Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

cruise control

vragen over de T5
Plaats reactie
Ducaticor
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 jan 2013, 11:03

cruise control

Bericht door Ducaticor »

Wanneer het contact aangezet wordt gaat het CC ledje branden op het instrumentpaneel. Wanneer ik de CC uitschakel, gaat dan ook dat ledje uit. voor zover is dat normaal. CC weer aan gezet, dan starten en dan gaat het CC ledje uit en blijft uit. De CC werkt dus niet. Voorheen werkte het wel. Ik ben op zoek naar een schema of tekening van de draadboom. Wat kan ik doormeten?

met vriendelijke groet,
Ducaticor
Gebruikersavatar
Adrie 260
Berichten: 784
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Sommelsdijk G.O.

Re: cruise control

Bericht door Adrie 260 »

Ik ben even achter stuur gaan zitten, maar als ik het contact aanzet gaat het CC-ledje nie branden, volgens mij gaat deze pas branden als de CC geactiveerd kan worden, en dat kan pas vanaf ong 30 km/u.

De mijne is van 2007, 128kw automaat.
De groewten uut Sommersdiek
Gebruikersavatar
erkan
Berichten: 83
Lid geworden op: 17 sep 2012, 14:28
Locatie: Arnhem

Re: cruise control

Bericht door erkan »

Bij de bouwjaren van 2003 tot 2005 brand het lampje continu als hij aan staat
En bij de 2005 tot heden blijft het lampje uit tot dat je de cc gebruikt.
Wat je kunt proberen is de auto starten er mee rijden en de cc aan doen en dan op de res + drukken en hopen dat die het doet
en anders is of het schakelaartje kapot of er zit een kabelbreuk ergens.
Succes!
Ducaticor
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 jan 2013, 11:03

Re: cruise control

Bericht door Ducaticor »

Beste Adrie,
Deze bus is van 2004 en nu kan ik de CC aan/uit schakelen in stilstand na contact aanzetten. Of dat voorheen ook kon toen alles nog werkte weet ik niet meer. Het was ook zo dat de CC pas kon werken na zowat 30km/uur.

Beste Erkan,
Starten en rijden gaat prima maar de CC gaat niet aan, helaas ook niet nadat ik op res + gedrukt heb. Ik ga ervan uit dat het schakelaartje niet stuk is want wanneer ik de motor uitzet gaat het CC ledje weer aan en kan ik de CC weer aan en uit zetten.
Ik ben bang voor een kabelbreuk en ben dus op zoek naar een schema van de kabelboom zodat ik kan zien hoeveel connectoren tussen de CC schakelaar en de ECU zitten en ik gestructureerd kan gaan meten.

Bedankt voor jullie reacties,

Ducaticor
princenhage
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 jan 2012, 21:20

Re: cruise control

Bericht door princenhage »

Als je de richtingaanwijzeer schakelaar bedient knippert het CC lampje? Zoja dan zit er een kabelbreuk in de schakelaar, is zelf goed te repareren, door stukjes draad te vervangen. Kost ongeveer 2,5 uur. Airbag eruit halen mbv kleine plate schroevendraaier. Veel succes Jaap
Ducaticor
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 jan 2013, 11:03

Re: cruise control

Bericht door Ducaticor »

Beste Jaap,
princenhage schreef:Als je de richtingaanwijzeer schakelaar bedient knippert het CC lampje? Zoja dan zit er een kabelbreuk in de schakelaar, is zelf goed te repareren, door stukjes draad te vervangen. Kost ongeveer 2,5 uur. Airbag eruit halen mbv kleine plate schroevendraaier. Veel succes Jaap
Helaas geen geknipper van het CC lampje, dus ik verwacht op die plek geen kabelbreuk. Ik heb bij de stuurkolom eens aan de kabelboom geschud maar ook dat hielp helaas niet.

Bedankt voor je reactie

Groet
Ducaticor
Plaats reactie