Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Luchtmassameter defect?

vragen over de T4
Gebruikersavatar
surfgear
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:24
Contacteer:

Luchtmassameter defect?

Bericht door surfgear »

Ik heb mijn bus net 2 weken, 214.000 op de teller, maar erg veel onderhoud gehad door de vorige eigenaar.
Het gaat om een T4, 2.5 TDI 75 KW.

Nu merk ik dat de bus niet harder gaat dan 145 op de teller (140 volgens GPS), terwijl hij ongeladen is. Volgens de dealer zou hij rond de 160 moeten kunnen rijden.

Nu is de topsnelheid niet super belangrijk, maar als hij minder power heeft dan merk je dat natuurlijk ook in het gehele toerenspectrum en het zal waarschijnlijk steeds minder worden..

Is dit een typisch geval van de LMM die niet optimaal meer functioneert?
Die Bruine
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 mar 2007, 02:29

Bericht door Die Bruine »

Dit had ik vorige maand ook, toen was mijn distributieriem net vervangen. Daarna heb ik mijn olie, oliefilter en luchtfilter vervangen. Nu gaat de bus weer (nog) makkelijker naar de 150. Top zal denk ik wel tegen de 160 zitten inderdaad, dat redt de bus ook wel denk ik. Maar voor de wissel was het echt te lang wachten voordat de bus in de buurt van de 140 kwam...
T4 AHY zonder EPS, CC en stoelverwarming. Aangepast voor rolstoelvervoer.
Gebruikersavatar
de blue devil
Berichten: 74
Lid geworden op: 02 jun 2007, 18:46
Locatie: kielwindeweer
Contacteer:

Bericht door de blue devil »

hallo surfgear
probeer van iemand die een goeie luchtmassa meter heeft even op de jouwe zetten dan weet je of het daar aan ligt groet de blue devil
nog steeds leuk het t4 gebeuren//////foto te zien op 1056 http://www.nmmluchttechniek.nl
Gebruikersavatar
surfgear
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:24
Contacteer:

Bericht door surfgear »

Luchtmassameter uitwisseling?
Is dat een beetje goed te doen, zonder dat ik de meter van de ander om zeep help?

Zat te denken om de auto anders bij de dealer te laten testen, alleen zitten er standaard altijd flinke kosten aan, maar alternatief is om zo maar wat onderdelen te vervangen.

Ik ben ook pas 2 weken een transporter rijder, dus ik heb geen vergelijkend materiaal.

Gisteren op de snelweg, de Waalbrug op de A2 afgezoeft in de richting van Den Bosch, daar haalde ik 150 op de teller, wat ongeveer 145 op de GPS is.
Toerental lag op 3500 en verder wilde hij echt niet. Op dat stuk gaat de weg een beetje helling a waardoor je wat sneller gaat, want normaal haal ik 140 op de teller.

groet,

Mattijs
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Bericht door matje86 »

150???? zondagsrijder zeker wij gaan nooit harder dan 50
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
surfgear
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:24
Contacteer:

Bericht door surfgear »

tja, niet echt normaal voor zondag, dat klopt.

Ik ben geen hardrijder normaal gesproken, maar gisteren had ik een uitgelezen kans om even te testen wanneer het krachtverlies optreed.

Gelukkig geen :politie langs de weg.
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Bericht door koos 890 »

Matje die 50 is dit per rollend wiel of alles te samen ??? :ikrij :politie :ie
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Bericht door matje86 »

nou altijd als ik daar kom staan er een heuleeeee boel auto,s dan gaat het eg nie harder
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
surfgear
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:24
Contacteer:

Bericht door surfgear »

aah.., maar ik reed daar 's-avonds en toen was er ruimte zat op de 3 banen.
Gebruikersavatar
de blue devil
Berichten: 74
Lid geworden op: 02 jun 2007, 18:46
Locatie: kielwindeweer
Contacteer:

Bericht door de blue devil »

las op markt plaats t4 onderdelen nog luchtmassameter te koop staan van een 102 en 150 pk deze is makkelijk zelf te vervangen anders is er vast wel een handige wjw die je kan helpen bij jou in de buurt
groet de blue devil
nog steeds leuk het t4 gebeuren//////foto te zien op 1056 http://www.nmmluchttechniek.nl
Gebruikersavatar
surfgear
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:24
Contacteer:

Bericht door surfgear »

He, bedankt voor de tip.
Ik heb al een mailtje gestuurd naar de aanbieder.

Morgen wordt de auto getest bij Van Den Udenhout, om te kijken of ze iets kunnen vinden waardoor het vermogen wat lager ligt dan zou moeten.

Als daaruit blijkt dat er iets vervangen moet worden heb ik alvast eventueel een LLM.

groet,

Mattijs
Gebruikersavatar
JMJ
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 feb 2007, 14:46
Locatie: Zeeland

afstellen

Bericht door JMJ »

Hoi,
de LMM vervangen is snel klaar, maar volgens mij moet je hem nog wel even laten afstellen bij de garage. Trouwens, typisch voor een defecte LMM is (ook) als je tijdens het rijden ineens power verliest.
de 2.5 tdi moet zeker 160 halen; de begrenzing is immers electronisch. Niet door beperkt motor vermogen.

JJ
richie
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 jan 2007, 16:41
Locatie: Wateringen

Bericht door richie »

Hoi JJM,

Meten is weten, en afstellen hoeft niet.

Volgens VW moet de LMM vervangen worden als hij de 700 niet meer haalt. Voor zover mij bekend vraagt het motor management maximaal 850.

Een nieuwe Pierburg levert 1265, dus ruim voldoende.

Dus als hij volgens VW vervangen moet worden heb je al lang je volle vermogen niet meer.

gr

Richie
Gebruikersavatar
surfgear
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:24
Contacteer:

Bericht door surfgear »

kreeg net bericht van de garage dat de LLM inderdaad niet goed functioneert volgens het montermanagement.

Vrijdag wordt ie vervangen en dan hoop ik aangenaam verrast te worden als ik het pedaal in druk.

Bedankt voor al jullie reacties.
Gebruikersavatar
surfgear
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:24
Contacteer:

Bericht door surfgear »

YES!!!!!!! de LLM is al vervangen en hij rijdt als een raket!!!
Eindelijk hoor ik het mooie gefluit van de turbo, dat was eerst nauwelijks hoorbaar.

De bus heeft veel meer power, ben helemaal verliefd!!!

:jumpklap :jumpklap :bonk :bonk
Plaats reactie