Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

foutcode 1000 T5 california

vragen over de T5
Plaats reactie
marzmarz
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 dec 2014, 14:26

foutcode 1000 T5 california

Bericht door marzmarz »

Hallo,

Ik heb via het "verborgen menu" in het display menu van mijn california gezien dat er een foutcode 1000 aangeven wordt. Inmiddels ben ik er achter dat dit te maken heeft met een "massa kortsluiting hefdak".
Wanneer ik het hefdak omlaag doe en de knop ingedrukt heb totdat de dakmotor is gestopt, zie ik op het scherm nog het icoontje dat het dak nog open is (het icoontje knippert). Ik heb het dak nagelopen, maar dichter dan dicht kan ie niet. Wanneer ik de control unit uit en dan weer aan zet, zie ik een "dicht-dak" icoontje. Kortom het systeem zegt dat het dak dicht is.

Ik krijg ook soms de melding op het scherm na het sluiten (op het einde van de sluit cyclus) ; "voltage plausibility fault". Zou dit ook met die fout code 1000 te maken kunnen hebben?

En niet onbelangrijk als laatste, wat is de oplossing?? (of zijn er teveel factoren die dit "probleem" kunnen veroorzaken?)
Gebruikersavatar
eurocook
Berichten: 364
Lid geworden op: 01 feb 2010, 11:43

Re: foutcode 1000 T5 california

Bericht door eurocook »

Hoi Marzmarz,

Probeer de Camperunitdisplay te resetten. Hou de knop rechtsonder gedurende 40 sec. ingedrukt.

Succes
Laatst gewijzigd door eurocook op 01 jun 2015, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Keli Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
marzmarz
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 dec 2014, 14:26

Re: foutcode 1000 T5 california

Bericht door marzmarz »

eurocook schreef:Hoi Marzmaz,

Probeer de Camperunitdisplay te resetten. Hou de knop rechtsonder gedurende 40 sec. ingedrukt.

Succes
Ga ik vanavond even proberen! Thnx voor de info.
Plaats reactie