Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ombouw naar camper en hefdak?

vragen over de T4
Plaats reactie
keesvg
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jun 2007, 15:52

ombouw naar camper en hefdak?

Bericht door keesvg »

hallo weetjewellers,
ik heb een t4 dc met dubbele schuifdeur uit 1999, ik wil gaan ombouwen naar een camper. heeft iemand een goed adres waar ik een hefdak niet te duur kan laten inbouwen. Ben ik ook nog op zoek naar een klein keukeblokje. Tevens heb ik t5-rails en een slaapbank van een multivan gekocht, kan iemand mij helpen met inbouw rails of daar tips voor geven, ik wil de dubbele cabine er natuurlijk gewoon uithalen.
Bij de vw garage konden ze me niet helpen en ze vroegen zich af of dit allemaal wel goed gekeurd zou worden bij de rdw, weet iemand daar iets van?
alvast bedankt voor de informatie
kees
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

hefdak

Bericht door bartt4 »

Ik heb mijn hefdak destijds gekocht in duitsland in kleve bij campercare ( http://www.campercare.nl)
Hefdak van reimo alles compleet en makkelijk in te bouwen. Goede uitleg en ook voor verdere spullen keuken kastjes bed etc volop keuze.
keesvg
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jun 2007, 15:52

Bericht door keesvg »

bart bedankt voor je reactie
heb je het dak zelf ingebouwd?
bevalt het goed en zijn er nog speciale zaken waar ik op moet letten? :knipoog
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Bericht door matje86 »

volgens mij moet je voor een dakkie bij hem ---->Afbeeldingzijn!
ben je rond de 500 euro kwijt of zoiets
mac mol 927
[/img]
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
keesvg
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jun 2007, 15:52

Bericht door keesvg »

beste matje86,
ik ben nieuw hier, misschien voor jullie een open deur, maar wie is bij hem?
heb je een telefoon of mail-adres :lach
bedankt
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33821
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Beste Kees,
als je bij de fotogallerij op het nummer van MacMol kijkt, dan staat daar ook het emailadres vermeld.

Fotogalerij is te bereiken via : http://www.weetjewel.com/home.html

groeten
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Bericht door Dirk/970 »

Hallo Kees,

Hangt er van af wat voor soort hefdak dat je wilt hebben.
Als je een met een bed erin wil, dan zit je aan een Reimo of SCA-dak (bij de meeste camperombouwers wel te krijgen)
Voor een recht-omhoog-dakje (zgn. paddestoel) kan je idd heel goed en betaalbaar terecht bij Mac Mol.
Zelf heb ik een schuin hefdak van ca. extra 3 cm hoogte tov het origineel van FSL, kost je ca. 1500 euro, maar dan heb je ook een volledig afgewerkte hemel.

Afbeelding
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
erik988
Berichten: 184
Lid geworden op: 01 feb 2007, 00:50
Locatie: Borne
Contacteer:

Bericht door erik988 »

Hallo Kees,
Aansluitend bij Dirk970, wat wil je met het dak? Als je er echt een slaapdak van wilt maken: je komt nog wel eens westfalia hefdaken tegen tweedehands, soms compleet met afgeknipt busdak (handig voor de maten e.d.). Ik meen dat JSParts in hattem (regelmatig op marktplaats.nl) wel eens wat heeft. Met alles erbij (profielen, bedplaten, matrassen, kunststofpanelen en verstevigingsframe) zou je dan rond de 1200 á 1300 euro kwijt zijn, afhankelijk van de kwaliteit van dak en doek.

Het plaatsen van het dak is te doen, hooguit even spannend als je de zaag in het dak zet... Al het voorwerk kun je in je eentje doen, vraag voor het op de bus tillen van het dak even iemand erbij. Ik ben bezig met een ombouwverslag op http://www.freewebs.com/camperbus , misschien heb je er wat aan.

succes,
Erik988
Gebruikersavatar
annoyingthing
Berichten: 366
Lid geworden op: 17 jan 2007, 09:19
Locatie: Voorne-Putten ZH

Bericht door annoyingthing »

Ziet er mooi uit Erik je site :klappen

Groetjes Eric & Jeannette
Plaats reactie