Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Rail voor voortent/luifel T4

vragen over de T4
Plaats reactie
wempetje
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 dec 2013, 21:37
Locatie: Groningen

Rail voor voortent/luifel T4

Bericht door wempetje »

Hoi allen,

Ik ben op zoek naar een rail voor op de T4 camper california. Hierop moet ik via een pees de voortent danwel de luifel kunnen bevestigen. Nou heb ik twee modellen gezien; Toprail van brandrup en de Reimo multirail. Beide zo ongever 150 euro. Nu ben ik een beetje aan het googelen en kom ik ook deze universele rail (van Reimo) tegen. Waarom zou ik deze niet kopen? Prijs is slechts 19 euro.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Rail voor voortent/luifel T4

Bericht door Multivan Generation »

Kan ook prima, alleen kan ik er niet van achterhalen of die van aluminium of van rubber is..

Er bood iemand pas geleden een Brandrup toprail aan in het te koop forum.. :knipoog

Wellicht heb je er voor de toekomst nog iets aan? --->linkje

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
wempetje
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 dec 2013, 21:37
Locatie: Groningen

Re: Rail voor voortent/luifel T4

Bericht door wempetje »

Thanks Peter. de aangeboden rail is voor een langewielbasis en ik heb een korte wielbasis (zie net dat je hem ook kunt inkorten). Het gaat mij met name om het grote prijsverschil.....

De rail waaraan in refereer lijkt me van rubber maar ik vraag me af waarom ik deze niet zou doen. Misschien wat minder stabiel of sterk? Iemand ervarig hiermee?

nogmaals de link naar de rail
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Rail voor voortent/luifel T4

Bericht door Multivan Generation »

Als het rubber is,
en je hebt er een tent of luifel aan, dan weet ik het zo net nog niet.

Ik bedoel; we hebben op vakantie al eens een flinke storm gehad,
en ik zou erg benieuwd zijn hoe rubber, de trekkrachten op de luifel zou "handelen"..

Met onze aluminium rail ging het prima.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Rail voor voortent/luifel T4

Bericht door matje86 »

aan deze moet je echt geen luifel hangen http://www.reimo-pan.de/universele-comb ... 90113.html" onclick="window.open(this.href);return false;
dat is meer een regen geleider waar je een stofluifeltje aan kan doen als het niet waait(hij is meer bedoelt om het regenwater te geleiden als je schuifdeur open staat )
plaatsen boven een alu tentrail , ps een tentrail kan je ook bij een camperwinkel kopen of op marktplaats

http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en ... ofiel.html" onclick="window.open(this.href);return false;
de prijs is goedkoper omdat je 2 dingen moet kopen de rail en de regengeleiding

bij brandrup/ reimo is alles in 1 dus de prijs ff duurder
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Rail voor voortent/luifel T4

Bericht door Pascal-141 »

wempetje schreef: Misschien wat minder stabiel of sterk? Iemand ervarig hiermee?
Je zegt het zelf al ...
Vaak komt het hierop neer : goedkoop blijkt vaak duurkoop te worden ... :knipoog

De Brandrup (of Reimo) alu rail zijn stevig en hebben een goede pasvorm op de carrosserie .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Henk T
Berichten: 79
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:22
Locatie: Wagenborgen

Re: Rail voor voortent/luifel T4

Bericht door Henk T »

Die universele rail heb ik ivm lekkage er net afgehaald. Was is 2 stukken, zoals hij via de post word verstuurd. Het minste was denk ik dat men om de ca 40cm een schroefje had geplaatst en dan trek je als de luifel op spanning word gezet de boel los. Gevolg het water loopt er achterlangs.
Heb nu een andere besteld (morgen ophalen), ook van Reimo, bestel nr 90130. Ook hier schijn je een luifel aan te kunnen bevestigen. Je hebt dan niet zo'n spoiler aan de voorkant, maar dat had ik nu ook niet en miste hem ook niet.

mvg henk
1,9 TD 2002
Westfalia California 2,4 1995
Henk T
Berichten: 79
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:22
Locatie: Wagenborgen

Re: Rail voor voortent/luifel T4

Bericht door Henk T »

Hij was wel vast geplakt, maar ik weet niet met wat. Sommige stukken kit waren eenvoudig weg te halen dus de hechting was zeker niet optimaal.

mvg henk
1,9 TD 2002
Westfalia California 2,4 1995
Henk T
Berichten: 79
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:22
Locatie: Wagenborgen

Re: Rail voor voortent/luifel T4

Bericht door Henk T »

Vandaag m'n nieuwe rail gehaald, heeft zelfs iets van een ronding voor de perfecte pasvorm.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Henk T op 06 mar 2014, 18:35, 2 keer totaal gewijzigd.
1,9 TD 2002
Westfalia California 2,4 1995
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Rail voor voortent/luifel T4

Bericht door Multivan Generation »

Beetje vreemd topic aan het worden,
als ik dit topic open dan krijg ik deze melding:
https://homedrive.ziggo.nl vraagt om een gebruikersnaam en wachtwoord. De website meldt: “Webspace login voor cubico@ziggo.nl
Dus ik weet niet wie er wat geplaatst heeft? maar dat lijkt niet goed gegaan te zijn :gekte
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Rail voor voortent/luifel T4

Bericht door matje86 »

nu opgelost dus
Laatst gewijzigd door matje86 op 06 mar 2014, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Henk T
Berichten: 79
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:22
Locatie: Wagenborgen

Re: Rail voor voortent/luifel T4

Bericht door Henk T »

Sorry heren, foutje ergens in de link.
Hopenlijk werkt het nu wel. :zwaai
1,9 TD 2002
Westfalia California 2,4 1995
Gebruikersavatar
curlyone
Berichten: 90
Lid geworden op: 04 nov 2013, 13:00
Locatie: Den Haag-Leidschenveen

Re: Rail voor voortent/luifel T4

Bericht door curlyone »

Hallo allemaal, ik haak even in, heb gisteren een luifeltje gekocht, en zie nu verschillende rails langskomen, maar waar moet ik nou op letten bij het kopen van een rail?
En het bevestigen, kan dat alleen met lijm, ben toch bang voor lekkages als er gaatjes geboord moeten worden :ie Even voor de goede orde, ik heb geen camper, dus een normaal dak.
groetjes Hannie :zwaai
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Rail voor voortent/luifel T4

Bericht door matje86 »

curlyone schreef:Hallo allemaal, ik haak even in, heb gisteren een luifeltje gekocht, en zie nu verschillende rails langskomen, maar waar moet ik nou op letten bij het kopen van een rail?
En het bevestigen, kan dat alleen met lijm, ben toch bang voor lekkages als er gaatjes geboord moeten worden :ie Even voor de goede orde, ik heb geen camper, dus een normaal dak.
groetjes Hannie :zwaai
als je lang en handig bent is een caravan rail (kampeermarkt) te doen,alleen ff goed vast lijmen in de goot :werkaanT4 wel bewerkelijk als je tent of luifel er door moet halen
ben je niet zo handig dan gewoon een brandup rail laten monteren(ong 300 euro)met voor en achter geleiding wat het in en uit zeilen wat makkelijker maakt :yes

http://www.poptopshop.nl/a-21234724/t4- ... f-montage/" onclick="window.open(this.href);return false;

spuit voor je een zeil door de rail haalt altijd ff een spuitbusje sillekonenspray door de rail, dat maakt hem wat soepeler
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Mac
Berichten: 769
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:26
Locatie: Raalte

Re: Rail voor voortent/luifel T4

Bericht door Mac »

Heb er zelf ook een "goedkoop" railtje aangemaakt, goed in de kit gezet met een paar RVS schroeven.
Zit er al 5 jaar muurvast op, en geen enkele lekkage.
It's not what you buy
It's what you create.
Plaats reactie