Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 California

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
T5Paul
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 aug 2014, 22:33

T5 California

Bericht door T5Paul »

Hallo Allemaal

Sinds zomer 2014 ben ik, samen met mijn vriendin en onze 2 kinderen van 3 en 5 jaar, in het bezit van een T5 California uit 2008, kleur off-road grey met 60K Km op de teller. Deze is in een erg goede staat. Uit zuid Duitsland geïmporteerd door een handelaar.

Wij zijn er al een paar keer mee weggeweest dit jaar. De langste trip was naar de Franse en Zwitserse alpen. En we zijn nog een paar weekenden weg in NL.

Op de eerste camping in Frankrijk kwamen we erachter dat we de kraan van de vies water tank open hadden laten staan. Dat merkten we pas toen het een beetje opklaarde. Het had de hele dag en nacht geregend en hadden wij dus niets gemerkt :bonk Gelukkig hebben we de rest van de trip geen regen meer gehad.

De kinderen vinden het soms leuk om boven te slapen maar soms ook niet. Dus af en toe wat stress 's avonds om ze in bed te krijgen. Vooral na een lange rit. Dus proberen we nu niet te laat op de volgende camping aan te komen

Een paar weken geleden startte de bus niet meer. Met mijn personen auto geprobeerd de accu te helpen maar dat hielp niet. De start kabels werden wel erg warm. Maar de kleine accu was gewoon te klein. De ANWB kreeg hem met moeite wel weer aan de praat. En dus maar een nieuwe startaccu bestelt en er zelf ingezet. Start nu weer prima.

Ik heb een paar halogeen lampjes in het woongedeelte vervangen door LED lampjes (HABA, warm white, 3000K, 105 lumen) Komt meer licht uit dan de oude 5W halogeen die er in zaten en gebruiken veel minder vermogen.

Volgende stap is de spaarlamp boven de keuken vervangen door een LED lamp. Maar ik krijg deze lamp er niet eens uit... Heeft iemand hier trouwens al een LED vervanger voor gevonden? Of gewoon LED strips in stoppen?

Daarna een zonnepaneel op het dak, 100 a 150Wpk of zo. En in de toekomst, als de accu techniek veel verder is, over 5 of 10 jaar of zo, de bus ombouwen tot elektrisch.

groet
Paul
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: T5 California

Bericht door Oviivo »

Hallo Paul,

Welkom op :wjw

Leuke introductie. Het klapdak is in onze ervaring heel leuk voor kinderen. Ons dochtertje wilde direct, toen ik met de bus uit Duitsland thuiskwam, direct eten in de bus en spelen bovenin :toppie

Elektrisch, ja daar hou ik ook wel van. Maar ombouwen, hmm, dat weet ik niet. Zou wel een mooi project zijn :ikrij

Ik heb in het campergedeelte ook LEDs geplaatst, maar de TL laten zitten. Ik gebruik deze zelden en een 1:1 vervaging in LED is niet beschikbaar, voor zover ik weet. Je kunt natuurlijk wel bij de VW dealer een lamp uit de T5.2 halen. Die is direct LED, volgens mij.

Veel leesplezier :jumpklap
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
T5Paul
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 aug 2014, 22:33

Re: T5 California

Bericht door T5Paul »

Hallo Ivo

Bedankt voor je welkom. Ik denk er aan om over een poos de motor uit een Ampera te pakken en de diesel er uit te gooien. Als er meer mensen zijn die dat ook gaan doen, kunnen we over een paar jaar een poging doen om een record te zetten van de meeste VW California's tegelijk aan de laadpaal, net zoals we met de Ampera en de Volt gedaan hebben zo'n twee jaar geleden :gekte

groet Paul (Volt-nl)
marzmarz
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 dec 2014, 14:26

Re: T5 California

Bericht door marzmarz »

T5Paul schreef:Hallo Allemaal

Sinds zomer 2014 ben ik, samen met mijn vriendin en onze 2 kinderen van 3 en 5 jaar, in het bezit van een T5 California uit 2008, kleur off-road grey met 60K Km op de teller. Deze is in een erg goede staat. Uit zuid Duitsland geïmporteerd door een handelaar.

Wij zijn er al een paar keer mee weggeweest dit jaar. De langste trip was naar de Franse en Zwitserse alpen. En we zijn nog een paar weekenden weg in NL.

Op de eerste camping in Frankrijk kwamen we erachter dat we de kraan van de vies water tank open hadden laten staan. Dat merkten we pas toen het een beetje opklaarde. Het had de hele dag en nacht geregend en hadden wij dus niets gemerkt :bonk Gelukkig hebben we de rest van de trip geen regen meer gehad.

De kinderen vinden het soms leuk om boven te slapen maar soms ook niet. Dus af en toe wat stress 's avonds om ze in bed te krijgen. Vooral na een lange rit. Dus proberen we nu niet te laat op de volgende camping aan te komen

Een paar weken geleden startte de bus niet meer. Met mijn personen auto geprobeerd de accu te helpen maar dat hielp niet. De start kabels werden wel erg warm. Maar de kleine accu was gewoon te klein. De ANWB kreeg hem met moeite wel weer aan de praat. En dus maar een nieuwe startaccu bestelt en er zelf ingezet. Start nu weer prima.

Ik heb een paar halogeen lampjes in het woongedeelte vervangen door LED lampjes (HABA, warm white, 3000K, 105 lumen) Komt meer licht uit dan de oude 5W halogeen die er in zaten en gebruiken veel minder vermogen.

Volgende stap is de spaarlamp boven de keuken vervangen door een LED lamp. Maar ik krijg deze lamp er niet eens uit... Heeft iemand hier trouwens al een LED vervanger voor gevonden? Of gewoon LED strips in stoppen?

Daarna een zonnepaneel op het dak, 100 a 150Wpk of zo. En in de toekomst, als de accu techniek veel verder is, over 5 of 10 jaar of zo, de bus ombouwen tot elektrisch.

groet
Paul
Waar heb je de HABA led lampjes gekocht? Ebay?

Marijn
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1492
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: T5 California

Bericht door bvddobb »

Welkom Paul!

Wij hebben ook een T5 Cali uit 2008, ook tweedehands uit Duitsland. Al erg veel plezier mee gehad! Er zijn hier op het forum wel wat reisverslagen.

Wij hebben nog wel wat probleempjes typisch voor die bouwtijd gehad, o.a. het 'diodeprobleem' (O.a. Leidend tot een lege startaccu. Herkenbaar?) en de massaverbinding van de meetweerstand. Allemaal hier op het froum beschreven.
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: T5 California

Bericht door Oviivo »

T5Paul schreef:Hallo Ivo

Bedankt voor je welkom. Ik denk er aan om over een poos de motor uit een Ampera te pakken en de diesel er uit te gooien. Als er meer mensen zijn die dat ook gaan doen, kunnen we over een paar jaar een poging doen om een record te zetten van de meeste VW California's tegelijk aan de laadpaal, net zoals we met de Ampera en de Volt gedaan hebben zo'n twee jaar geleden :gekte

groet Paul (Volt-nl)

Hahaha, Paul, ik lees nu pas dat je ook Ampera rijdt en meegedaan hebt aan het wereldrecord toen :yes

Hoe bevalt de Cali?
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
T5Paul
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 aug 2014, 22:33

Re: T5 California

Bericht door T5Paul »

marzmarz schreef:
T5Paul schreef: Ik heb een paar halogeen lampjes in het woongedeelte vervangen door LED lampjes (HABA, warm white, 3000K, 105 lumen) Komt meer licht uit dan de oude 5W halogeen die er in zaten en gebruiken veel minder vermogen.
Waar heb je de HABA led lampjes gekocht? Ebay?

Marijn
Sorry voor mijn late reactie, ik had geen notificatie email aanstaan.

De lampjes heb ik bij de kampeermarkt in Eindhoven gekocht. Maar andere campeer winkels hebben ze vast ook wel:http://www.kampeermarkt.com/Haba-G4-LED ... -DC-1.html
T5Paul
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 aug 2014, 22:33

Re: T5 California

Bericht door T5Paul »

Oviivo schreef:
T5Paul schreef:Hallo Ivo

Bedankt voor je welkom. Ik denk er aan om over een poos de motor uit een Ampera te pakken en de diesel er uit te gooien. Als er meer mensen zijn die dat ook gaan doen, kunnen we over een paar jaar een poging doen om een record te zetten van de meeste VW California's tegelijk aan de laadpaal, net zoals we met de Ampera en de Volt gedaan hebben zo'n twee jaar geleden :gekte

groet Paul (Volt-nl)
Hahaha, Paul, ik lees nu pas dat je ook Ampera rijdt en meegedaan hebt aan het wereldrecord toen :yes

Hoe bevalt de Cali?
Hoi Ivo,
Prima, maar de Volt/Ampera rijdt toch lekkerder... maar daar kan je weer niet in slapen.
Paul
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: T5 California

Bericht door Oviivo »

Hahaha, hoe groot is die kans! Je rijdt een Cali en een Ampera :yes :wjw
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Peter 887
Berichten: 2455
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329

Re: T5 California

Bericht door Peter 887 »

Welkom op :wjw , misschien is het wel leuk om andere weetjewellers te ontmoeten, dan is de nieuwjaarsmeeting een mooie gelegenheid.
Dan kun je daarna ook een koppie plaatsen bij een forumnaam als je weer op :wjw aan het surfen bent.
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.

El groeto uit Sjikago
Plaats reactie