Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
We zijn straks de klos.
We zijn straks de klos.
Overstimulering
De nieuwe opzet van de autobelastingen maakt een einde aan de fiscale stimulering van (stekker)hybrides die misschien op papier milieuvriendelijk zijn, maar in werkelijkheid volop vervuilen omdat ze amper aan het stopcontact worden gehangen. Staatssecretaris Wiebes (Financiën) was deze ’overstimulering’ van hybrides al langer een doorn in het oog. Zijn zogeheten Autobrief wordt zeer binnenkort in de ministerraad behandeld.
Oude diesels gaan meer wegenbelasting betalen. Het gaat om diesels zonder roetfilter. Daarvoor moet vanaf 2019 een toeslag worden betaald die kan oplopen tot honderden euro’s.
De nieuwe opzet van de autobelastingen maakt een einde aan de fiscale stimulering van (stekker)hybrides die misschien op papier milieuvriendelijk zijn, maar in werkelijkheid volop vervuilen omdat ze amper aan het stopcontact worden gehangen. Staatssecretaris Wiebes (Financiën) was deze ’overstimulering’ van hybrides al langer een doorn in het oog. Zijn zogeheten Autobrief wordt zeer binnenkort in de ministerraad behandeld.
Oude diesels gaan meer wegenbelasting betalen. Het gaat om diesels zonder roetfilter. Daarvoor moet vanaf 2019 een toeslag worden betaald die kan oplopen tot honderden euro’s.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Re: We zijn straks de klos.
Ik rij een stekkerhybride en een diesel met roetfilter. Wat heb ik nu gewonnen?
Ze slopen het kwarttarief nog niet, gelukkig ...
Ze slopen het kwarttarief nog niet, gelukkig ...
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Re: We zijn straks de klos.
ik zie wel...... busje nu 14 jaar our, in 2019 18 jaar. Staat nu 500.000 op de klok, bij 520.000 is de getanderiem weer aan de beurt en in 2019 zit ik dan ca op,de 600.000.
ik ben al lang blij dat ik m'n busje weer als ondernemer kan rijden en tegen die tijd ga ik op zoek naar iets anders...... good things comes, good things goes
ik ben al lang blij dat ik m'n busje weer als ondernemer kan rijden en tegen die tijd ga ik op zoek naar iets anders...... good things comes, good things goes
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Re: We zijn straks de klos.
Volgens deze regeling (bron?) zou je dus na het inbouwen van een roetfilter niet deze boete krijgen?
In 2019 is mijn busje 23 jaar oud en gezien de verwachting (ik rij nu 20000 per jaar met de bus, naar verwachting wordt dat per 2016 zo'n 40000) zou ik dan in 2019 bijna 400k op de teller hebben staan. Dan is de T4 2.5TDi motor nog lang niet afgeschreven (hij is net goed ingereden).
Ik ben zeker voorstander van het verbeteren van het milieu, alhoewel ik dit soort regelingen behoorlijk de verkeerde kant op vind wijzen. De beslissende mensen ineens bepalen dat die paar oude Diesel bussen die we vaak met liefde en plezier onderhouden, ineens extra moeten betalen omdat ze niet vriendelijk zijn voor het milieu op basis van jaartal of het wel of niet hebben van een roetfilter?
Ondertussen mogen nog steeds dikke benzineslurpende bakken rondrijden die 1 op 4 of nog onzuiniger rijden.
Wat is dan meer milieuvervuilend? Een > 15 jaar oude diesel waar veel materiaal van moet worden weggegooid omdat het niet meer te gebruiken is als het wordt gesloopt of een nieuwe plastic fantastic benzineslurpende bak uit China/Japan/Korea/Amerika die waarschijnlijk de 10 jaar niet volhoudt ?
Leuk zo'n hybride of full electric auto, maar over enkele jaren (mark my words) hebben we ineens issues met accu's die niet meer te gebruiken zijn en een overschot aan weet-ik-veel-wat-voor-troep wat in die accu's zit.
Sorry, dat is gewoon krom. Laat die paar oude diesels met rust of kijk gewoon echt naar uitstoot. Liefhebbers van hun oude(re) auto's zullen hun machine aanpassen dat deze binnen de regels komt (want ik denk echt wel dat een T4 dusdanig te optimaliseren is dat de uitstoot schoner is dan elke moderne diesel) en mensen die een oude diesel rijden vanwege het goedkoop rijden (wat waarschijnlijk het grootste probleem is om deze regels te doen) zullen deze moeite niet willen doen.
Deze regeling zou dan ook moeten gelden voor benzine auto's.
In 2019 is mijn busje 23 jaar oud en gezien de verwachting (ik rij nu 20000 per jaar met de bus, naar verwachting wordt dat per 2016 zo'n 40000) zou ik dan in 2019 bijna 400k op de teller hebben staan. Dan is de T4 2.5TDi motor nog lang niet afgeschreven (hij is net goed ingereden).
Ik ben zeker voorstander van het verbeteren van het milieu, alhoewel ik dit soort regelingen behoorlijk de verkeerde kant op vind wijzen. De beslissende mensen ineens bepalen dat die paar oude Diesel bussen die we vaak met liefde en plezier onderhouden, ineens extra moeten betalen omdat ze niet vriendelijk zijn voor het milieu op basis van jaartal of het wel of niet hebben van een roetfilter?
Ondertussen mogen nog steeds dikke benzineslurpende bakken rondrijden die 1 op 4 of nog onzuiniger rijden.
Wat is dan meer milieuvervuilend? Een > 15 jaar oude diesel waar veel materiaal van moet worden weggegooid omdat het niet meer te gebruiken is als het wordt gesloopt of een nieuwe plastic fantastic benzineslurpende bak uit China/Japan/Korea/Amerika die waarschijnlijk de 10 jaar niet volhoudt ?
Leuk zo'n hybride of full electric auto, maar over enkele jaren (mark my words) hebben we ineens issues met accu's die niet meer te gebruiken zijn en een overschot aan weet-ik-veel-wat-voor-troep wat in die accu's zit.
Sorry, dat is gewoon krom. Laat die paar oude diesels met rust of kijk gewoon echt naar uitstoot. Liefhebbers van hun oude(re) auto's zullen hun machine aanpassen dat deze binnen de regels komt (want ik denk echt wel dat een T4 dusdanig te optimaliseren is dat de uitstoot schoner is dan elke moderne diesel) en mensen die een oude diesel rijden vanwege het goedkoop rijden (wat waarschijnlijk het grootste probleem is om deze regels te doen) zullen deze moeite niet willen doen.
Deze regeling zou dan ook moeten gelden voor benzine auto's.
Directeur van het HomeComputerMuseum en Chevy Van rijder.
- Multivan Generation
- Berichten: 33840
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: We zijn straks de klos.
Dag Regering, kom maar op met die schonere brandstof zoals PPO,
dan is ook bij een oude diesel de roetuitstoot zeer laag en zou je helemaal geen filter nodig hebben.
dan is ook bij een oude diesel de roetuitstoot zeer laag en zou je helemaal geen filter nodig hebben.
Re: We zijn straks de klos.
Ik wist niet waar PPO voor staat, nu wel: Pure Plantaardige OlieMultivan Generation schreef:Dag Regering, kom maar op met die schonere brandstof zoals PPO
http://www.biotanken.nl/brandstoffen/ppo.html
Tom nr.1198
T4 Multivan Westfalia 2.4D 1995
T4 Multivan Westfalia 2.4D 1995
- Multivan Generation
- Berichten: 33840
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: We zijn straks de klos.
Ik heb er op gereden en daarna met 40% PPO : 60% diesel.
Roetmeting 3x uitgevoerd omdat er getwijfeld werd aan de apparatuur.
Resultaat: 0.09
Maar nu weer on-topic
Roetmeting 3x uitgevoerd omdat er getwijfeld werd aan de apparatuur.
Resultaat: 0.09
Maar nu weer on-topic
Re: We zijn straks de klos.
Waar is dit ergens te vinden dan? Als dit plan door dezelfde mensen hebben bedacht die het plan om 6% BTW te verhogen naar 21% BTW, dan ga ik toch serieus overwegen om mijzelf in de politiek te begeven of in ieder geval de betreffende partij aanschrijven dat ze eens moeten nadenken over de gevolgen voor het klein bedrijf.
Ik, als ZZPer onder de 6% regeling, kan simpelweg niet een gloednieuwe bus gaan kopen (het is niet dat ik niet wil, maar ik heb de financiën niet). Nu willen ze dus de 6% regeling afschaffen met als resultaat dat ik nog minder werk heb (want de prijs voor mijn dienst gaat omhoog of ik verdien minder). Dus er is nog minder kans dat ik mijn trouwe T4 in kan ruilen voor een T6. Als dank voor de belasting die ik wel keurig betaal voor deze bus en het feit dat ik mijn best doe om de bus niet af te voeren naar de sloop, is mijn dank dat ik dus als ondernemer straks MEER moet gaan betalen voor hetgeen wat ik MINDER krijg.
Kortom, de betreffende partij geeft niks om het milieu (want het slopen van een auto drukt meer op het milieu dan die 20 tot 40000 km op jaarbasis die ik rij) en niks om kleine zelfstandigen. Blijkbaar wel om geld (there's a surprise) en hoe ze ondernemers een poot uit kunnen draaien.
En gezien de markt waar ik in zit, cultuur.. daar geven ze ook niks om blijkbaar. Wat voor partij is dit die de keuzes maakt :o
Ik, als ZZPer onder de 6% regeling, kan simpelweg niet een gloednieuwe bus gaan kopen (het is niet dat ik niet wil, maar ik heb de financiën niet). Nu willen ze dus de 6% regeling afschaffen met als resultaat dat ik nog minder werk heb (want de prijs voor mijn dienst gaat omhoog of ik verdien minder). Dus er is nog minder kans dat ik mijn trouwe T4 in kan ruilen voor een T6. Als dank voor de belasting die ik wel keurig betaal voor deze bus en het feit dat ik mijn best doe om de bus niet af te voeren naar de sloop, is mijn dank dat ik dus als ondernemer straks MEER moet gaan betalen voor hetgeen wat ik MINDER krijg.
Kortom, de betreffende partij geeft niks om het milieu (want het slopen van een auto drukt meer op het milieu dan die 20 tot 40000 km op jaarbasis die ik rij) en niks om kleine zelfstandigen. Blijkbaar wel om geld (there's a surprise) en hoe ze ondernemers een poot uit kunnen draaien.
En gezien de markt waar ik in zit, cultuur.. daar geven ze ook niks om blijkbaar. Wat voor partij is dit die de keuzes maakt :o
Directeur van het HomeComputerMuseum en Chevy Van rijder.
- Multivan Generation
- Berichten: 33840
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: We zijn straks de klos.
http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... ef-ii.htmlwhizzi schreef:Waar is dit ergens te vinden dan?
Re: We zijn straks de klos.
technisch nog lang niet op in 2019
de wegenbelasting is nu al belachelijk en dan is het in 2019 voorbij met 16½ jaar oud.
kun je de wagen verkopen aan een bulgaar, roemeen, litouwer, pool enz
die er inhet land van registratie (BG.RO.LT.Pl) geen belasting voor betaald (zit daar in de brandstof)
en er vrolijk gewoon belastingvrij mee over de Nederlandse wegen rijdt (vaak zelfs permanent in Nederland woont en werkt)
en dan die "domme" nederlanders kan uitlachen, dat ze zo'n goed onderhouden wagens voor zo weinig geld aan hun hebben moeten verkopen!!
de wegenbelasting is nu al belachelijk en dan is het in 2019 voorbij met 16½ jaar oud.
kun je de wagen verkopen aan een bulgaar, roemeen, litouwer, pool enz
die er inhet land van registratie (BG.RO.LT.Pl) geen belasting voor betaald (zit daar in de brandstof)
en er vrolijk gewoon belastingvrij mee over de Nederlandse wegen rijdt (vaak zelfs permanent in Nederland woont en werkt)
en dan die "domme" nederlanders kan uitlachen, dat ze zo'n goed onderhouden wagens voor zo weinig geld aan hun hebben moeten verkopen!!
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
- Endebendebus
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
- Locatie: Midden Nederland
Re: We zijn straks de klos.
Krijg een rendez-vous gevoel en voorzie een run op roetfilters
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Re: We zijn straks de klos.
Rendez-vous?Endebendebus schreef:Krijg een rendez-vous gevoel en voorzie een run op roetfilters
Samenkomen met een roetfilter? Geen goed idee, alleen af-fabriek roetfilters tellen, blijkbaar
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
- Endebendebus
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
- Locatie: Midden Nederland
Re: We zijn straks de klos.
rendez-vous gevoel: de overheid schafte een aantal jaar geleden ook een bepaalde regeling af....heeft een hoop geld gekost.
ene.. volgens mij heb ik een af-fabriek "roetfilter" ? of jij niet?
ene.. volgens mij heb ik een af-fabriek "roetfilter" ? of jij niet?
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Re: We zijn straks de klos.
Bedoel je niet Déjà vu ?
Directeur van het HomeComputerMuseum en Chevy Van rijder.
Re: We zijn straks de klos.
whizzi schreef:Bedoel je niet Déjà vu ?
Ik dacht verder dat een run op after market roetfilters werd bedoeld, sorry.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar