Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Namaak 510 radio, ervaringen?

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
joeyt5
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 nov 2008, 21:32

Namaak 510 radio, ervaringen?

Bericht door joeyt5 »

Hallo, ik heb een vraag over de namaak 510 radio. Is er iemand die ervaring heeft met deze radio? Ik begrijp dat je hem hebt met Android en met een ander softwaresysteem. Ik ga hem hoofdzakelijk gebruiken voor navigeren en carkit. Welke kan ik het beste nemen of beter helemaal niet. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Alvast bedankt voor de info..

Groeten Joey :wjw
When nothing goes right, go left :toppie

T5GP DC
freek
Berichten: 687
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: Namaak 510 radio, ervaringen?

Bericht door freek »

Even zoeken op 'S100' op het forum. Ik heb de S100 en ben super tevreden over dit chinese product. Hij draait onder Windows CE. Eigenlijk doen alle functies het erg goed: zeer goed geluid, goede handsfree, snelle en duidelijke navigatie van heel Europa, goede radio en bluetooth muziekstreaming en nog vele andere functies. Model is helemaal aangepast aan het dashboard. En natuurlijk een lage prijs (<500.-)
Nadelen: verkoopkanalen in Nederland zijn 'cowboys' (even googlen op ervaringen); weinig/geen service na koop. De aanpassing aan VW canbus is niet 100%. Het MFD in het dashboard geeft geen info over navigatie en zenders. Radio aan met sleutel in contactslot werkt niet. Afleesbaarheid scherm in volle zon slecht.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Gebruikersavatar
Ernst1124
Berichten: 128
Lid geworden op: 24 mei 2007, 09:09
Locatie: Buinen

Re: Namaak 510 radio, ervaringen?

Bericht door Ernst1124 »

Ik heb geen ervaringen met de namaak van de 510.
Maar ik heb wel een chinese 2 din die op Android draait. Ik vind hem werkelijk fantastisch. Carkit functie vind ik nog beter dan de parrot die ik had. Zou iedereen kunnen aanraden er een te kopen en honderden euro's te besparen op iets vergelijkbaars van een merk. Vaak zitten er op deze nog meer functies ook.
In een eerdere auto had ik er ook een. Maar deze draaide op Windows ce. Was ook niks mis mee, maar komt niet in de buurt van wat een op Android kan.
T6.1 Multivan 2020 199 pk 4-motion lwb
Transporter T4 Caravelle Business 1998 151 pk camper
Passat VR6 GLX 1995
AUDI TT 3.2 2008
Gebruikersavatar
otzie
Berichten: 514
Lid geworden op: 15 jan 2013, 23:27
Locatie: brabant

Re: Namaak 510 radio, ervaringen?

Bericht door otzie »

ik heb 2x eerder een chinese 2-din kloon met navigatie gehad in mijn vorige auto's

prijs tussen 200.- en 250.- deze modellen waren beide dubbel-din modellen (destijds in mijn golf4 en t4 ingebouwd)
in mijn geval de voordelen:
- prijs is zeer scherp
- in mijn geval draaide het systeem op winCE, dus eenvoudig navigatiesoftware zelf kiezen
- in mijn geval 2x losse sd-kaart 1 voor de gps navigatie en de ander voor de mp3/film bestanden
- verlichtingskleur van de knoppen was zelfs regelbaar blauw/rood
- ingebouwde bluetooth welke perfect werkte!
- helemaal complete set, met afstandsbediening, kabels, gps dongle

nadelen:
- garantie (1x gehad dat het ding na bestellen defect aan kwam, terug naar china..6 weken later ander toestel, niet te spreken over de verzendkosten naar china
- het is natuurlijk geen fabrieksoriginele radio, dus het is het naar mijn mening net allemaal niet, het plastic is ook van een goedkoop soort dat het met je eigen dashbord niet smoelt
- af en toe liep de complete radio vast, uit/aan en weer gaan
- mocht je een luxe km-teller hebben werken de navigatiefuncties niet op je mfa
- de menu-structuur en grafische layout is slecht
- het werkt allemaal wel, maar het is allemaal aan elkaar geraapt/software sluit niet mooi op elkaar aan, voorbeeld: radiobediening, werkt compleet anders dan het bedienen van mp3 bestanden, dan werkt dat ene "skip" knopje bijvoorbeeld niet, de radio-omgeving qua knoppen is compleet anders als de video omgeving.
- radio ontvangst vond ik persoonlijk onder de maat, slecht kanalen vinden.

zou ik voor de 3e keer nog zo'n radio kopen?
afhankelijk van de prijs waarschijnlijk wel, rond de 200.-/250.- vind ik persoonlijk nog gaan voor een "dikke chinese dubbel-din radio"
en dan neem je de "garantie" en de "kwaaltjes" voor lief, dan krijg je (in mijn geval) een goed werkende mp3 speler,redelijke radio,en winCE gps en bluetooth telefoon module..

ik denk dat je qua gebruikersgemak het beste af bent met een rns fabrieksradio, alleen de prijs....

otzie
all rights reserved all wrongs reversed
-T5gp Kombifornia DSG -T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
sanderdb
Berichten: 359
Lid geworden op: 02 okt 2015, 22:12

Re: Namaak 510 radio, ervaringen?

Bericht door sanderdb »

Ernst1124 schreef:Ik heb geen ervaringen met de namaak van de 510.
Maar ik heb wel een chinese 2 din die op Android draait. Ik vind hem werkelijk fantastisch. Carkit functie vind ik nog beter dan de parrot die ik had. Zou iedereen kunnen aanraden er een te kopen en honderden euro's te besparen op iets vergelijkbaars van een merk. Vaak zitten er op deze nog meer functies ook.
In een eerdere auto had ik er ook een. Maar deze draaide op Windows ce. Was ook niks mis mee, maar komt niet in de buurt van wat een op Android kan.
Kun je hier zelf Tomtom op installeren op gebruik je andere navi ?
Gebruikersavatar
otzie
Berichten: 514
Lid geworden op: 15 jan 2013, 23:27
Locatie: brabant

Re: Namaak 510 radio, ervaringen?

Bericht door otzie »

in mijn geval had ik op deze radio's winCe en daar draaide ik de igo navigatie op,
volgens mij bestaan er ook winCe tomtom versies, dan zou dit in theorie moeten werken..

otzie
all rights reserved all wrongs reversed
-T5gp Kombifornia DSG -T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
Gebruikersavatar
joeyt5
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 nov 2008, 21:32

Re: Namaak 510 radio, ervaringen?

Bericht door joeyt5 »

Ik vind de androidversie zelf ook wel interessant klinken. Het gaat om de t5gp dus hij moet wel enigzins vw model zijn, aangezien dit geen 2din gat meer is.
Bedankt voor de info.
Oja is het ook mogelijk om de Android radio in te stellen als hotspot met een 4g kaartje?
:driveT5
When nothing goes right, go left :toppie

T5GP DC
sanderdb
Berichten: 359
Lid geworden op: 02 okt 2015, 22:12

Re: Namaak 510 radio, ervaringen?

Bericht door sanderdb »

https://www.carjoying.de/android-autora ... radio.html

Deze radio heb ik besteld, krijg hem deze week binnen.
Ik heb de 2din versie genomen, mocht ik nog een keer de 5.1 dashboard upgrade tegenkomen ga ik zeker voor de 8" versie.
Ik krijg ook binnenkort een 12" dakscherm binnen voor achterin, mooie combi denk ik.
Gebruikersavatar
otzie
Berichten: 514
Lid geworden op: 15 jan 2013, 23:27
Locatie: brabant

Re: Namaak 510 radio, ervaringen?

Bericht door otzie »

https://www.carjoying.de/android-autora ... radio.html

Deze radio heb ik besteld, krijg hem deze week binnen.
Sanderdb: heb je deze radio al goed kunnen testen? ben eigenlijk wel benieuwd naar je bevindingen van het android systeem,
en wat je vind van de gebruikers vriendelijkheid/kwaliteit scherm etc etc

momenteel hebben we nog een vw- rcd 310 dus radio/cd spelert als opvulling van dat gat boven de pook, maar zou graag weer een radio met navigatie willen hebben met een bluetooth telefoonkoppeling, ook op de winkel waar je je radio hebt gekocht een "potentiële" gezien volledig touchscreen, (ogen op de weg, en radio bedienen met touchscreen is toch wat lastiger dan met knoppen)

hoor graag je ervaring

otzie
all rights reserved all wrongs reversed
-T5gp Kombifornia DSG -T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
sanderdb
Berichten: 359
Lid geworden op: 02 okt 2015, 22:12

Re: Namaak 510 radio, ervaringen?

Bericht door sanderdb »

1 middag kunnen testen, daarna door naar het ziekenhuis ivm geboorte zoontje ;)
Maar, tot nu toe is het een aanrader, lekker veel functies en mogelijkheden.
Sygic Navigatie werkt super snel, TomTom ga ik nog testen.
Gebruikersavatar
otzie
Berichten: 514
Lid geworden op: 15 jan 2013, 23:27
Locatie: brabant

Re: Namaak 510 radio, ervaringen?

Bericht door otzie »

fijn dat de radio lekker snel en naar behoren werkt,
ik ga nog het e.e.a inlezen wat de bevindingen zijn van andere over een android radio..
en anders is het doorsparen voor een rns 510

en natuurlijk (off-topic) gefeliciteerd...

Afbeelding
all rights reserved all wrongs reversed
-T5gp Kombifornia DSG -T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
freek
Berichten: 687
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: Namaak 510 radio, ervaringen?

Bericht door freek »

staar je niet teveel blind op Android. Alle genoemde functies functioneren ook uitstekend op systemen die draaien onder WindowsCE.
Android biedt natuurlijk extra functionaliteit maar die heb je tijdens het rijden niet nodig. Hoogstens op de camping of zo.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
fiddler
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 feb 2014, 20:11

Re: Namaak 510 radio, ervaringen?

Bericht door fiddler »

Heb momenteel nog steeds een losse Tomtom 1005 live met abonnement op flitsers en live traffic (files en alternatieve routes aanduiding). Ben daar eigenlijk tevreden over, vooral de flitsers over de grens en het systeem van Tomtom voor met name Frankrijk om langer van te voren een "gevaren traject" aan tegeven, zodat je geen bekeuring krijgt zoals bij veel andere flitser melders. Zie http://nl.support.tomtom.com/app/answer ... -en-de-wet. Lastige is dat je dat ding steeds moet opbergen v.w. het dievengilde. Allen is Tomtom wat traag bij ingewikkelde situaties, ben je de afslag net voorbij als ie het aangeeft.

Nu vraag ik me wel eens af of een 510 systeem wel zo eenvoudig en goedkoop te updaten is. En hoe dat zit met flitsers en file meldingen.
Of is iets tomtom achtigs met je mobiele telefoon handiger?

NB - Johan had daar z'n "ieder voordeel heb z'n nadeel" mening over. Ben trouwens geen hardrijder, maar rij wel es 5 km te hard, en mis de slecht geplaatste wissel borden wel eens, en die stomme "tussen 19 en 06 uur 130" borden. Dat neem ik de overheid hiero wel kwalijk. In Duitsland staat de geldende max snelheden gewoon op de matrix borden, das duidelijk zat. Hier hebben ze het 3de cijfer erop weg bezuinigd ???? - F
Plaats reactie