Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Binnenverlichting spontaan aan.

vragen over de T5
Plaats reactie
Warner
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 apr 2014, 14:49

Binnenverlichting spontaan aan.

Bericht door Warner »

Ik zit met een probleempje, de binnenverlichting gaat spontaan branden tijdens het rijden. De signalering van een niet goed gesloten deur in het dashboard geeft geen signalering van een een niet goed gesloten deur. Dit euvel treedt op na ongeveer 10 minuten na vertrek.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Het gaat om een T5 uit 2013.

Groet, Warner.
Warner
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 apr 2014, 14:49

Re: Binnenverlichting spontaan aan.

Bericht door Warner »

Bluebird, bedankt voor het reageren.
1. Licht blijft aan zonder knipperen of zo. Gaat pas weer uit als de wagen een aantal uren niet gebruikt is. Ik krijg in het dashboard gaan melding van een niet goed gesloten deur. Als ik weer ga rijden blijft de verlichting ongeveer tien minuten uit en gaat dan weer branden. Dan zet ik het dus handmatig uit.

2. Het komt sinds het ontstaan is altijd voor.

3. De binnenverlichting heeft vertraging, Dimt langzaam.

4. Ik heb alle deuren meerdere keren met kracht gesloten, maar dat lost het probleem niet op. Je zou bijna denken dat het iets met de temperatuur te maken heeft. Het probleem herstelt zich zelf als de auto een paar uur heeft stil gestaan. Het is ook vreemd, dat ik geen signalering krijg van een niet gesloten deur. Ik neem aan dat dat door dezelfde schakelaars wordt aangestuurd.

Groet, Warner.
Warner
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 apr 2014, 14:49

Re: Binnenverlichting spontaan aan.

Bericht door Warner »

Probleem zat hem waarschijnlijk bij de achterdeuren van de laadruimte. Boel goed schoon gemaakt en het probleem lijkt nu verholpen. Is in elk geval de laatste dagen niet meer opgetreden.
Bluebird, bedankt voor het meedenken.

Groet, Warner.
Plaats reactie