan denk je toch dit fenomeen is niet normaal.
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

Re: Trilling van de auto bij vaste toerentalen

Bericht door Klusman »

jan2009 schreef:Laat het even bezinken en probeer van je Vakantie te genieten , tenslotte rijdt die bus ook al heb je er meer van verwacht .

Zou dan later naar je rechtsbijstand gaan , Denk dat als je bij je dealer binnenloopt en een knappe T5 eist en de nodige financiele genoegdoening dat je gelijk in een zeer lang Trajekt belandt .
Wat voor jou een wanprodukt is kan voor de dealer helemaal toppie zijn :ie :muur
Ik geniet zeker van mijn vakantie, en lig er nog niet waker van, en zal op de terugweg donderdag weer gewoon met de hand schakelen.

In het nieuwe jaar stuur ik om te beginnen een klacht rechtstreeks naar Pon, heb ik meteen een case nummer, voor latere communicatie, en zien we verder.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33816
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Trilling van de auto bij vaste toerentalen

Bericht door Multivan Generation »

Je hebt je bus bij een dealer gekocht,
dus moet je verhaal halen bij de dealer.
Daar heb je immers een koopovereenkomst mee, en niet met de importeur.

Dat de dealer eventueel Pon aan zijn jasje gaat trekken is leuk,
maar voor jou niet van belang.
De dealer moet dit voor je oplossen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

Re: Trilling van de auto bij vaste toerentalen

Bericht door Klusman »

Multivan Generation schreef:Je hebt je bus bij een dealer gekocht,
dus moet je verhaal halen bij de dealer.
Daar heb je immers een koopovereenkomst mee, en niet met de importeur.

Dat de dealer eventueel Pon aan zijn jasje gaat trekken is leuk,
maar voor jou niet van belang.
De dealer moet dit voor je oplossen.
Ga ik zeker doen, ben net terug , constant met hand geschakeld.
Het wordt steeds erger, met 90 kmh moet de bak in de 5 versnelling, en bij 100 in 6 is er ook al trilling merkbaar.
We zullen zien.
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

Re: Trilling van de auto bij vaste toerentalen

Bericht door Klusman »

Zo gisteren mijn T5GP weer terug gehaald bij de dealer na een verblijf van een week bij Pon in Leusden.
De problemen waren waargenomen en men heeft een poging gedaan om de problemen te verhelpen.
Ze hebben zelfs de achterwiel aandrijving los gehad , en na een proefrit was het probleem nog steeds daar.
Alles weer in elkaar, aub meneer hier is hij weer , voor ons stopt het hier, en we hebben het probleem met de auto bij VW neergelegd.
Als er genoeg klachten komen komt er misschien een oplossing, nou ja, wat kan je hier mee.
Voordat de bus wegging waren de problemen al weer erger, hij trilt nu tot bijna 120 kmh.
Nou kan ik weer verder, second opinion, door garantex anwb, of Dekra.
Ik schrijf morgen nog een briefje naar pon, of ze misschien weten hoelang het gaat duren voordat VW antwoord, dan weet ik of er tempo gemaakt moet worden met een advocaat. :werkaanT4
Toch triest dat je een automaat koopt en verplicht bent zelf te schakelen om een fijn ritje te hebben.
Gebruikersavatar
RITC
Berichten: 912
Lid geworden op: 17 jul 2011, 08:49
Locatie: Hengelo(Ov.)

Re: Trilling van de auto bij vaste toerentalen

Bericht door RITC »

Gaat lekker bij vw :ie
Groeten Maarten(RITC)

witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
Patatbakker
Berichten: 32
Lid geworden op: 17 apr 2012, 21:26
Locatie: Noord-Holland

Re: Trilling van de auto bij vaste toerentalen

Bericht door Patatbakker »

Dit komt mij bekend voor.
Bij mij tussen de 90-100 km p/u.
Dan staat de DSG in D7 en is het toerental onder de 2000.

Ik heb het ook gemeld bij de dealer, maar geen verdere actie.
Ik heb ook een 180 4motion DSG.
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: Trilling van de auto bij vaste toerentalen

Bericht door Leo45 »

En in de S stand gaat het dan wel goed? Dan blijft tie volgens mij langer in de versnelling staan en gaan de toeren hoger door.

L
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33816
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Trilling van de auto bij vaste toerentalen

Bericht door Multivan Generation »

Zet hem bij de dealer voor de deur,
eis een vervangende auto op hun kosten,
en kom hem maar voor de deur afleveren,
als het probleem daadwerkelijk opgelost is..

Of zoals ze een keer in Duitsland hebben gedaan...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

Re: Trilling van de auto bij vaste toerentalen

Bericht door Klusman »

Leo45 schreef:En in de S stand gaat het dan wel goed? Dan blijft tie volgens mij langer in de versnelling staan en gaan de toeren hoger door.

L

Ook geprobeerd, maar uiteindelijk komt hij toch in d6 of d7 met hetzelfde eindresultaat.
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Trilling van de auto bij vaste toerentalen

Bericht door vaniac »

Het schijnt dat dit probleem optreedt in combinatie met 4-motion, vooral omdat het snelheidsafhankelijk is. Je zou het probleem moeten zoeken in de aandrijving naar de achterwielen: cardanas en aandrijfassen naar de achterwielen.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33816
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Trilling van de auto bij vaste toerentalen

Bericht door Multivan Generation »

vaniac schreef:Het schijnt dat dit probleem optreedt in combinatie met 4-motion, vooral omdat het snelheidsafhankelijk is. Je zou het probleem moeten zoeken in de aandrijving naar de achterwielen: cardanas en aandrijfassen naar de achterwielen.
Klusman schreef:Ze hebben zelfs de achterwiel aandrijving los gehad , en na een proefrit was het probleem nog steeds daar.
Alles weer in elkaar, aub meneer hier is hij weer , voor ons stopt het hier, en we hebben het probleem met de auto bij VW neergelegd.
Dus ja, hoe nu verder?
Je koopt toch geen pakje boter?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
frits k

Re: Trilling van de auto bij vaste toerentalen

Bericht door frits k »

Heb al eens ergens gelezen dat Pon garantie voor bussen afgekocht heeft bij de VW fabriek :ie
Misschien weten anderen hier meer over,anders word het een lastig traject ben ik bang.
Garantie hebben en niet gelevert worden,dan kom je al gauw bij rechtsbijstand verzekering ofeen advocaat uit denk ik.
Eerste stap is :dealer aansprakelijk stellen voor het probleem en voor uitvoeren van garantie ,deze de mogelijkheid geven om met een oplossing te komen.
Lukt dit niet binnen een redelijke termijn,dan doorpakken en juridische stappen voorbereiden.

sucses.
Plaats reactie