Egbert&Manon schreef:Er zit een stelschroef op (V-adj); variabel van 10,8 - 13,2 Volt.
Deze op max 13,2 zetten.
Of een 15Volt versie kopen.....die is regelbaar van 13,5 tot 16,5 Volt
De dynamo levert max 14,5Volt en kan een accu ook niet overladen.
Toch even een kanttekening bij deze gedachte Egbert.
De dynamo levert 14,5 volt omdat er stroom gevraagd wordt van gebruikers. De accu zou je dan niet nodig zijn.
Omdat je de auto moet starten op de accu zal de accu weer volgeladen worden door de dynamo tijdens de rit.
De dynamo regelaar zal het voltage minderen als er minder gebruikers opzitten.
Met 13,2 volt van jouw (china) omvormertje zit je aan de veilige kant maar zal hij ook heeeel weinig de accu opladen.
Zou je constant meer volt op je accu afsturen gaat hij in principe laden, maar blijft ook laden.
En dan zal er teveel zuurstof en waterstof (= knalgas) aangemaakt worden omdat de accu dan langzaam gaat koken.
Mijn advies is om de omvormer niet als lader te gebruiken, maar de stroom vanaf de accu te onderbreken en de
stroom van de omvormer te gebruiken.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig