Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

12 volt onder stoel

vragen over de T5
Plaats reactie
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

12 volt onder stoel

Bericht door ronald tdi »

Hoi WJWellers,

Weet iemand of er onder de stoel in die blokken een 12 volt draad is waar ik een soort van sigaretten plug op kan aan sluiten?

Anders moet ik er een trekken, maar als er al iets ligt wat ik gebruiken kan dmv een aftakking dan scheelt het natuurlijk weer...
bobkim
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 jan 2013, 16:58

Re: 12 volt onder stoel

Bericht door bobkim »

Bij mij ligt dat er wel. Ik heb er 3 aftakkingen op gemaakt, 2 voor de dvd spelertjes onder de stoelen en 1 in de laadbak voor een koelkastje. Alles geschakeld gemaakt via contact. Ik heb daar wel mijn aanhanger verdeling liggen. Bij volle belasting 3 weken geleden naar spanje had ik op een gegeven moment geen stroom meer op mijn schermen, koelkast en caravan. Alle zekeringen waren heel dus ik denk dat er ergens een computer zegt dat er teveel stroom getrokken wordt. Als iemand hier iets meer van weet hoor ik het graag. Zonder koelkast achterin overigens geen enkel probleem meer gehad.
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: 12 volt onder stoel

Bericht door ronald tdi »

Welke draad is het?
Weet je het nog?

Betreft uit vallen, dat kan een veiligheid zijn tegen overbelasting.
Ik weet niet of de transporter dat heeft.
In mijn vrachtwagen zat dat wel.
bobkim
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 jan 2013, 16:58

Re: 12 volt onder stoel

Bericht door bobkim »

Er kwam een dikke rode draad uit de vloer omhoog, dit is een constante voeding. Met een apart relais geschakeld gemaakt met de gele draad van de aanhanger unit.
Plaats reactie