Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Onregelmatig stationair.

vragen over de T5
Transporter Cor
Berichten: 88
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:51

Onregelmatig stationair.

Bericht door Transporter Cor »

Onze bus loopt prima. Het is een 2.5 caravelle uit 2007 130 pk. (volgens mij)
Stationair begint hij wat onregelmatig te lopen, net alsof er een cilinder mist. Vanaf ong. 1000 toeren is het weer weg, het is dus alleen stationair.

Iets met een verstuiver misschien? Heb zoiets ooit met mijn Touran gehad.
Gebruikersavatar
JanP
Berichten: 467
Lid geworden op: 19 jan 2012, 18:07
Locatie: ZW Drenthe

Re: Onregelmatig stationair.

Bericht door JanP »

Waarschijnlijk is er ergens iets vervuild.
Als je tank bijna leeg is een keer V-Power tanken (halve tank is genoeg, liever niet bijvullen met "gewone" diesel).
Alternatief eens een "additive" voor diesel reiniging gebruiken (te koop bij de automaterialenhandel).

Mijn Touran kreeg voor dit probleem een software update (maar die had het probleem al vanaf nieuw).
Ik vermoed dat daar ergens een sensortje iets te snel reageerde.
Was na de update volledig weg.
Laatst gewijzigd door JanP op 04 mar 2014, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn T5 Caravelle is inmiddels ingeruild op een Passat.
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Onregelmatig stationair.

Bericht door robertTREBOR »

Grote kans op haperende pompverstuiver, komt ook bij de Golf en Audi pompverstuiver diesels regelmatig voor.

http://www.carrec-technocenter.nl/weblo ... onderdeel/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.tdiclub.nl/viewtopic.php?t=55979" onclick="window.open(this.href);return false;


advies; correctiewaardes pompverstuivers uitlezen.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Re: Onregelmatig stationair.

Bericht door Deki »

Transporter Cor schreef:Onze bus loopt prima. Het is een 2.5 caravelle uit 2007 130 pk. (volgens mij)
Stationair begint hij wat onregelmatig te lopen, net alsof er een cilinder mist. Vanaf ong. 1000 toeren is het weer weg, het is dus alleen stationair.

Iets met een verstuiver misschien? Heb zoiets ooit met mijn Touran gehad.
Ik voel ook wat trillingen bij het stationair soms wel soms niet en als ik gas geef is het weg! :bonk het zal toch niet :troost
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Onregelmatig stationair.

Bericht door robertTREBOR »

Werknemer van mij heeft audi A6 avant 2.0 pompverstuiverdiesel uit nov. 2007 , 180.000km gereden.
Ook stationair op 3 cijl. staan te schudden bij beetje gas geven liep tie weer op 4 cijlinders.
De pompverstuivers laten reviseren en erin gezet nog steeds zelfde.
Waardes pompverstuivers uitgelezen bleek 1 gereviseerde pompverstuiver "haperend"
Die haperende vervangen voor een nieuwe pompverstuiver, alles nu perfect.

Beste advies ; waardes van de pompverstuivers uitlezen.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Transporter Cor
Berichten: 88
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:51

Re: Onregelmatig stationair.

Bericht door Transporter Cor »

Echt een aanvulling op dit forum die Deki. :nuts :nuts

Mijn gedachte gaat ook uit naar een pompverstuiver.
Ik heb destijds bij mijn Touran een revisie setje besteld. Wat O-ringen en koperen ringetjes en het reed weer super.
Mocht een pompverstuiver defect zijn. Wat kan ik daar mee? is dat compleet te reviseren of zit ik dan aan een andere vast?
Ik zal me hier in de buurt eens even oriënteren waar ik de waardes uit kan laten lezen.

Bedankt voor het meedenken.
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Re: Onregelmatig stationair.

Bericht door Deki »

Cor ik heb het zelfde probleem als wat jij hebt wat is daar mis mee :pinnoc ... ik zoek ook naar een oplossing.

Massavliegwiel
pompverstuiver
Brandstofpomp ?
Rubbers voor je motor (weet niet precies hoe ze heten)
Diesel zelf tank al een tijdje V-POWER zie geen verschil

verder weet ik het ook niet :nuts ben bang dat het de pompverstuivers zijn met 92.000km op de teller :bonk
Transporter Cor
Berichten: 88
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:51

Re: Onregelmatig stationair.

Bericht door Transporter Cor »

Ha, op die manier. Ik dacht dat je me de gek aan zat te steken joh.

Ik heb de nodige belletjes gedaan vandaag en morgenavond komt een kennis de bus even uit lezen. Wat daar uit komt zullen we wel zien en dat ga ik zeker even plaatsen.

Wat kost een pompverstuiver ongeveer? wie weet dat.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33816
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Onregelmatig stationair.

Bericht door Multivan Generation »

Transporter Cor schreef:Ha, op die manier. Ik dacht dat je me de gek aan zat te steken joh.

Ik heb de nodige belletjes gedaan vandaag en morgenavond komt een kennis de bus even uit lezen. Wat daar uit komt zullen we wel zien en dat ga ik zeker even plaatsen.

Wat kost een pompverstuiver ongeveer? wie weet dat.
Zit je ons de gek aan te steken :gekte :nuts

Als je even de zoekfunctie gebruikt, dan kom je het antwoord zeker tegen :zwaai
Zie topic RobertTrebor, Jacobsenentertainment en anderen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: 20 mar 2011, 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Re: Onregelmatig stationair.

Bericht door Geert G »

Heb goede ervaringen met Bosman Dieselservice in Bergeijk. http://www.bosmansdieselservice.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Is goed & niet duur.
Deze verstuurd verstuivers gewoon met de post, als je wat verder weg woont.

Dieselservice in Olst is ook een goede http://www.diesel-service.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pompverstuivers is zijn specialiteit.

Effe bellen voor prijzen.
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Re: Onregelmatig stationair.

Bericht door Deki »

Transporter Cor schreef:Ha, op die manier. Ik dacht dat je me de gek aan zat te steken joh.

Ik heb de nodige belletjes gedaan vandaag en morgenavond komt een kennis de bus even uit lezen. Wat daar uit komt zullen we wel zien en dat ga ik zeker even plaatsen.

Wat kost een pompverstuiver ongeveer? wie weet dat.
Hahahahaha nee joh man :kus heb net ook een afspraak gemaakt voor een diagnose kijke wat er uit komt :proost
Transporter Cor
Berichten: 88
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:51

Re: Onregelmatig stationair.

Bericht door Transporter Cor »

Gisteravond even onder het dashbord en motorkap gedoken.

Nadat we de computer hadden aangesloten gaf hij als storing aan. 000665- Ladedruckreglung. P0299-000. Regelgrenze uberschritten-sporadisch.

Hij gaf daar de km stand ook bij aan en dat was vorige week. Hij sprong toen op de snelweg in storing. Gloeispiraallampje knipperen en in de ''noodmodus'' geen vermogen meer.
Nieuwe koppelingspedaalschakelaar gemonteerd en verder geen storing meer.
Gisteren roken we bij de auto een verbrande diesellucht, vooral binnen en onder de kap. Nu lijkt het er op dat er tussen turbo en kop uitlaatgassen ontsnappen. Motor blijft schudden als hij stationair draait, bij stilstand verbrande diesellucht en in combinatie met die ''ladedruckreglung'' vermoeden wij een scheur/lek in het voorste uitlaatsysteem. :muur
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Onregelmatig stationair.

Bericht door robertTREBOR »

Beste Kerel,

Je hebt foutuitlezing gedaan, je hebt niet de correctiewaarde's van de pompverstuivers uitgelezen.............

bij BOGD hier op het forum kwam er dit uit;

4 zijn op 0,80
1 zit op 1,40

bleek dat die van 1,40 stuk was
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Transporter Cor
Berichten: 88
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:51

Re: Onregelmatig stationair.

Bericht door Transporter Cor »

Ik heb zelf niet de lezing gedaan, geen verstand van.

Ben wel even aan de snuffel onder de kap geweest. Ik zag gelijk al een soort roetaanslag achter op de kop, boven het spruitstuk. Dit verklaart al de verbrande diesellucht. Ook lijkt het wel of de pakking tussen turbo en uitlaatspruitstuk iets lekt.
Ik heb alvast beide pakkingen besteld, zowel van de uitl.sprstuk naar kop en naar turbo.
Donderdag zet ik hem hier even op de brug en ga beginnen. Ik zie dan wel wat ik tegenkom. Ik ga ook gelijk de pompverstuivers voorzien van nieuwe ringen e.d. Daarna zien we wel weer.
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: Onregelmatig stationair.

Bericht door emil »

Transporter Cor schreef:Ik heb zelf niet de lezing gedaan, geen verstand van.

Ben wel even aan de snuffel onder de kap geweest. Ik zag gelijk al een soort roetaanslag achter op de kop, boven het spruitstuk. Dit verklaart al de verbrande diesellucht. Ook lijkt het wel of de pakking tussen turbo en uitlaatspruitstuk iets lekt.
Ik heb alvast beide pakkingen besteld, zowel van de uitl.sprstuk naar kop en naar turbo.
Donderdag zet ik hem hier even op de brug en ga beginnen. Ik zie dan wel wat ik tegenkom. Ik ga ook gelijk de pompverstuivers voorzien van nieuwe ringen e.d. Daarna zien we wel weer.
ik denk dat je veel mensen hier blij zult maken als je er hier een verslagje van zou posten
(ik in ieder geval)
wat heb je nodig
welke aanhaal momenten waarvoor
wat bouw je uit waar moet je op letten
bedankt
Plaats reactie