Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Achterbumper demonteren
- Maurice 858
Achterbumper demonteren
Hallo,
Ik wil mijn achterbumper (uit 1 deel) van mijn T4 uit 98 demonteren. Nu heb ik alle schroeven verwijderd maar het middengedeelte wil nog niet erg meegeven, wie weet hoe dit vast zit?
Moet ik de achterlichten ook verwijderen of zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten?
Wie info heeft laat het me ajb weten.
groeten Maurice
Ik wil mijn achterbumper (uit 1 deel) van mijn T4 uit 98 demonteren. Nu heb ik alle schroeven verwijderd maar het middengedeelte wil nog niet erg meegeven, wie weet hoe dit vast zit?
Moet ik de achterlichten ook verwijderen of zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten?
Wie info heeft laat het me ajb weten.
groeten Maurice
Ik heb een hekel aan bumperklevers, vandaag had ik er wéér eentje voor me!
- René
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
De achterbumper (met of zonder trekhaak) gaat er als 1 geheel af
De gehele bumper moet met bumper hoes gedemonteerd worden.
Onder de auto zit de bumper met 4 bouten sleutelwijdte 18 vast, deze bouten zorgen dat het geheel op zijn plek onder de auto blijft zitten. De rest van de schroeven is weer om de kunstof hoes op zijn plaats te houden en zit vast met 8x Torx 30 ( even uit het blote hoofd)
Succes.
René
De gehele bumper moet met bumper hoes gedemonteerd worden.
Onder de auto zit de bumper met 4 bouten sleutelwijdte 18 vast, deze bouten zorgen dat het geheel op zijn plek onder de auto blijft zitten. De rest van de schroeven is weer om de kunstof hoes op zijn plaats te houden en zit vast met 8x Torx 30 ( even uit het blote hoofd)
Succes.
René
- Maurice 858
Hoi, om d laatste drie schroefjes los te kunnen maken moet je inderdaad onder de bus eerst die vier bovengenoemde bouten losdraaien. Het loont de moeite eerst je reservewiel te laten zakken, dan heb je meer ruimte. Ook je achterlichten moeten los, maar dat wijst zich wel (zitten stekkertjes aan). Zo ging het tenminste bij mij. mijn bus is van 2002 dus mogelijk een beetje anders. Wat hetzelfde zal zijn: die vier schroeven moeten er ook weer in; maak ze eerst schoon en de draad ook een beetje, anders is het soms martelen!
succes, Jeroen
succes, Jeroen
- Maurice 858
- Maurice 858
Eric,
Ik wil achter de bumper het eea aan roest verwijderen cq behandelen, ik schrok er een beetje van wat er allemaal aan roest zit. En ik wil dan meteen kijken of ik mijn bumper een beetje kan fatsoeneren. Ik ga geen sensoren plaatsen
Bedankt.
Maurice
Ik wil achter de bumper het eea aan roest verwijderen cq behandelen, ik schrok er een beetje van wat er allemaal aan roest zit. En ik wil dan meteen kijken of ik mijn bumper een beetje kan fatsoeneren. Ik ga geen sensoren plaatsen

Bedankt.
Maurice
Ik heb een hekel aan bumperklevers, vandaag had ik er wéér eentje voor me!
Ik heb enkele maanden gelden ook die achterbumper eraf gehad ook idd voor de roest, (bus is van 06-2002 173000 km) de ijzeren balk wasMaurice 858 schreef:Eric,
Ik wil achter de bumper het eea aan roest verwijderen cq behandelen, ik schrok er een beetje van wat er allemaal aan roest zit. En ik wil dan meteen kijken of ik mijn bumper een beetje kan fatsoeneren. Ik ga geen sensoren plaatsen![]()
Bedankt.
Maurice

Het reserve wiel demonteren is echt niet nodig!!!!
rijdt hem achter op wat klinkers of bokjes, en idd wij hebben ook een tijdje
gezocht er zitten een paar moeren die je van de reservebandzijde los moet draaien ongeveer in het midden van de auto en daar hangt het hele zaakje aan op.
voor de rest was er op de carrosserie rondom geen spoor van roest te zien,
maar die bumper balk hebben ze vlgs mij van blank metaal erin gezet bij vw.
- Maurice 858
- Maurice 858
Succes met je bumper reparatie.
Ik heb vorig jaar de hele binnenbumper mogen vervangen, want die was - op het middendeel na - compleet weggerot. Steeds als je tegen de bumper stootte viel er van alles uit....
Inmiddels zit er weer een harde stalen bumper aan. Bumper eraf en er weer op valt reuze mee.
Groet, Erik988
Oud en Nieuw:
Ik heb vorig jaar de hele binnenbumper mogen vervangen, want die was - op het middendeel na - compleet weggerot. Steeds als je tegen de bumper stootte viel er van alles uit....
Inmiddels zit er weer een harde stalen bumper aan. Bumper eraf en er weer op valt reuze mee.
Groet, Erik988
Oud en Nieuw:

- Maurice 858