Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Verwarming/ventilatie werkt niet
Verwarming/ventilatie werkt niet
In mijn, kort geleden, aangeschafte T5 werkte de verwarming niet en er wordt ook geen lucht aangeblazen via de twee luchtroosters op het dashboard. Alle handelingen via de knoppen van de kachel/ventilatie/aircobediening leidde slechts tot lucht aanblazen langs de voorruit. Er is Airco systeem aanwezig. Gisteren zoektocht ingesteld. Radio en knoppenpaneel verwijderd cq. losgehaald. Kon niets ontdekken wat niet werkte. Autovraagbaak (Olving) geraadpleegd vond alleen een aantekening dat bij 'Climatronic' luchtkleppen uitsluitend door stelmotoren worden bedient. Ik ga er van uit dat ik géén Climatronic heb, daar de kleppen met bowdenkabels worden bediend en ook daadwerkelijk functioneerden. Kon dus niets afwijkends vinden. Alles teruggeplaatst, en wat verbaasde mij: kachel/aanblaassysteem werkt weer! Echter, via de roosters luchtkanaal op het dashboard komt totaal geen lucht (mechanisch afgesloten of verstopt?) Ik kan ook niet ontdekken hoe het luchtkanaal verbonden is naar het inlaatrooster achter de motorkap. Ging vervolgens op zoek naar het interieur/pollen-filter; blijkt helemaal niet aanwezig (i.v.m. ingebouwde airco?). Kortom: ik snap er geen sikkepit van. Wie kan mij van advies dienen? 

Re: Verwarming/ventilatie werkt niet
Klinkt als het bekende verhaal van een geknikte kabel van de bediening. Heb ik ook gehad, groene kabel vervangen en probleem verholpen. Echter is het nu weer terug, komt omdat de knop om de ventilatie te regelen helemaal rond kan worden gedraaid. Ga nu de knop vervangen door een die niet helemaal rond kan, dan moet het helemaal opgelost zijn
Kabel was in voorraad bij vw, klacht kwam erg vaak voor
gr
Frank
Kabel was in voorraad bij vw, klacht kwam erg vaak voor
gr
Frank

-
Dat klopt, is een bekend probleem en als je ermee naar de dealer gaat zullen ze ook zeggen dat de knop moet worden vervangen voor 1 die maar 270 graden kan draaien. Die blijft namelijk wel heel 

Geld lijkt op vet. Van beide is er genoeg, maar altijd op de verkeerde plaatsen
Net bij de dealer geweest, blijk dat je de hele unit moet vervangen a 139€. Dan maar zo nu en dan het kabeltje vervangen
gr
Frank
gr
Frank