Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Onderhoud T5 2009 Interieurfilter vervangen
Onderhoud T5 2009 Interieurfilter vervangen
Een ondergeschoven kindje, het interieur filter. Kleine moeite, groot plezier. Voornamelijk voor jezelf en voor je inzittenden.
Met verwijderd 3 torx schroefjes van de afdekplaat aan de bijrijderskant.
Als de afdekking is verwijderd zie je aan de rechterkant de ventilatormotor zitten en links daarvan de houder voor het filter. Het horizontale deel boven de sticker.
Twee kleine dopjes, ik dacht 5,5 of 6mm en het deel klapt naar beneden en laat het filter meteen zien.
Het filter verwijder je simpelweg door het naar beneden te trekken. Aan de voorzijde is het een beetje pielen maar hij kan er echt gewoon uit.
Hier het oude naast het nieuwe filter. Zijn net de longen van een roker naast een niet roker.
Nieuw filtertje in de houder schuiven en de afdekplaat weer vast schroeven. Kind kan de was doen.
Met verwijderd 3 torx schroefjes van de afdekplaat aan de bijrijderskant.
Als de afdekking is verwijderd zie je aan de rechterkant de ventilatormotor zitten en links daarvan de houder voor het filter. Het horizontale deel boven de sticker.
Twee kleine dopjes, ik dacht 5,5 of 6mm en het deel klapt naar beneden en laat het filter meteen zien.
Het filter verwijder je simpelweg door het naar beneden te trekken. Aan de voorzijde is het een beetje pielen maar hij kan er echt gewoon uit.
Hier het oude naast het nieuwe filter. Zijn net de longen van een roker naast een niet roker.
Nieuw filtertje in de houder schuiven en de afdekplaat weer vast schroeven. Kind kan de was doen.
2,5 liter TDI BPC 208pk 2009. Groeten, Martin
Re: Onderhoud T5 2009 Interieurfilter vervangen
Ik waardeer je leuke topics over zelf onderhoud doen! Leuk geschreven ook
Kleine aanvulling hier; er is voor een paar euro meer ook een "actief kool" interieurfilter te koop.
Kleine aanvulling hier; er is voor een paar euro meer ook een "actief kool" interieurfilter te koop.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Zo te zien op de foto was het "vieze" filter zo'n koolstoffilter.
Die zijn vlekkerig grijs (en mischien hoefde deze dus nog niet vervangen te worden).
Die zijn vlekkerig grijs (en mischien hoefde deze dus nog niet vervangen te worden).
Mijn T5 Caravelle is inmiddels ingeruild op een Passat.
Klopt dat dit een koolstoffilter was maar hij was ook erg vies.
2,5 liter TDI BPC 208pk 2009. Groeten, Martin
Thanks !
Ik was al onder de motorkap aan het zoeken
De ‘natte hond’ geur uit de blower zal nu wel snel weg zijn.
Ik was al onder de motorkap aan het zoeken
De ‘natte hond’ geur uit de blower zal nu wel snel weg zijn.
In onze vorige California Camper
Een illegale vondst. Groet Eurocook
Een illegale vondst. Groet Eurocook
Keli Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
Pooh, Dat is echt ranzig !!!!
Als er al een geur in zit gaat die bijna niet weg, ook vanwege schimmel op je verdamper.
Ik heb hier een spuitbus voor die redelijk reinigt en anders nog 1 voor grover werk....
Ik heb dit mijn T5 ook gedaan van de zomer nu ruik je niks meer.
Ik heb hier een spuitbus voor die redelijk reinigt en anders nog 1 voor grover werk....
Ik heb dit mijn T5 ook gedaan van de zomer nu ruik je niks meer.
Hij is weer fris, dankje
Hoe is de zwarte deksel te demonteren als er geen schroeven inzitten? Is het geklemd en zo ja hoe zodat je hem niet breekt bij het losnemen?
- krekwakwol
Hallo, gaat het bij jouw wel om een T5?
Als ik af ga op je naam, denk ik dat je een T4 hebt
Bij een T5 zitten er schroefjes in, volgens mij met zeskant kop 5.5
Als ik af ga op je naam, denk ik dat je een T4 hebt
Bij een T5 zitten er schroefjes in, volgens mij met zeskant kop 5.5
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Nee gaat om dit geval om wel om een T5, de 3 schroeven zitten er bij dit model niet in de afdekkap, het is schijnbaar geklemd.
Ga dan eens op je rug onder je dashboard liggen en kijk of je lipjes ziet die het klepje borgen. Deze dan loswippen lijkt mij. Of maak eerst foto van de bak vanonder misschien is het dan al te zien. Toevallig niet het klepje zonder schroeven terug geplaatst door vorige eigenaar?
Groet, Ronald
- Multivan Generation
- Contacteer:
Welk dashboard heb je? Transporter of multivan/California? Daarin kan wat verschil zitten. Soms zijn de schroefjes lastig zichtbaar.
Zitten aan de Dashboard zijde en niet aan de schutboardzijde.
Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
California, geen schroeven aan schutbord zwevend, schijnbaar klemmend aan dashboardzijde.