Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T6 versus V-klasse
T6 versus V-klasse
Het lijkt er op dat mercedes met de nieuwe Vito/Viano volkswagen een stapje voor gaat zijn.........
Aankomend voorjaar zou deze leverbaar worden, terwijl de reeds lang aangekondigde T6 best lang op zich laat wachten.......
Gr. Niels
Aankomend voorjaar zou deze leverbaar worden, terwijl de reeds lang aangekondigde T6 best lang op zich laat wachten.......
Gr. Niels
Laatst gewijzigd door niels op 15 feb 2014, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: T6 versus Vito/Viano
en dan ook weer met die geweldige V6. Heb er een paar keer mee mogen rijden maar dit is toch wel erg fijn hoor.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Re: T6 versus Vito/Viano
Tja, ik begreep dat VW met een 232 pk diesel zou komen, maar hoe lang laat dit op zich wachten, de MB is van 0-100 nu al zo'n 2.5 sec sneller..........en ook met het verbruik lijkt het wel goed te zitten, het comfort en interieurgeluid van de MB was ook prima, nu is het afwachten.........
Gr. Niels
Gr. Niels
Re: T6 versus Vito/Viano
Nou,koop zo,n ding en ga op het "sterren" forum....
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T6 versus Vito/Viano
En ben ik dan de enige die vraagt hoe lang daarop een 2MV meegaat?niels schreef:Tja, ik begreep dat VW met een 232 pk diesel zou komen, maar hoe lang laat dit op zich wachten,
Gr. Niels
viewtopic.php?f=2&t=33604&start=30
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: T6 versus Vito/Viano
Is makkelijk met lossen...klep/deurtjes open en gas!!!
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: T6 versus Vito/Viano
ik had nochtans ergens gelezen dat de V6 niet meer in de nieuwe Viano/Vito zou zitten?
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
Re: T6 versus Vito/Viano
Ik las dat MB in eerste instantie tot 190 pk zou gaan; deze zit er aan te komen, maar de geruchten van VW zijn er al een tijdje, maar nu weten we nog heel weinig.
Ik ben me al een tijdje aan het orienteren, en mik nog steeds op de nieuwe 'T6', tot die tijd blijf ik lekker mijn trouwe T4 rijden, waar ik nog steeds geen afstand van kan doen, en daarom ook 100% in orde moet zijn.
PS Multivan Generation, goed opgelet hoor, maar ik wil er met vermogen niet zomaar op achteruit gaan, rijdt super lekker zo, het enige wat ik mis is eigenlijk de automtische versnellingsbak..............
Gr. Niels
Ik ben me al een tijdje aan het orienteren, en mik nog steeds op de nieuwe 'T6', tot die tijd blijf ik lekker mijn trouwe T4 rijden, waar ik nog steeds geen afstand van kan doen, en daarom ook 100% in orde moet zijn.
PS Multivan Generation, goed opgelet hoor, maar ik wil er met vermogen niet zomaar op achteruit gaan, rijdt super lekker zo, het enige wat ik mis is eigenlijk de automtische versnellingsbak..............
Gr. Niels
- Yasmine D & Wesley V
- Berichten: 573
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:54
- Locatie: Belgie, Bazel
Re: T6 versus Vito/Viano
Hier een artikel van de nieuwe vito/Viano.
Niet mijn ding, zeker die achterkant is niet mooi
http://www.autoweek.nl/nieuws/26693/mer ... e-v-klasse
Niet mijn ding, zeker die achterkant is niet mooi
http://www.autoweek.nl/nieuws/26693/mer ... e-v-klasse
VW T6 Caravelle Highline 204pk Dsg 4 motion, full option.
Re: T6 versus Vito/Viano
Yasmine D & Wesley V schreef:Hier een artikel van de nieuwe vito/Viano.
Niet mijn ding, zeker die achterkant is niet mooi
http://www.autoweek.nl/nieuws/26693/mer ... e-v-klasse
De achterlichten zijn een kopie van de T5 .....
Ik ben geen fan van auto's met een Ster, maar vind dit model mooier als het huidige model,
Gr. Utsie
Re: T6 versus Vito/Viano
rijdt er al een taxi van in grunhendrikus schreef:en dan ook weer met die geweldige V6. Heb er een paar keer mee mogen rijden maar dit is toch wel erg fijn hoor.
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: T6 versus Vito/Viano
ongetwijfeld, maar die 3.0v6 is toch echt fijner als de 2.0tdi van VW. Ook al ben ik niet direkt een mercedes fan maar die is erg fijnmatje86 schreef:rijdt er al een taxi van in grunhendrikus schreef:en dan ook weer met die geweldige V6. Heb er een paar keer mee mogen rijden maar dit is toch wel erg fijn hoor.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Re: T6 versus Vito/Viano
Ik ben helemaal geen MB-fan, maar een kijkje in een andere keuken kan geen kwaad;
Ik vind voor het verschil van die 45 pk het verschil in prestaties erg groot, met name de acceleratie.(bijna 2.5 seconden)
Het verbruik van de V6 lijkt ook wel mee te vallen.
Deze V6 schijnt vrij eenvoudig door te chippen naar ca. 290pk.................
Wat de MB vooral tegen heeft, vind ik de achterwiel-aandrijving; dit heeft voor de veiligheid toch wel nadelen.
Gr. Niels.
Ik vind voor het verschil van die 45 pk het verschil in prestaties erg groot, met name de acceleratie.(bijna 2.5 seconden)
Het verbruik van de V6 lijkt ook wel mee te vallen.
Deze V6 schijnt vrij eenvoudig door te chippen naar ca. 290pk.................
Wat de MB vooral tegen heeft, vind ik de achterwiel-aandrijving; dit heeft voor de veiligheid toch wel nadelen.
Gr. Niels.
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T6 versus Vito/Viano
Ik vind het wel een knappe auto met een geslaagd dashboard,
al zou ik wel hopen dat het minder plastic zou spiegelen.
De open klapbare achterruit,
lijkt wel ontsproten te zijn uit de samenwerking van Mercedes Benz met Renault.
Zoals in de tekst staat vermeld zijn het 4 cylinder diesels met voldoende vermogen.
Al die bullshit over V6 diesel, 440Nm is echt wel voldoende om voorruit te komen.
En echt veel harder als 140 km/u kun je vaak in Nederland niet rijden, of je kunt al weer op de rem..
En die 2,5 seconden sneller op de sprint naar 100 km/u , waar gaat het over?
Gaat er om dat het een fijne werkplek/ lekkere kilometer cruiser is..
Die achterlichten, tsja net zo inspiratieloos als van de huidige multivan..
Al met al, ziet dit er toch beter uit als de huidige Transit,
maar mooi dat Mercedes, zo op het oog weer een klasse-auto op de markt gaat zetten..
Wellicht is de kleur wel erg bepalend hoe het design overkomt..
ook ben ik benieuwd naar wat de prijsstelling wordt,
zeker ook niet onbelangrijk bij een zakelijke auto en kilometerkosten..
al zou ik wel hopen dat het minder plastic zou spiegelen.
De open klapbare achterruit,
lijkt wel ontsproten te zijn uit de samenwerking van Mercedes Benz met Renault.
Zoals in de tekst staat vermeld zijn het 4 cylinder diesels met voldoende vermogen.
Al die bullshit over V6 diesel, 440Nm is echt wel voldoende om voorruit te komen.
En echt veel harder als 140 km/u kun je vaak in Nederland niet rijden, of je kunt al weer op de rem..
En die 2,5 seconden sneller op de sprint naar 100 km/u , waar gaat het over?
Gaat er om dat het een fijne werkplek/ lekkere kilometer cruiser is..
Die achterlichten, tsja net zo inspiratieloos als van de huidige multivan..
Al met al, ziet dit er toch beter uit als de huidige Transit,
maar mooi dat Mercedes, zo op het oog weer een klasse-auto op de markt gaat zetten..
Wellicht is de kleur wel erg bepalend hoe het design overkomt..
ook ben ik benieuwd naar wat de prijsstelling wordt,
zeker ook niet onbelangrijk bij een zakelijke auto en kilometerkosten..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: T6 versus Vito/Viano
6.0l/100km, hmmmmm voor een zespitter met 190pk....... hoever zou het reeele verbruik hiervan afwijken? want dit is een pak minder dan onze bitd 180pk op papier.....die het tot 190 pk en 440 Nm schopt. Het verbruik van deze versie, die overigens net zo sterk is als de 3.0-liter V6 diesel uit de vorige generatie, komt uit op 6.0 l/100 km, 28 procent minder dan z'n voorganger.
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion