Ik heb mijn smeerkelder klaar

dus toch eindelijk maar eens kijken naar de olielekkage die ik al een jaar heb Het zit aan de distributie zijde, voor garantie was de krukaskeerring en oliepomp pakking al vervangen.
maar nog steeds aan die kant lekte de bus
Blok eerst goed droog gemaakt en schoon en toen gaan rijden .
Het olie kwam tussen het oliefilterhuis en blok vandaan , en loopt dan over de rand van het blok naar voren toe
daarom lijkt het achter de distributie vandaan te komen.

Eerst de steun van de aandrijfas verwijderen en mooi schoon maken op de werkbank natuurlijk, wat een smeerboel.
daarna het oliefilter verwijderen met een grote dop 31 ,olie kan trouwens gewoon op het blok blijven zitten zit allemaal in de carterpan.
daarachter zit een moer die je er af kan draaien met dop 19.
daarna pak je de oliekoeler er zo af, dat aluminium blok wordt gekoeld door het koelwater.
slangen kun je laten zitten en het water hoeft er niet af.
Dan blijft de steun van het oliefilter over op het blok die zit vast met 1 bout, waar je net niet bij kan met een ratel
dus gewoon een grote baco er op , bout is een banjo bout met een koper ring die niet echt vast zit.
dan de nieuwe pakking er tussen, ik heb ook nog kit pakking er bij tussen gedaan

daarna alles er weer op gezet, zelfs mijn oliefilter want die was 1 week oud, en zit een rubber ring in die niet stuk gaat.
twee uur werk en daarna nog een beetje olie bijgevuld wat uit het filter was gelopen met demontage want dat gebeurt wel.
rij nu twee week en lekt geen drup meer, terwijl er toch elke dag best veel olie onder lag.
groetjes Peter