Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Radio + subwoofer aansluiten op HH accu

vragen over de T4
Plaats reactie
walin
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 jun 2012, 10:47

Radio + subwoofer aansluiten op HH accu

Bericht door walin »

Dag iedereen,

Ik heb een Volkswagen Westfalia T4 uit 1992 (2.5l 5cylinder) waar ik sinds kort een zonnepaneeltje op heb liggen. Tijdens mijn laatste vakantie heb ik het een week uitgehouden zonder rijden/stroom voorziening! Echter hangt mijn radio nog steeds op mijn startaccu waardoor ik hem eigenlijk niet te lang durf te gebruiken (zeker geen week). Daarom ben ik van plan om mijn radio aan te sluiten op de huishoudaccu. Als ik dan toch bezig ben, wil ik ook gelijk een subwoofer voorin de bus die ook aan de tweede accu hangt. Heeft hier iemand ervaring mee en heeft er iemand tips? Ik ben redelijk onervaren en zou wel wat hulp kunnen gebruiken. Heb ik bijvoorbeeld voldoende aan een dikke kabel waar ik beide apparaten (radio+sub) op aansluit? En wat is het dan handig om een handmatig schakelaartje ertussen te hangen ipv de connectie met het contactslot? En waar kan ik die kabel naar achteren het beste wegwerken?
Ook ben ik beniewd wat voor zekeringen verstandig zijn om in te bouwen. Dus als iemand hiermee ervaring heeft, laat het me aub weten!

alvast bedankt,

groeten

Wouter
Gebruikersavatar
Tinus
Berichten: 1247
Lid geworden op: 12 mar 2007, 21:10
Locatie: Onder Drenthe ;o)

Re: Radio + subwoofer aansluiten op HH accu

Bericht door Tinus »

Wouter.

Achter de bestuurdersstoel zitten de zekeringen en bedrading van de HH accu.
Een er van is een dikke rode draad waar dus heel wat stroom doorheen kan.
Hierop heb ik een bijna net zo'n dikke draad tot achter het dashboard getrokken.
Het draad loopt net onder de mat bij de instapbak door en heb dus altijd 12v.
Ik heb er een zwevende zekering tussen gezet maar niet zo'n zware volgens mij 10a.
Vervolgens heb ik hier mijn radio op aangesloten..
Het draad is dik genoeg om zonder warm te worden voor wat meer apparatuur.
Wel zou ik ze apart zekeren..
T4 California Event 2.5TDI 2002
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: Radio + subwoofer aansluiten op HH accu

Bericht door heartbeat »

het is mogelijk maar waarom gebruik je niet een losse radio of BT speaker die je gewoon buiten op tafel kan zetten

zelf heb ik een blue tooth speaker (JBL Charge) daar zit ook nog een top geluid in en daar mee speel ik gewoon muziek af van mijn telefoon en de speaker heet ook een laad functie voor mijn telefoon houd het makelijk 8 uur vol op een dag

waarom zal je heel je bus overhoop halen voor een beetje muziek tewijl er mooie oplossingen zijn

suc6
Bijlagen
jbl.jpg
jbl.jpg (3.12 KiB) 554 keer bekeken
Rob & Lize
Plaats reactie