Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Camperverzekering WA met of zonder beperkt casco

vragen over de T4
Apieone
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 mar 2015, 08:57

Camperverzekering WA met of zonder beperkt casco

Bericht door Apieone »

Hallo allen,

Wij hebben zojuist een T4 uit '92 aangeschaft voor 9300 euro.
Ik ben nu de verzekering aan het uitzoeken en krijg steeds meer het idee dat Camperverzekerd.nl een goede keus is. Heeft iemand ervaring met deze verzekeraar? Is dit inderdaad een goede keus of raden jullie wellicht andere verzekeraars aan?

Verder twijfel ik nog over alleen WA of WA + beperkt casco. De laatste lijkt mij de betere keus. Als ik alle voorwaarden er op na lees zijn er volgens mij toch wel veel gevallen waarin beperkt casco goed lijkt maar waarbij er dan toch niets vergoed wordt. Wat raden jullie aan? All risk lijkt me voor een bus uit '92 een beetje veel van het goede..

Graag jullie reacties!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33816
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Camperverzekering WA met of zonder beperkt casco

Bericht door Multivan Generation »

Had je dit topic al doorgelezen:

viewtopic.php?f=2&t=22580
Gebruikersavatar
Icebox
Berichten: 891
Lid geworden op: 09 mei 2011, 13:02
Locatie: Halfweg

Re: Camperverzekering WA met of zonder beperkt casco

Bericht door Icebox »

Goedemorgen,

Het blijft een persoonlijke keuze hoe je je auto verzekerd, afhankelijk van meerdere factoren. Persoonlijk heb ik gekeken naar de emotionele waarde van de auto en of de extra verzekeringskosten opwegen tegen dat wat ik ervoor terug krijg (hiervoor is het wel raadzaam de polisvoorwaarden te lezen). De ene verzekering is de andere niet. Ik heb mijn bus van '93 beperkt casco verzekerd met een eigen risico van 150 euro en een onbeperkt aantal km per jaar. Ik betaal 29 euro per maand en zit op bm-trede 8. Verzekerd bij de Europeesche.
Lambiek
Berichten: 403
Lid geworden op: 04 sep 2013, 20:05

Re: Camperverzekering WA met of zonder beperkt casco

Bericht door Lambiek »

Als je nog €9200.- hebt "liggen" dan wa casco.

Anders is misschien een all risk camper oldtimerverzekering wel een optie.
kan in verhouding wel eens "goedkoop" zijn.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4825
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Camperverzekering WA met of zonder beperkt casco

Bericht door Hanz »

Ik heb zelf goede ervaring met camperverzekerd. Alles wordt via internet geregeld en dat gaat ook snel, steeds per omgaande antwoord. De prijs was voor mij gunstiger dan bij de andere bekende camperverzekeraars. Gelukkig nog geen schades gehad dus nog geen ervaring met de afwikkeling daarvan.
In het eerder aangehaalde topic staan opmerkingen over problemen met deze verzekering bij het gebruik van de camper als dagelijkse auto. In mijn geval is daar totaal niet naar gevraagd en ook in de polis is hierover niets vermeld.
De omvang van de verzekering is een persoonlijke keuze (WA of WA + (beperkt) casco). Let wel op dat de T4 campers heel lang hun waarde behouden en dat het dus ook heel lang de moeite is om het casco mee te verzekeren. Verder gewoon naar het premieverschil kijken en naar je eigen bankrekening om te zien of je eventuele schade zonder veel pijn zelf kunt betalen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Lambiek
Berichten: 403
Lid geworden op: 04 sep 2013, 20:05

Re: Camperverzekering WA met of zonder beperkt casco

Bericht door Lambiek »

Meeste verzekeringen , ouder dan 20 jaar niet all riks mogelijk dacht ik.

Daarom eventueel optie all riks camper oldtimerverzekering.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33816
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Camperverzekering WA met of zonder beperkt casco

Bericht door Multivan Generation »

Hanz schreef: In het eerder aangehaalde topic staan opmerkingen over problemen met deze verzekering bij het gebruik van de camper als dagelijkse auto. In mijn geval is daar totaal niet naar gevraagd en ook in de polis is hierover niets vermeld.
Totdat je een schade claimt die op weg naar je werk is ontstaan..
Als ik jou was, dan zou ik dat even navragen hoe ze daarmee om gaan
en ze dat voor de volledigheid even schriftelijk laten bevestigen :knipoog
Hella
Berichten: 282
Lid geworden op: 10 feb 2015, 20:46

Re: Camperverzekering WA met of zonder beperkt casco

Bericht door Hella »

Heb mijn camper verzekerd bij Unive (net als de rest van mijn voertuigenpark).
Max 10.000 km per jaar + je moet beschikken over een personenauto naast de camper voor dagelijks vervoer.

Het is een all risk verzekering met 3 jaar lang aanschafwaarde garantie. Maw hij is gedurende die tijd verzekerd voor de aanschafprijs (daarvan moet natuurlijk wel een bon / koopovereenkomst voorhanden zijn).
Daarna kan de all risk verzekering worden voortgezet, maar dan wel obv een taxatierapport. Dat moet dan elke 3 jaar worden herhaald (kosten ca € 150,--).
Ik betaal zonder eigen risico (met uitzondering van kosten ruitvervanging) in bpm trede 9 € 34,-- per maand.

Voordeel is verder dat indien je 3 of meer verzekeringen bij Unive hebt lopen je aanspraak maakt op een jaarlijkse uitkering vanuit de winst van Unive. Globaal betekent dat in mijn geval dat ik 1 maand per jaar voor geen enkel voertuig premie hoef te betalen.
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1492
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Camperverzekering WA met of zonder beperkt casco

Bericht door bvddobb »

De gouden regel voor alle verzekeringen is: verzeker alleen die risico's die je niet zelf kunt dragen. Mocht je bus binnen 3 maanden total loss gaan en heb je dan het geld om nog eens € 10.000,- voor een vergelijkbare uit te geven: volsta dan met een beperkte verzekering. Kun je dat onmogelijk opbrengen: verzeker dan het casco mee.
Apieone
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 mar 2015, 08:57

Re: Camperverzekering WA met of zonder beperkt casco

Bericht door Apieone »

Dank voor jullie reactie!
Het is een bus van 23 jaar oud, zonder bearlock o.i.d. dus all risk is niet mogelijk.
Heb geen andere auto, alleen deze. Ga hem in principe niet dagelijks gebruiken, maar zal er bij uitzondering wel eens mee naar mij werk gaan.. Verder alleen vakantie, festivals, tripjes en eventueel een keer wat vervoeren o.i.d.

Daarmee zit ik dan toch tegen WA + Beperkt Casco aan denk ik.. De vraag wordt dan met name of dat verstandig is bij Camperverzekerd of bij een andere verzekeraar..
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4825
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Camperverzekering WA met of zonder beperkt casco

Bericht door Hanz »

Multivan Generation schreef:
Hanz schreef: In het eerder aangehaalde topic staan opmerkingen over problemen met deze verzekering bij het gebruik van de camper als dagelijkse auto. In mijn geval is daar totaal niet naar gevraagd en ook in de polis is hierover niets vermeld.
Totdat je een schade claimt die op weg naar je werk is ontstaan..
Als ik jou was, dan zou ik dat even navragen hoe ze daarmee om gaan
en ze dat voor de volledigheid even schriftelijk laten bevestigen :knipoog
Zowel in de polis als ook in alle voorwaarden wordt met geen woord gerept over woon-werverkeer. Alleen bij de veelgestelde vragen op de website staat dat woon-werkverkeer niet de bedoeling is. Maar er staat nergens wat nu precies woon-werkverkeer is en bovendien maken deze veelgestelde vragen geen onderdeel uit van de polis of de voorwaarden. Bij het afsluiten is mij hierover niets gevraagd of verteld en men heeft mij ook niet gewezen op de veelgestelde vragen. Dus strikt genomen hoef ik dit niet te weten, men kan niet redelijkerwijze verwachten dat een klant de hele website door gaat lezen als hij geen vragen heeft. De verzekeringsmaatschappij staat hierin dus niet sterk.

Overigens is een Bearlock of een andere gecertificeerde beveiliging wel een vereiste van Camperverzekerd.nl
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Lambiek
Berichten: 403
Lid geworden op: 04 sep 2013, 20:05

Re: Camperverzekering WA met of zonder beperkt casco

Bericht door Lambiek »

Hanz schreef:
Multivan Generation schreef:
Hanz schreef: In het eerder aangehaalde topic staan opmerkingen over problemen met deze verzekering bij het gebruik van de camper als dagelijkse auto. In mijn geval is daar totaal niet naar gevraagd en ook in de polis is hierover niets vermeld.
Totdat je een schade claimt die op weg naar je werk is ontstaan..
Als ik jou was, dan zou ik dat even navragen hoe ze daarmee om gaan
en ze dat voor de volledigheid even schriftelijk laten bevestigen :knipoog
Zowel in de polis als ook in alle voorwaarden wordt met geen woord gerept over woon-werverkeer. Alleen bij de veelgestelde vragen op de website staat dat woon-werkverkeer niet de bedoeling is. Maar er staat nergens wat nu precies woon-werkverkeer is en bovendien maken deze veelgestelde vragen geen onderdeel uit van de polis of de voorwaarden. Bij het afsluiten is mij hierover niets gevraagd of verteld en men heeft mij ook niet gewezen op de veelgestelde vragen. Dus strikt genomen hoef ik dit niet te weten, men kan niet redelijkerwijze verwachten dat een klant de hele website door gaat lezen als hij geen vragen heeft. De verzekeringsmaatschappij staat hierin dus niet sterk.

Overigens is een Bearlock of een andere gecertificeerde beveiliging wel een vereiste van Camperverzekerd.nl

Je schijft het zelf nu.....
Dat woon werkverkeer niet de bedoeling is.....
ik ben zeker niet de slimste , maar je zou toch erg dom zijn als je er dan vanuit gaat ......Dat jij erg sterk staat....

Gewoon advies hoor....
Er zijn gewoon verzekeringen bijvoorbeeld aveco waar je duidelijk zelf op geeft dat je de bus dagelijks gebruikt.
ik zou het risico niet nemen.
Apieone
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 mar 2015, 08:57

Re: Camperverzekering WA met of zonder beperkt casco

Bericht door Apieone »

Beveiliging of bearlock is geen vereiste bij camperverzekerd.nl. Als je dit wel hebt is eventueel korting mogelijk.
Er staat inderdaad bij veelgestelde vragen dat woon- werk verkeer niet de bedoeling is, maar als dit nergens in de officiële documenten staat is het inderdaad onduidelijk.
Lambiek
Berichten: 403
Lid geworden op: 04 sep 2013, 20:05

Re: Camperverzekering WA met of zonder beperkt casco

Bericht door Lambiek »

Apieone schreef:Beveiliging of bearlock is geen vereiste bij camperverzekerd.nl. Als je dit wel hebt is eventueel korting mogelijk.
Er staat inderdaad bij veelgestelde vragen dat woon- werk verkeer niet de bedoeling is, maar als dit nergens in de officiële documenten staat is het inderdaad onduidelijk.
O oooo als het bij veel gestelde vragen staat !!!!!!
Dan is het toch DUIDELIJK
HET STAAT ER TOCH

EN HET STAAT NU OOK HIER GESCHREVEN DAT U HET OOK HEEFT GELEZEN ...

ik geef het op :muur
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33816
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Camperverzekering WA met of zonder beperkt casco

Bericht door Multivan Generation »

@ Hanz,
kijk ook even hier:
https://www.camperverzekerd.nl/disclaimer
Plaats reactie