Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 hoogdak

vragen over de T4
Plaats reactie
davinci
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jun 2013, 18:04

T4 hoogdak

Bericht door davinci »

Ik ben opzoek naar een t4 california met hoogdak. Over een paar maanden bestaat ons gezin uit 3 kinderen :) Onze reisjes willen we blijven doen. Maar weet iemand hoe het met gordels op de achterbank zit?! Mijn t4 met Hefdak uit 91 heeft 2 heup en 1 3-punts!! Ze lijken standaard met 2 gordels uitgerust.. Toevallig nog iemand die er 1 te koop heeft voor rond de 7000 euro (met 3 gordels achterin?! ) ;)
Hoop wat te horen! Gr. Dave
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: T4 hoogdak

Bericht door DNS »

3-zitplaatsen op dat smalle bankje? Dat lijkt me snel te krap worden eigenlijk.

Is zo'n extra bankje dat je in de rails zet geen optie? Of een back2back seat monteren? Of de bijrijdersstoel vervangen door een bankje?
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
davinci
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jun 2013, 18:04

Re: T4 hoogdak

Bericht door davinci »

2 heupgordels en 1 3-punts gaan prima voor 3 kleine kindjes. Tot nu toe nog geen problemen mee gehad. 3 gordels zijn wel belangrijk. Vreemd dat mijn t4 met Hefdak uit 91 dat al standaard heeft..!
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: T4 hoogdak

Bericht door DNS »

Worden die niet groter dan? :lach Ligt er natuurlijk maar net aan hoe lang je de T4 wil blijven gebruiken natuurlijk.

Maar zijn die 3 gordels wel standaard en niet gewoon door een vorige eigenaar toegevoegd?
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
davinci
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jun 2013, 18:04

Re: T4 hoogdak

Bericht door davinci »

Ja das een goeie! Geen enkele historie van mijn bus.. :-s dus zou t echt niet weten. Maar aan de andere kant kan ik dus altijd nog een extra gordel (laten) maken! Kan ik mijn zoektocht naar een camper met hoogdak wat verruimen..! :)
De kinderen zullen zeker groter worden maar de komende jaren zit ik nog wel goed. De oudste moet nog 4 worden. Kan nog wel ff! :)
Coen220
Berichten: 362
Lid geworden op: 15 jan 2007, 10:29
Locatie: Delft

Re: T4 hoogdak

Bericht door Coen220 »

Ik heb bij mij ook wel eens gemeten en gekeken of het mogelijk is er een derde gordel bij te zetten.
Alleen de middelste gordel is dan twee punts gordel, en ik denk dat je dan officieel moet laten keuren bij de RDW zodat er op je kenteken ook een aantekening komt voor 5 personen.
je kan het zonder keuren doen maar als er iets gebeurd of je krijgt een controle dan ben je denk ik zuur,
tevens als na een ongeluk een schade expert die derde gordel tegenkomt dan kan hij daar ook erg moeilijk overdoen en weigeren te betalen.
Ik weet ,het is dikwijls even een vriendje of vriendinnetje mee nemen, en stel dat er dan iets gebeurd met dit kind .
Dus is het je eigen verantwoording wat je doet.
mvg Coen
Plaats reactie