Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vermogen verlies

vragen over de T4
Plaats reactie
cromag
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 mar 2007, 18:06
Contacteer:

vermogen verlies

Bericht door cromag »

Aloha Kameraden,

Ik maakte zojuist een tripje doorheen Normandië, gelukkig was ik Obama te vroeg af waardoor ik nog overal kon door rijden maar merkte iets merkwaardigs op.

Stel nu ik reed vlot 120-130 km/u (op de teller) en toen kwam een helling, aanvankelijk leek mijn 2.5 75kw deze helling te willen verslinden zoals we het gewoon zijn maar dan ineens viel het vermogen weg en viel de snelheid terug tot ergens rond de 100 - 110 km/u.... paar seconden later voel je dan ineens weer dat er vermogen inkomt en klimt de snelheid weer op dezelfde helling....

ik heb onlangs men LMM vervangen door een pierburg,

iemand ervaring hiermede?

grts
C
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: vermogen verlies

Bericht door DNS »

Kwam het vermogen terug terwijl je het gas inhield, of heb je eerst het gas losgelaten en daarna weer ingetrapt? Bij de laatste is het waarschijnlijk een vorm van noodloop geweest. Die zijn soms te 'verhelpen' door het gas even los te laten en weer in te trappen (dan is het grootste deel van het vermogen weer terug).

Verder zou je natuurlijk de auto even aan de computer kunnen hangen om uit te lezen of je nieuwe LMM de juiste waardes haalt (en of er storingen zijn opgeslagen).
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: vermogen verlies

Bericht door Multivan Generation »

cromag schreef:ik heb onlangs men LMM vervangen door een pierburg,

iemand ervaring hiermede?

grts
C
Ja, de ervaring dat het een verkeerde Pierburg kan zijn geweest,
dus welk onderdeelnummer heb je geplaatst? Eentje die te hoge waarden geeft, auto hierdoor in noodloop, gaat inhouden, daarna weer vermogen, weer inhouden etc..

Check ook het vaccuumslangetje vanaf de N75 richting het potje op de wastegate.
Vooral daar waar het slangetje op het potje zit, daar wil wel eens een scheurtje ontstaan.

N75 zelf (magneetklep die de wastegate aanstuurt, kan ook een oorzaak zijn.

Rijdend uitlezen zou de oorzaak zo aan het licht moeten brengen.
Groeten Peter

EDIT: aanvulling: kijk ook even goed, bij koude motor of de beugel waarmee de wastegate op de turbo is geschroefd, niet gescheurd is, of dat er 1 van de 2 boutjes wellicht weg is..
Plaats reactie