Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Monteren SideBars.. Hoe voorste vastzetten?

vragen over de T4
Plaats reactie
Anoir
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 mei 2007, 10:57

Monteren SideBars.. Hoe voorste vastzetten?

Bericht door Anoir »

HALLO,

K heb dus sidebars gekocht (2de hands) zonder de moeren en bouten om ze vast te zetten.

nu wil ik ze erop zetten.. DE achterkant kan ik gewoon met moertje en boutje vastmaken.. en de Voorkant blijkt moeilijker te gaan..

Der zit een heel groot gat.. waar je van de andere kant niet bij kan komen, om het moertje vast te houden, zodat je het boutje strak kan aandraaien en Uberhaupt hoe moet je dat gat opdichten zodat je er een boutje in kan draaien??!
in de Sidebar zit een gat waar je hem met een nummertje 13 (moertje + Boutje) kan vastzette??

Hebben ze daar speciale moertjes voor?? die zichzelf vastzetten?
iemand mishcien verstand van het monteren van sidebars??


GRAAG snel een reactie :)

Met vriendelijke groeten,
Anoir

mijn vraag is dus ho
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

site bars

Bericht door j.d.hukema »

Om de voorste vast te maken moet je draadeindje van 8mm nemen en daar dwars boven op een stukje dan ongeveer 4 centimeter lassen. dus dan krijg je een t stuk . Het dwars stuk door het gat steken en een halve slag draaien.
dan een grote ring er op en de sitebar en dan de moer er op en vast draaien.
Zo heb ik het gedaan bij een kennis. Zit nog steeds goed vastKan ook zijn dat 4 centimeter teveel is dus twee centimeter aan bijde kanten dan kanje hem inkorten.

Dick
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Bericht door olle griese »

Je kunt beter een U buigen van een 10 of 12 mm draadeinde.
Waarschijnlijk zitten er op de sitebar ook 2 gaten.
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

site bars

Bericht door j.d.hukema »

He olle griese

Kan ook heeft het voordeel dat je niet hoeft te lassen maar hij wou ze van rvs hebben en ik in de gelegenheid ben om ze te lassen vandaar mijn oplossing

Dick
tonvanisomotive
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jul 2007, 15:33
Locatie: ZAANDAM
Contacteer:

Re: Monteren SideBars.. Hoe voorste vastzetten?

Bericht door tonvanisomotive »

Anoir schreef:HALLO,

K heb dus sidebars gekocht (2de hands) zonder de moeren en bouten om ze vast te zetten.

nu wil ik ze erop zetten.. DE achterkant kan ik gewoon met moertje en boutje vastmaken.. en de Voorkant blijkt moeilijker te gaan..

Der zit een heel groot gat.. waar je van de andere kant niet bij kan komen, om het moertje vast te houden, zodat je het boutje strak kan aandraaien en Uberhaupt hoe moet je dat gat opdichten zodat je er een boutje in kan draaien??!
in de Sidebar zit een gat waar je hem met een nummertje 13 (moertje + Boutje) kan vastzette??

Hebben ze daar speciale moertjes voor?? die zichzelf vastzetten?
iemand mishcien verstand van het monteren van sidebars??


GRAAG snel een reactie :)

Met vriendelijke groeten,
Anoir

mijn vraag is dus ho


Mocht je er nog steeds niet uitkomen, wij van isomotive willen je wel helpen we zijn gevestigd in Zaandam Ronde Tocht 40. \
http://www.isomotive.nl (de eerste met side en bullbbars) :happy
groet
tonvanisomotive,
Plaats reactie