Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

tank lampje

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
koerier T5
Berichten: 97
Lid geworden op: 13 jan 2007, 09:28
Locatie: zaandam

tank lampje

Bericht door koerier T5 »

Het indicatie lampje om te moeten gaan tanken gaat al branden als ik nog ongeveer 120 km kan rijden, maar de meter staat wel dik in het rode.
Dit was in mijn vorige bus 70 km . Is er misschien een verkeerde afstelling tussen mijn boordcomputer en mijn tank. Ik vertrouwde het niet en ben toch maar gaan tanken waarbij er 75 liter diesel in ging ?
:zwaai

Koerier T5 / ex nr. 188
CASINI
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 mar 2007, 11:45
Locatie: Gouda
Contacteer:

dat vind ik ook...

Bericht door CASINI »

Als ik op de computer kijk kan ik nog dik 100 km maar hij staat wel in rood
hoe zit dat nou ?

Groet cas
Je zit tegenwoordig langer vast in het verkeer dan in de bajes.
Gebruikersavatar
Jaap 162
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Valthe in het wonderschone Drentshe land
Contacteer:

Bericht door Jaap 162 »

De berekende afstand nog te rijden op de tank inhoud is relatief. :bifun :bifun

Dat wil zeggen da de nog te rijden afstand wordt berekend op het gemiddelde gebruik op dat moment als je kijkt op de boardcomputer.

Is het verbruik de afgelopen tijd (+/- 5 minuten) laag dan zal de boardcomputer meer nog af te leggen km aangeven.

Is het verbruikt hoger geweest dan zal de boardcomputer een kortere af te leggen aantal km aangeven.
Groeten

Jaap
Afbeelding

"Thank you, Thank you, Elvis left the building"

http://www.geuzinge.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Bericht door Kobus »

Dit is op het "oude " forum wel eens ter sprake geweest. De conclusie was toen dat de meter vanaf een halfvolle tank een vrije val lijkt te maken terwijl er nog diesel genoeg in zat (ten opzichte van wat de meter aangaf!).
Wie het graag eens helemaal wil testen: neem een cannetje diesel mee....... (ook dit is op het oude forum wel eens ter sprake geweest).
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Bericht door erik 924 »

Als bij onze T5 het lampje gaat branden dan rij ik meteen naar een tankstation.
Meestal tank ik dan tussen de 73 en de 75 liter.
Ik heb namelijk met onze vorige T4 gehad dat ik met het lampje verder van een tankstation zat en op een helling stil kwam te staan terwijl er nog genoeg diesel in de tank zat. Ik heb altijd en toen ook een cannetje met 5 litr diesel bij me!!!
Beter voorkomen dan blussen.
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Bericht door EricP »

Als mijn lampje gat branden kan ik volgens de BC nog 80 km rijden, na 30km nog 50 km, en dan: elke KM die ik verder afleg is het 10 km minder. 35 Km afgelegd en de tank is volgens de BC leeg (klopt: er gaat dan 79.5 liter in!!! :groteogen ).
Ik kan nog iets (20 km) verder rijden (heb dat ook moeten doen vanwege afwezigheid tankstation en kon daarna 81.5 liter tanken :groteogen (was wel peentjes zweten) :jump
Volgens mij was de tank toen echt bijna leeg.
Halfvol is bij mij meer dan 50 liter tanken, die vrijval van de benzine meter klopt wel in mijn geval zeker vanaf 1/8 vol oftewel het rode gebied: dan bevat volgens mij nog ca 5 liter. :muur
Ik ga voor alle zekerheid tanken als hij tussen 1/4 en 1/8 vol is. Langer wachten kan wel eens zweten worden of ik de volgende pomp haal.

Voor de rest nog een van de beste personenauto die er is. :jumpklap

Groet EricP
Eric175
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jun 2007, 10:51

Tanklampje

Bericht door Eric175 »

De Boardcomputer is nooit zo erg precies.
Hoeveel je nog kan rijden met het lampje ligt natuurlijk aan je rijstijl op dat moment.
Ik heb wel eens 100km met lampje gereden maar ook wel eens 50km.
En ik heb er nog nooit meer dan 82.25 liter in gedruppeld en dan slaat de meter ook niet meer uit. Dan rij je echt op de dieseldampen in je tank volgens mij :happy
Gebruikersavatar
bobbie
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:36

Bericht door bobbie »

het is beter om te tanken als de meter nog niet in het rood staat dit om te voorkomen dat je allerlei narigheid uit de tank zuigt met alle gevolgen vandien . En of je nu nog 120 of 70 km verder kan lijkt mij niet zo belangrijk je moet toch gaan tanken. Voorkomen lijkt mij beter dan genezen. :ie
never drive faster than your angel can fly
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Bericht door EricP »

Wel eens in Noorwegen gereden? Daar heb je niet elke 20 km een pomp zoals hier. Kan wel eens wat langer duren en als de BC zegt dat je 250 km kan rijden (in praktijk dus 200 km). kan je wel eens voor verrassingen komen staan als e volgende pomp toch 250 km is..
Net zoals in Denemarken waar op de kaart stond dat er een pomp aankwam, maar die bleek verdwenen te zijn, 70 km verderop was de volgende.
En ik ga normaal niet tanken als er nog voor 200 km in de tank zit.

Groet EricP
roni T5
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jan 2007, 13:15
Locatie: Den Haag

Bericht door roni T5 »

hallo
inderdaad de BC is bij mij ook onbetrouwbaar als ie 80 km aangeeft moet ik wel zorgen dat er na 40 km een pomp is , wat ik alleen niet snap, zit die vlotter dan op zo'n ongunstige plaats dat de berekeningen zo erg gaan verschillen
dit omdat er toch een aantal momenten zijn dat je 60 km kan rijden en de BC de zelfde km aanblijft geven en dan plots zeer hard zakt (dan bedoel ik niet vlak na het tanken ,dan zit de vulpijp nog vol) volgens mij kan je beter meten als er wat in de leiding zit gebouwd dan weet je precies wat er doorheen gaat en zit je niet met model vormen van de tank
verder denk ik dat wanneer je tank bijna leeg is de diesel zo heen en weer schud dat de vervuiling op de bodem gewoon oplost en mee gezogen wordt
met vriendelijke groet,
Rob
Gebruikersavatar
koerier T5
Berichten: 97
Lid geworden op: 13 jan 2007, 09:28
Locatie: zaandam

Bericht door koerier T5 »

Aanstaande dinsdag gaat ie naar de garage, dan halen ze de tank leeg en gooien er dan weer 10 liter diesel in, daarna gaan ze de vlotter opnieuw afstellen i.c.m. de boordcomputer.
:zwaai

Koerier T5 / ex nr. 188
Gebruikersavatar
koerier T5
Berichten: 97
Lid geworden op: 13 jan 2007, 09:28
Locatie: zaandam

Bericht door koerier T5 »

Vandaag weer gemaakt, de waardes van mijn boordcomputer zijn aangepast zodat ie pas gaat branden bij 70 - 80 km.
:zwaai

Koerier T5 / ex nr. 188
belgacom
Berichten: 123
Lid geworden op: 30 mar 2007, 19:55
Locatie: zoutleeuw (Belgie)

Bericht door belgacom »

koerier T5 schreef:Vandaag weer gemaakt, de waardes van mijn boordcomputer zijn aangepast zodat ie pas gaat branden bij 70 - 80 km.
Hoi koerier T5, volgens mijn garage was dat niet mogelijk, maar blijkbaar toch wel. Welke garage ga jij heen? Dan laat ik hem daar ook eens afstellen.
met vriendelijke groet,

Wilco 244
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Bericht door EricP »

Waar de vlotter zit weet ik niet, maar hij kan wel, samen met de bc, voor verwarring zorgen in heuvelachtig gebied: Reed in Engeland heuvel op kon volgens de BC nog 80 km rijden. Boven op de (stijle) heuvel, ca 5 -8km verder, verbruik 33l/100km: nog 50 km. Daarna naar beneden afremmend op de motor, 0 l/100km verbruik ca 5 km en beneden kon ik volgens de BC nog 0 km rijden :ie :ie . per km afdaling zonder verbruik ging er 10 km rijtegoed vanaf. :huilen
Nou dan knijp je hem wel. Normaal probeer ik te tanken bij 100 kn tegoed maar af en toe zit de BC er goed langs.:
laaste tankbeurt kon ik volgens de BC nog 80 km rijden, ging er 79 liter in de tank :ie .
In de tank gaat in ieder geval ca 82 liter, maar heeft er al iemand bepaald hoeveel er echt in gaat?

Groet Eric P
Plaats reactie