Weet iemand welke kleur sticker mijn T4 102pk TDI uit 2000 en 180000 km op de teller zal krijgen?
Ik ben van plan om naar DLD op vakantie te gaan, maar had even nog niet aan deze milieu sticker gedacht

Je krijgt een gele sticker (klasse 3) .pieter k 1167 schreef:Hallo allemaal,
Weet iemand welke kleur sticker mijn T4 102pk TDI uit 2000 en 180000 km op de teller zal krijgen?
Ik ben van plan om naar DLD op vakantie te gaan, maar had even nog niet aan deze milieu sticker gedacht
Roze ?Multivan Generation schreef:wat zou ik voor die ford krijgen...
Wit of heel heel licht groen?
Oviivo schreef:Je kunt hem ook bij de ANWB winkels kopen;
http://www.anwb.nl/auto/nieuws-en-tips/ ... -duitsland" onclick="window.open(this.href);return false;
en voor EUR 13,95 het meest voordelig ook, volgens mij
Wij hebben een groene op onze Ibiza 1.2tdi.Multivan Generation schreef:wat zou ik voor die ford krijgen...
Wit of heel heel licht groen?
de laatste keer hier in Duitsland, bij de opeldealer om de hoek 5 euro betaald......maar die kunnen niet bepalen welke stikker jij krijgt, die hebben een lijstje "schlüßelnummern" en vergelijken dat met het "schlüßelnummer op je kentekenbewijs.... dat nummer staat er alleen op een duits kentekenbewijs..Pascal-141 schreef:Oviivo schreef:Je kunt hem ook bij de ANWB winkels kopen;
http://www.anwb.nl/auto/nieuws-en-tips/ ... -duitsland" onclick="window.open(this.href);return false;
en voor EUR 13,95 het meest voordelig ook, volgens mij
Bij DEKRA : 12,75 eur
https://shop.dekra.nl/Shop/Default.aspx?type=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Emissieklasse Toelichting Milieusticker
1
Tot deze emissieklasse behoren voertuigen die voldoen aan de uitlaatgasemissienormen volgens Euro 1 of ouder.
Geen
2
Tot deze emissieklasse behoren voertuigen die voldoen aan de uitlaatgasemissienormen volgens Euro 2. Over het algemeen betreft het hier voertuigen met een datum eerste toelating vanaf 1 januari 1997 en voor 1 januari 2001.
3
Tot deze emissieklasse behoren voertuigen die voldoen aan de uitlaatgasemissienormen volgens Euro 3. Over het algemeen betreft het hier voertuigen met een datum eerste toelating vanaf 1 januari 2001 en voor 1 januari 2006. Of voertuigen behorend tot emissieklasse 2 en voorzien van een KBA-goedgekeurd retrofit roetfilter.
4
Tot deze emissieklasse behoren voertuigen die voldoen aan de uitlaatgasemissienormen volgens Euro 4 of Euro 5. Over het algemeen betreft het hier voertuigen met een datum eerste toelating vanaf 1 januari 2006. Of voertuigen behorend tot emissieklasse 3 en voorzien van een KBA-goedgekeurd retrofit roetfilter.
Bespaar je de moeite als je denkt een gele te krijgen bij Dekra...... je auto bepaald wat voor sticker er op komt, en dat zou bij elke instantie de zelfde kleur moeten zijn, wordt bepaald door emissienorm en dergelijke waaraan de auto volgens typegoedkeuring voldoet. In DLD staat (oa daarvoor) een codering op het kentekenbewijs en die codering bevat een nummer dat bepaald in welke milieuklasse het voertuig valt.pieter k 1167 schreef:Danke heren,
Als ik bij TUV een sticker aan vraag wordt het echt een rode.
Zal eens kijken bij DEKRA.