Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Afscheid T5

vragen over de T5
Gebruikersavatar
The wolfman
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:21
Locatie: dordrecht

Afscheid T5

Bericht door The wolfman »

Beste weetjewellers
Ik heb sinds gisteren afscheid genomen van mijn t5
En na 2 x een t4 sinds 1991 van volkswagen.

Rij nu in een vivaro


het gaat jullie goed
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Afscheid T5

Bericht door robertTREBOR »

Veel plezier in je nieuwe Vivaro !

Ik rij inmiddels ook al weer bijna 12 maanden in mijn Renault Trafic twin Turbo 1600 cc 140 pk.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4457
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Afscheid T5

Bericht door Henk-1 »

Veel plezier met je nieuwe auto

Enne je weet het he..........................

Eens een weetjeweller altijd een weetjeweller :toppie
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Gebruikersavatar
Joseph
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 aug 2012, 08:42
Locatie: Stevensweert
Contacteer:

Re: Afscheid T5

Bericht door Joseph »

Denk dat je met een Vivaro inderdaad meer auto hebt voor je geld.
Zelf ben ik, wat betreft busjes, altijd VW-fan geweest, maar met de laatste ontwikkelingen...
Vooral het fijt dat ze niet thuis geven bij de problemen van de TFSI en 180 pk busdiesel bekoelt de liefde wel een beetje.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Afscheid T5

Bericht door heemskerk »

Met je eens dat de after-care van Volkswagen in bepaalde opzichten nogal te wensen overlaat.. Oneens dat met een Vivaro meer auto voor hetzelfde geld geboden wordt. Da's appels met peren vergelijken. Lagere aanschafprijs, restwaarde, kwaliteit is ook beduidend anders.
Niet mis met die Opel Vivaro, 't is ook geen veroordeling. Opel heeft slechts positie gekozen in de rangorde van prijs/kwaliteitsverhouding zoals ieder merk zich positioneert..

Juist vanwege de hoge(re) kwaliteitsstandaard van VW valt het een groep gedupeerden (terecht) zo tegen. Toch is er bij de keuze voor een alternatief vaak sprake van het Action (low-price discounter) -effect: Het kostte ook (bijna) niets dus zeur ik ook niet over de inferieure kwaliteit...

Da's een beetje gechargeerd t.o.v. het item maar het psychologische mechanisme is identiek. Mijns inziens zou Volkswagen meer aan zijn service en coulance moeten doen om daarmee de meerprijs te onderbouwen en haar (oorspronkelijke) positie in die ranking te (v)(h)erkrijgen / behouden.

@ Robert: Je bent je frustraties nog (steeds) niet te boven... :knipoog
Laatst gewijzigd door heemskerk op 17 nov 2015, 14:55, 5 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
The wolfman
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:21
Locatie: dordrecht

Re: Afscheid T5

Bericht door The wolfman »

Ik weet wel zeker dat ik meer auto voor mijn geld heb nu,
Ik baalde er gewoon van dat als je automaat binnen 3 jaar kapot gaat vw niet thuis geeft, na een hoop stennis van mij gaven ze eindelijk toe dat het toch wel vaker voor komt.

Als ik nu zie wat voor opties ik op de opel heb zou ik bij vw zeker 15000 hoger uitkomen.
Ja de groeten , dan maar geen vw ook al vind ik de vw mooier.
Veel rijplezier allemaal en weing mankementen toegewenst
Gebruikersavatar
Joseph
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 aug 2012, 08:42
Locatie: Stevensweert
Contacteer:

Re: Afscheid T5

Bericht door Joseph »

Oneens dat met een Vivaro meer auto voor hetzelfde geld geboden wordt
Ik bedoelde zoiets van: Je hebt een 20 % betere, mooiere bus voor 40 % meer geld.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Afscheid T5

Bericht door heemskerk »

Joseph schreef:
Oneens dat met een Vivaro meer auto voor hetzelfde geld geboden wordt
Ik bedoelde zoiets van: Je hebt een 20 % betere, mooiere bus voor 40 % meer geld.
Met je eens dat er bij Volkswagen een kink in de kabel zit v.w.b. de prijs/kwaliteitsverhouding. Misschien dat Volkswagen lering trekt uit de huidige crisis..
Giel
Berichten: 86
Lid geworden op: 22 jun 2007, 08:33

Re: Afscheid T5

Bericht door Giel »

Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Afscheid T5

Bericht door Pascal-141 »

Giel schreef:http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... ien__.html

mensen blijven hardleers!
Hardleers ? Waarom ? Je kiest toch voor een bepaald merk omdat je dat bvb een mooi model vind, of omdat je er tevreden over bent ? En vaak kopen mensen ook bvb een VW omdat die een betere naam /imago heeft dan bvb een Lada , of een Dacia (ik noem maar wat)

De kritieken wat je op een internetforum leest , zijn vaak ook daar heel geconcentreerd omdat het (zoals WJW) een forum voor VW T4 en T5 betreft , dat is dus een heel beperkte doelgroep. Als er dan klachten zijn , worden die op dat forum geplaatst , waardoor het lijkt alsof er aan een bepaalde auto helemaal niks goed meer is . Het is uiteraard volkomen normaal dat je op zo'n forum de klachten leest , en dat is goed ook , en informatief . Maar ... het positieve word héééél vaak achterwege gelaten ... Mensen die heel tevreden zijn over hun (bvb) T5 , zullen op dat forum (bijna) niet gaan neerpennen .

Denk maar aan de miljoenen (?) T5 die rondrijden , het aantal met de terugkerende klachten op het forum , zijn slechts een heel klein percentage van de totale aantallen .
Om maar een voorbeeld te geven : De R5 motor uit de T5 heeft het probleem met de loskomende verstuivers , hier op het forum al vaker naar voor gekomen , maar als ik dan bvb bij bevriende garagehouders en revisiebedrijven ga navragen hoeveel ze er zo al moeten repareren hebben , dan krijg ik als antwoord wel vaker " ik heb het al een keer of 2 gehad" (en dan spreken we over een periode van 2003 tot nu ...) En ik spreek daarbij bvb over een garage die DAGELIJKS aan Transporters werkt .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Joseph
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 aug 2012, 08:42
Locatie: Stevensweert
Contacteer:

Re: Afscheid T5

Bericht door Joseph »

Wat me trouwens opvalt bij het dieselschandaal: ik hoor niets van andere merken.
Zou het werkelijk zo zijn dat de andere Duitse merken zich helemaal niet met dit soort praktijken bezig houden?
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Afscheid T5

Bericht door Pascal-141 »

Joseph schreef:Wat me trouwens opvalt bij het dieselschandaal: ik hoor niets van andere merken.
Zou het werkelijk zo zijn dat de andere Duitse merken zich helemaal niet met dit soort praktijken bezig houden?
Volvo , Renault , Mercedes hebben het blijkbaar ook . En Hyundai is blijkbaar vorig jaar in de USA ook betrapt geweest , en hij hebben een stevige boete betaald en daarmee was het blijkbaar over. Er is daarvan bijna niks in de media gekomen , maar nu dat sinds begin 2015 de VW groep op de eerste plaats stond bij de importwagens in de US , hangen ze VW maar al te graag aan de schandpaal.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
bargemast
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 nov 2015, 21:23

Re: Afscheid T5

Bericht door bargemast »

Ik denk ook dat het jacht op de grootste concurent van alle andere geImporteerde en ook eigen auto's van de Yankees is.

Het zal me zeker niet verbazen als binnenkort bekent wordt dat er vele andere merken net zo bezig zijn geweest.

Gtz, Peter.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Afscheid T5

Bericht door heemskerk »

Precies. De hoogste boom vangt 't meeste wind... velen wisten al jaren dat verbruiks- en emissiegegevens een statisch en geoptimaliseerd fenomeen waren welke met een flinke korrel silicium genomen moesten worden. Wij, (gebruikers, kopers, verkopers, overheid, journalistiek, etc) hebben dat getolereerd, geaccepteerd. Nu is het 'boven water gekomen', er zal ongetwijfeld meer openbaar worden. De filosofie zal ongetwijfeld zijn; laten we de grootste als eerste aan de galg hangen als voorbeeldfunctie voor de overigen.

Overigens zou het mij niet verbazen wanneer het een inside-job/lek (van een ander autoconcern) is geweest. Wanneer ik de verkoop- en succesresultaten van Volkswagen bekijk ten opzichte van de overige producenten is het het een manipulatief middel om de concurrent te 'bestrijden' ten faveure van de eigen omzetcijfers.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Afscheid T5

Bericht door Pascal-141 »

heemskerk schreef:
Overigens zou het mij niet verbazen wanneer het een inside-job/lek (van een ander autoconcern) is geweest. Wanneer ik de verkoop- en succesresultaten van Volkswagen bekijk ten opzichte van de overige producenten is het het een manipulatief middel om de concurrent te 'bestrijden' ten faveure van de eigen omzetcijfers.
Precies , ik heb onlangs op een Amerikaans autoforum gelezen dat het verdacht was dat nu ineens de uitstoot van VW zo gecontroleerd werd door een paar studenten , nadat de VAG groep Toyota van de eerste plaats heeft verstoten (qua importauto's). Toyota stond blijkbaar al een paar jaren op de eerste plaats van de importauto's , en sinds begin 2015 zou de VAG groep die eerste plaats overgenomen hebben wegens het opkomend succes van hun VW's en Audi's , dankzij hun promotiecampagne van de nieuwe "clean diesels" .
Nadat Toyota van de eerste plaats werd verstoten , werd er ineens een onderzoek gedaan naar uitstoot door enkele universiteitsstudenten , zogezegd volledig onafhankelijk ... Er werden 2 VW's getest en een Bmw X5 . Volgens hun zou de Bmw volledig voldoen aan de opgegeven uitstootwaarden , de VW's niet ...

Tja ... :nuts
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie