Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

M+S banden

vragen over de T4
Gebruikersavatar
patrick 468
Berichten: 354
Lid geworden op: 18 jun 2007, 13:53
Locatie: Breda

M+S banden

Bericht door patrick 468 »

kan een setje nette ( michelin synchrone M+S) banden van een Laro Freelander overnemen voor weinig, 15" 195/80, dus wat hoger.
Loadindex is 96, moet dus geen probleem zijn (sowieso niet, mijn T4 ('96) staat op personenwagen -kenteken?)

Eventueel met de originele stalen velgen, zijn daar adaptors voor?

Iemand ervaringen mee?
$T2eC16N,!)kE9s4Z-u5hBRRCn!3+Cg~~60_85[1].jpg
$T2eC16Z,!yEE9s5jGJZWBRRCm8lOqQ~~60_85[1].jpg
Gebruikersavatar
gica
Berichten: 62
Lid geworden op: 19 mar 2012, 16:41

Re: M+S banden

Bericht door gica »

Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: M+S banden

Bericht door Oviivo »

gica schreef:Ook hier is Ebay de oplossing
zoals eigenlijk altijd :toppie :bifun
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
patrick 468
Berichten: 354
Lid geworden op: 18 jun 2007, 13:53
Locatie: Breda

Re: M+S banden

Bericht door patrick 468 »

Toch niet helemaal juist, ik zie op Ebay alleen maar centreerringen, maar daar hangt het toch niet alleen maar vanaf?
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: M+S banden

Bericht door Oviivo »

patrick 468 schreef:Toch niet helemaal juist, ik zie op Ebay alleen maar centreerringen, maar daar hangt het toch niet alleen maar vanaf?
Klopt, om te beginnen moet je weten of de steek van de velg hetzelfde is als je T4 en daarna het naafgat. Gaat dat passen, dan eventueel ET waarde checken.
Als de steek, het naafgat en de ET waarde niet kloppen, wordt een schijnbaar koopje toch gewoon niet interessant, denk ik :knipoog
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
patrick 468
Berichten: 354
Lid geworden op: 18 jun 2007, 13:53
Locatie: Breda

Re: M+S banden

Bericht door patrick 468 »

het is ook niet dat ik persé de velgen er bij hoef, de banden passen ook 1 op 1 op de standaard velgen, het is dat de velgen nu eenmaal bij de koop in zitten.
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: M+S banden

Bericht door DNS »

Kijk ook even het productie-jaar van de banden na. Die Synchrone's zijn al meer dan 10jaar op de markt.

Heb ze zelf ook even op de T4 gehad (maat 215/75/15), maar was er niet van onder de indruk (moest ook de achterbumper iets modificeren btw :knipoog ). Zijn eigenlijk gewoon zomerbanden voor 4x4's. In de winter heb je er niets aan en in de regen vond ik ze ook niet geweldig.

Velgen trouwens gewoon op MP gooien. Voor het geld van zo'n set adapters kan je ook een leuke 2ehands set LM scoren ws.
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
Gebruikersavatar
patrick 468
Berichten: 354
Lid geworden op: 18 jun 2007, 13:53
Locatie: Breda

Re: M+S banden

Bericht door patrick 468 »

Dennis,

voor deze hoef ik in ieder geval de bumper volgens mij niet te modificeren, de wielen komen volgens mij een kleine 4 cm in totaal hoger uit, die ruimte heb ik nog wel, daarbij is 195 de breedte en die is standaard.

maar wat bedoel je moet niet onder de indruk? de terreinmogelijkheden? in de tests staan de synchrones toch als goed beschreven (tenzij die test natuurlijk gesponsored zijn door Mich zelf...)
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: M+S banden

Bericht door Pascal-141 »

patrick 468 schreef:Dennis,

voor deze hoef ik in ieder geval de bumper volgens mij niet te modificeren, de wielen komen volgens mij een kleine 4 cm in totaal hoger uit, die ruimte heb ik nog wel, daarbij is 195 de breedte en die is standaard.

maar wat bedoel je moet niet onder de indruk? de terreinmogelijkheden? in de tests staan de synchrones toch als goed beschreven (tenzij die test natuurlijk gesponsored zijn door Mich zelf...)
De bumper moet je een stukje afzagen langs de binnenkant . De hoogte heeft er niks mee te maken , wel de speling die je hebt (of niet meer hebt) vanaf de band naar achteren toe van de auto , waar de bumper begint . Daar heb je zowieso (bij een standaard maat band) maar een paar cm speling . Als je grotere wielen monteerd , gaan die wrijven tegen de bumper bij het inveren.

"Terrein"mogelijkheden zou ik van die banden zeker niet verwachten , het is eerder een band voor de "boulevard-cruisers" ...
... voor op de weg dus ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
patrick 468
Berichten: 354
Lid geworden op: 18 jun 2007, 13:53
Locatie: Breda

Re: M+S banden

Bericht door patrick 468 »

Pascal,

Dacht toch dat deze Mich's een aardige combi waren van (semi) offroad en boulevard -band.

Ik zag idd ook het Engelse T4 forum dat ik de bumper wss ietsje moet bewerken.

Ach, en mij gaat het meer om de bodemvrijheid in combinatie met wat extra grip, het zal altijd beter worden dan wat ik nu heb, zit qua bodemvrijheid voor nu op de max, achter kan ook niet veel hoger, tenzij ik Seikel ga raadplegen, maar dat gaat em niet worden (financieel dan hé).

als je met een 2WD vast komt te zitten, kom je ook ver met het verlagen van je bandenspanning trouwens (ik zorg bij 'off -road' er wel voor dat ik een goede 12V compressor bij heb).
pythagoras
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 apr 2013, 14:47

Re: M+S banden

Bericht door pythagoras »

De M S (modder en sneeuw) is vlgs. mij speciaal ontwikkeld voor Europa veel regen e.d heeft nml.goede afvoer zowel in de lengte als zij afvoer (staat bekend als robuuste band ),zeer geschikt voor campers.! Kortom veel grip,sterk en kan hoge spanning hebben ,ik zou de wanden wel even kontroleren Patrick.! groetjes Bert.
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: M+S banden

Bericht door DNS »

Hoewel het Mud&Snow zouden moeten zijn, doen ze het in geen van beide goed. Ik vond ze vooral op zand en (nat) gras tegenvallen. Zolang je er niet teveel van verwacht (grofweg hetzelfde als een een all-season voor de bus, maar dan niet voor sneeuw :nuts ) en ze goedkoop zijn (mijne kwamen bij een setje velgen), zou ik ze er gewoon opgooien (nogmaals; kijk de productiedatum even na).

Ik zou persoonlijk, als je er toch al iets groters onder gooit, liever voor een echte All-Terrain gaan. :yes
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
Gebruikersavatar
patrick 468
Berichten: 354
Lid geworden op: 18 jun 2007, 13:53
Locatie: Breda

Re: M+S banden

Bericht door patrick 468 »

hm, de Mich's gaan ze dan toch maar niet worden, het is uiteraard niet alleen voor de looks.
een andere band is de Maxxis 751 M+S, ik kan daar niet zo veel reviews over vinden op het www, alleeen dat het een relatief goedkope band is.
Dus wederom de vraag of hier iemand ervaringen mee heeft?
Gebruikersavatar
patrick 468
Berichten: 354
Lid geworden op: 18 jun 2007, 13:53
Locatie: Breda

Re: M+S banden gevonden!

Bericht door patrick 468 »

Jawel, gevonden, niet helemaal de maten en terreincapaciteiten die ik hoopte te scoren, maar toch een mooi compromis tussen geluid en esthetiek....

GT radial Champiro 75, maatje 205-75 15 M/S
kan de bus toch mooi een 3,5cm verder de hoogte in.

leuk detail (maar over smaak valt te twisten), het zijn ook nog eens whitewalls (hoe lang die wit blijven is dan wel weer de vraag :jump )

4 juni gaat de bus voor APK en beurt, laat ik ze er gelijk onder leggen, pics komen daarna.
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: M+S banden

Bericht door DNS »

White Walls... Leuk! Ben benieuwd naar de foto's straks. :yes

Maar volgens mij gaat ie met die banden 'maar' 2cm de lucht in t.o.v. de standaard banden. :vraagteken
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
Plaats reactie