Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

aftappunt koelwater

vragen over de T5
Plaats reactie
InfoMuis
Berichten: 668
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

aftappunt koelwater

Bericht door InfoMuis »

Dames en Heren.

Heeft ee nt5 2,5 liter ergens een aftapput van het koelwater. Zodat je eenvoudig alles er uit kunt laten lopen.
Zo ja waar zit die ongeveer ?

Het groet
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: aftappunt koelwater

Bericht door sep »

Aan de onderkant van de radiator ( als je voor de auto staat ,aan de linkerkant ) zit een slang die met een soort clipje vast wordt gehouden ,...deze kun je gewoon los trekken en dan loopt alles er gewoon uit ....wel even de vuldop van je koelvloeistof even openen ,anders ontstaat er een vacuum ,en blijft het water er uit druppelen .

Mvg Sep

http://www.brick-yard.co.uk/forum/how-t ... 25489.html

hier staan ook methodes om je koelvloeistof af te tappen ...tis alleen wel geschreven in het Engels ,maar dat zal voor de meesten geen probleem zijn :knipoog
InfoMuis
Berichten: 668
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Re: aftappunt koelwater

Bericht door InfoMuis »

Dank je wel Sep. Leuk artikel over vervangen van de waterpomp trouwens. Die van mij moet binnenkort vervangen worden, dan zit hij op de 120.000 km. Ziet er niet extreem moeilijk uit. Heeft iemand hier een tooltje om die pomp er uit te krijgen die ik kan lenen ?
Wat is een goede vervanger ?. Zie op ebay DE 1 met een messing waaier? Heeft dat voordelen ?
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: 20 mar 2011, 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Re: aftappunt koelwater

Bericht door Geert G »

InfoMuis schreef:Dank je wel Sep. Leuk artikel over vervangen van de waterpomp trouwens. Die van mij moet binnenkort vervangen worden, dan zit hij op de 120.000 km. Ziet er niet extreem moeilijk uit. Heeft iemand hier een tooltje om die pomp er uit te krijgen die ik kan lenen ?
Wat is een goede vervanger ?. Zie op ebay DE 1 met een messing waaier? Heeft dat voordelen ?
SKF of Graff
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Plaats reactie