Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

roetfilter

vragen over de T5
willem1t5
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 jan 2007, 17:41

roetfilter

Bericht door willem1t5 »

hallo, zijn er al mensen die bericht hebben gehad van de dealer i.v.b met de roetfilter. ik heb net een brief van dealer gekregen dat ik een afspraak kan maken voor de montage van een roetfilter. ik heb een 130 pk van feb 2004 dit alles gebeurt geheel gratis. mijn vraag is word dat in de toekomst voor mijn verplicht om er een te monteren. en is dit verstandig om te doen, het is nu wel gratis en daar hou ik van.
wetman
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:28
Locatie: Amsterdam

roetfilter

Bericht door wetman »

yep - ik heb de uitnodiging ook gehad....als ik het me goed kan herinneren is er op dit of het vorige forum nogal geklaagd over een afgenomen trekkracht van de motor...maar in amsterdam wordt het al dan niet hebben van een roetfilter doorberekend in de parkeervergunning, dus gaan we wel naar de dealer ...in verband met de algehele milieuhysterie... niet dat ik tegen het milieu ben, maar alleen al in amerika starten elke ochtend zo'n 150 miljoen auto's met minstens zes of acht of tien bloempotjes onder de motorkap...en dan china en india, daar wordt binnen tien jaar bijna alle milieuellende geproduceerd....lekker bezig daar in den haag....wetman
T5 DC van januari 2004 - zwart metallic - nieuw gekocht - 130pk met bijna alle opties.
Gebruikersavatar
Jaap 162
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Valthe in het wonderschone Drentshe land
Contacteer:

Bericht door Jaap 162 »

Ik heb al een roet filter laten monteren in Januari :bonk :bonk krijg ik nou geld terug van de dealer???
De trekkracht is het zelfde gebleven geen nadelige gevolgen gemerkt.

Het blijkt dat een roetfilter later ingebouwd nog slechter voor het mileu te zijn (heb ik van horen zeggen) was op TV

Ikke het niet meer snappe :gekte :gekte :gekte :gekte
Groeten

Jaap
Afbeelding

"Thank you, Thank you, Elvis left the building"

http://www.geuzinge.com" onclick="window.open(this.href);return false;
willem1t5
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 jan 2007, 17:41

roetfilter

Bericht door willem1t5 »

oke , maar de trekkracht zijn de meningen over verdeeld .maar waar het mij om gaat is zal het ons in de toekomst verplicht gaan worden, want zo niet dan laat ik er niets onder zetten ook niet gratis.
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

Ik laat het roetfilter er in ieder geval onder zetten. Er zijn regels op komst waardoor je met je T5 zonder roetfilter in een aantal steden de binnenstad niet in komt. In je eigen belang kun je dus beter een roetfilter laten monteren.
Mocht je op langere termijn toch zonder roetfilter willen rijden, dan kan dit gemakkelijk worden verwijderd en worden vervangen door een stukje pijp.

Nou krijg je voor het eerst eens iets gratis bij VW en dan moet je dit zeker niet langs je neus voorbij laten gaan!!!!!
Richard-221
Berichten: 141
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Andelst

Bericht door Richard-221 »

Geeft dat geen problemen bij de keuring, je roetfilter vervangen door een stukje pijp?
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Bericht door Jeroen T5 204 »

Ik heb in februari een roetfilter onder mijn nieuwe bus laten zetten.
Zie volgende topic: http://www.weetjewel.nl/forum/viewtopic ... ffcb068fc5

Volgens mij was ik toen 1 van de eersten hier met een filter onder de T5.
Bij de dealer was ik ook de eerste :lach Ze moesten eerst nog kijken hoe het ding eronder moest.

Vond hem in het begin nogal traag, naarmate ik meer kilometer gereden had, kreeg ik tocht het gevoel dat de trekkracht weer beter werd. Nu merk ik er eigenlijk niks meer van.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Bericht door matje86 »

en minder roet?
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
maartent5
Berichten: 262
Lid geworden op: 17 mar 2007, 16:16

Bericht door maartent5 »

Hier in België zit de roetfilter nu standaard op de T5 :bonk(vanaf productiejaar 2007 denk ik), en de waardes die ze aangeven voor de versie met en zonder zijn identiek (op papier dan toch). Ik vermoed dat het type filter dat achteraf wordt geïnstalleerd anders is!? Ik weet dat de standaard roetfilter door de ecu wordt geregeld ivm 'schoonbranden', dus hoe zit het dan met de aftermarket roetfilter?
robindonne
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:51
Locatie: Hlem

Bericht door robindonne »

ik heb mijn bus eind april gekregen met roetfilter
ik heb ook een brief gekregen van een of andere instantie dat ik 400 euro terug krijg ivm met mijn roetfilter.
beter toch?
guzzi
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:39
Locatie: Mandello del Lario ( Como )

Troepfilter

Bericht door guzzi »

Mijn Bus is type goedgekeurd dus moeten ze ook niet weer zeiken ,ik betaal al meer diesel toeslag als de kale wegenbelasting zelf!!!
als ze dat nou eerst eens veranderen,dan ga ik ook misschien anders denken
niet je hand ophouden ,schulden maken,en weer een smoes verzinnen om je hand op te houden
doeiiiiiiii
meestal op 2 wielen door de bocht
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Bericht door EricP »

Äls mijn bus gestard is en ik door mijn eigen stank achteruitrij, ruik je meteen waarom ik een roetfilter wil: volgens mij komt er aardig wat zwarte rook uit de uitlaat bij het starten.
De keren dat alle 130 paardjes echt moeten / kunnen werken is niehiel. En als ze een keer werken komt er toch aardig wat rook uit de uitlaat.
Dus als het iets schoner kan zal ik het niet nalaten, zeker als het mij niks kost.


Groet EricP
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

Richard-221 schreef:Geeft dat geen problemen bij de keuring, je roetfilter vervangen door een stukje pijp?
Je zult dan je auto weer moeten laten terugkeuren zonder roetfilter.
Het terugkeuren is goedkoper dan de kosten van een roetfilter.
Het roetfilter wordt momenteel gratis geplaatst. Je kunt het experiment dus in eerste instantie gratis aangaan!!! Als het bevalt heeft het niets gekost en in het andere geval ben je de kosten voor een terugkeuring kwijt.
Richard-221
Berichten: 141
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Andelst

Bericht door Richard-221 »

Hallo Vaniac

Moet ik dan ook mijn reeds ontvangen "subsidie :knipoog ) terug betalen :ie :ie

groet, Richard
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

Richard-221 schreef:Hallo Vaniac

Moet ik dan ook mijn reeds ontvangen "subsidie :knipoog ) terug betalen :ie :ie

groet, Richard
Ik zou het niet weten. In feite heeft de inbouwer van het roetfilter de subsidie opgestreken. Als ze moeilijk doen zou ik hun het roetfilter teruggeven.
Plaats reactie