Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Luchtmassameter defect?
Luchtmassameter defect?
Ik heb mijn bus net 2 weken, 214.000 op de teller, maar erg veel onderhoud gehad door de vorige eigenaar.
Het gaat om een T4, 2.5 TDI 75 KW.
Nu merk ik dat de bus niet harder gaat dan 145 op de teller (140 volgens GPS), terwijl hij ongeladen is. Volgens de dealer zou hij rond de 160 moeten kunnen rijden.
Nu is de topsnelheid niet super belangrijk, maar als hij minder power heeft dan merk je dat natuurlijk ook in het gehele toerenspectrum en het zal waarschijnlijk steeds minder worden..
Is dit een typisch geval van de LMM die niet optimaal meer functioneert?
Het gaat om een T4, 2.5 TDI 75 KW.
Nu merk ik dat de bus niet harder gaat dan 145 op de teller (140 volgens GPS), terwijl hij ongeladen is. Volgens de dealer zou hij rond de 160 moeten kunnen rijden.
Nu is de topsnelheid niet super belangrijk, maar als hij minder power heeft dan merk je dat natuurlijk ook in het gehele toerenspectrum en het zal waarschijnlijk steeds minder worden..
Is dit een typisch geval van de LMM die niet optimaal meer functioneert?
-
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 02:29
Dit had ik vorige maand ook, toen was mijn distributieriem net vervangen. Daarna heb ik mijn olie, oliefilter en luchtfilter vervangen. Nu gaat de bus weer (nog) makkelijker naar de 150. Top zal denk ik wel tegen de 160 zitten inderdaad, dat redt de bus ook wel denk ik. Maar voor de wissel was het echt te lang wachten voordat de bus in de buurt van de 140 kwam...
T4 AHY zonder EPS, CC en stoelverwarming. Aangepast voor rolstoelvervoer.
- de blue devil
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 18:46
- Locatie: kielwindeweer
- Contacteer:
hallo surfgear
probeer van iemand die een goeie luchtmassa meter heeft even op de jouwe zetten dan weet je of het daar aan ligt groet de blue devil
probeer van iemand die een goeie luchtmassa meter heeft even op de jouwe zetten dan weet je of het daar aan ligt groet de blue devil
nog steeds leuk het t4 gebeuren//////foto te zien op 1056 http://www.nmmluchttechniek.nl
Luchtmassameter uitwisseling?
Is dat een beetje goed te doen, zonder dat ik de meter van de ander om zeep help?
Zat te denken om de auto anders bij de dealer te laten testen, alleen zitten er standaard altijd flinke kosten aan, maar alternatief is om zo maar wat onderdelen te vervangen.
Ik ben ook pas 2 weken een transporter rijder, dus ik heb geen vergelijkend materiaal.
Gisteren op de snelweg, de Waalbrug op de A2 afgezoeft in de richting van Den Bosch, daar haalde ik 150 op de teller, wat ongeveer 145 op de GPS is.
Toerental lag op 3500 en verder wilde hij echt niet. Op dat stuk gaat de weg een beetje helling a waardoor je wat sneller gaat, want normaal haal ik 140 op de teller.
groet,
Mattijs
Is dat een beetje goed te doen, zonder dat ik de meter van de ander om zeep help?
Zat te denken om de auto anders bij de dealer te laten testen, alleen zitten er standaard altijd flinke kosten aan, maar alternatief is om zo maar wat onderdelen te vervangen.
Ik ben ook pas 2 weken een transporter rijder, dus ik heb geen vergelijkend materiaal.
Gisteren op de snelweg, de Waalbrug op de A2 afgezoeft in de richting van Den Bosch, daar haalde ik 150 op de teller, wat ongeveer 145 op de GPS is.
Toerental lag op 3500 en verder wilde hij echt niet. Op dat stuk gaat de weg een beetje helling a waardoor je wat sneller gaat, want normaal haal ik 140 op de teller.
groet,
Mattijs
- de blue devil
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 18:46
- Locatie: kielwindeweer
- Contacteer:
las op markt plaats t4 onderdelen nog luchtmassameter te koop staan van een 102 en 150 pk deze is makkelijk zelf te vervangen anders is er vast wel een handige wjw die je kan helpen bij jou in de buurt
groet de blue devil
groet de blue devil
nog steeds leuk het t4 gebeuren//////foto te zien op 1056 http://www.nmmluchttechniek.nl
He, bedankt voor de tip.
Ik heb al een mailtje gestuurd naar de aanbieder.
Morgen wordt de auto getest bij Van Den Udenhout, om te kijken of ze iets kunnen vinden waardoor het vermogen wat lager ligt dan zou moeten.
Als daaruit blijkt dat er iets vervangen moet worden heb ik alvast eventueel een LLM.
groet,
Mattijs
Ik heb al een mailtje gestuurd naar de aanbieder.
Morgen wordt de auto getest bij Van Den Udenhout, om te kijken of ze iets kunnen vinden waardoor het vermogen wat lager ligt dan zou moeten.
Als daaruit blijkt dat er iets vervangen moet worden heb ik alvast eventueel een LLM.
groet,
Mattijs
afstellen
Hoi,
de LMM vervangen is snel klaar, maar volgens mij moet je hem nog wel even laten afstellen bij de garage. Trouwens, typisch voor een defecte LMM is (ook) als je tijdens het rijden ineens power verliest.
de 2.5 tdi moet zeker 160 halen; de begrenzing is immers electronisch. Niet door beperkt motor vermogen.
JJ
de LMM vervangen is snel klaar, maar volgens mij moet je hem nog wel even laten afstellen bij de garage. Trouwens, typisch voor een defecte LMM is (ook) als je tijdens het rijden ineens power verliest.
de 2.5 tdi moet zeker 160 halen; de begrenzing is immers electronisch. Niet door beperkt motor vermogen.
JJ
Hoi JJM,
Meten is weten, en afstellen hoeft niet.
Volgens VW moet de LMM vervangen worden als hij de 700 niet meer haalt. Voor zover mij bekend vraagt het motor management maximaal 850.
Een nieuwe Pierburg levert 1265, dus ruim voldoende.
Dus als hij volgens VW vervangen moet worden heb je al lang je volle vermogen niet meer.
gr
Richie
Meten is weten, en afstellen hoeft niet.
Volgens VW moet de LMM vervangen worden als hij de 700 niet meer haalt. Voor zover mij bekend vraagt het motor management maximaal 850.
Een nieuwe Pierburg levert 1265, dus ruim voldoende.
Dus als hij volgens VW vervangen moet worden heb je al lang je volle vermogen niet meer.
gr
Richie