Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Europees attest

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
carsmurf
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 jun 2007, 20:55

Europees attest

Bericht door carsmurf »

Om een VW naar belgie in te voeren moet je een Europees Certificat Of Conformation hebben. Weet iemand waar ik dit kan aanvragen. Heel waarschijnlijk bij VW Duitsland. Ik meen dat het pas gaat bij VW's vanaf 1999

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

via een dealer bij pon of direct bij pon (las het een nederlandse auto is)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Portuvier
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:29
Locatie: Nederhorst den Berg

Bericht door Portuvier »

Is gewoon het homologatiebewijs van de RDW, en van de importeur uit België de typegoedkeuring in België. Eerste kost geloof ik circa 30 euro, het andere circa 100 euro.
Suc6,
Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust Niet
Gebruikersavatar
caspar823
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:48
Locatie: Lochem
Contacteer:

Bericht door caspar823 »

Is gewoon gratis. Kan je opvragen bij;
http://www.volkswagen-transport.de
even doorklikken op services....
Document heet COC; certificate of conformity
Wordt met drie dagen thuis gestuurd.

Groet,
Caspar
Gebruikersavatar
carsmurf
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 jun 2007, 20:55

Re: Europees attest

Bericht door carsmurf »

NA 3 maanden en heel veeeeeeel problemen toch gekregen.

Het COC had ik erbij maar een caravelle is origineel personenbus voor een lichte vracht (grijs kenteken voor belgie) geld dat niet.

De invoerde geeft een papieren af bij dubbele cabine dus naar een "gewone keuring"

Daar kon ik het motornummer niet aanwijzen (moet je zelf doen) ondanks papieren van de ruilmotor die er inzit. Zelf 2 wielen demonteren en remklauw ( deze maten nemen ze op).

AFGEKEURD!!!!!! (LPG tank en leidingen aanpassen) en kreeg de papieren voor 2 persoons bus en ze was 5 persoons.

Reden...... niet genoeg laadvermogen ????????????

Wat bleek ze was verkeerd gewogen en daardoor te weinig laadvermogen en daardoor papieren voor 2 persoons......... Zelf alles uitgezocht en ondertussen meer dan 3 maanden verder maar toch gekeurd.

Beter een 2500 tdi is veel simpeler en meer voorkomend dan een 2.8 VR6
Een dag niet gelachen is een dag niet geleeft
Plaats reactie