Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

All season banden

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 310
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

All season banden

Bericht door Deskman »

Ik was van plan om mijn net verkregen bus van nieuwe banden te voorzien. Voorkeur: all-season vanwege mijn voorkeur om ook in het voor en nazeizoen op stap te gaan en mijn aanstaande vakantie naar noord Noorwegen.

Dat valt alleen nog niet mee. Bij de 5 garages waar ik nu navraag heb gedaan hebben ze bar weinig of niets te bieden.

Iemand een tip voor een goed adres in de buurt van Haarlem voor bandjes? (En als iemand de gouden tip heeft voor het type banden dan hoor ik het ook graag - ik heb het forum afgezocht maar er is weinig actueels te vinden, of ik heb niet goed gezocht :D )
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3237
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: All season banden

Bericht door J vd Pal »

Geen tip voor een garage in de buurt van Haarlem, wel een (wat oudere) test van All season banden voor campers: http://www.promobil.de/test/drei-wetter-haft-93080.html

Nokian (Weatherproof) en Michelin (Cross Climate) hebben vorig jaar nieuwe all season banden op de markt gebracht die ook in een maat leverbaar is welke geschikt is voor een T5.

Groeten

Jasper
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 310
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Re: All season banden

Bericht door Deskman »

Autobandenmarkt is wel een goeie. Lijkt me niet leuk voor de doorsnee garage als ik daar met mijn eigen banden aan kom zetten maar de gebrekkige keus die ze zelf bieden maakt het er wel naar.

De Michelins lijken me prima banden. Nokian lijkt me niet veel minder behalve dat ze net als VW gesjoemeld hebben

Thanks - ik heb vandaag weer wat te doen, behalve werken.
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: All season banden

Bericht door harry t5 191 »

Ik ben dat gesodemieter van iedere keer banden wisselen zat.
Krijg vanmiddag Michelin Cros climate banden onder de bus.
Ben wel heel benieuwd hoe dat zal bevallen.

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3237
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: All season banden

Bericht door J vd Pal »

Harry,

Ik overweeg hetzelfde als mijn banden (later dit jaar) vervangen moeten worden door nieuwe. Ik hoor graag wat jouw ervaringen zijn met deze banden.

Groeten

Jasper
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: All season banden

Bericht door Oviivo »

hmm, nog geen 18" verkrijgbaar, volgens mij
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
otzie
Berichten: 514
Lid geworden op: 15 jan 2013, 23:27
Locatie: brabant

Re: All season banden

Bericht door otzie »

bandjes...van Matador

op onze vorige T4 bus wilde we ook de banden vervangen omdat deze helemaal uitgedroogd waren,
uiteindelijk hadden we gekozen voor 15" Matador MPS125 all-season bus banden.

deze hebben een dubbele loadindex 107/105 (975/925kg per band) dus ruim voldoende voor een t4 of t5 met volle bepakking
M&S keurmerk en max snelheid tot 170 km/uur, de banden komen van de continental fabriek.

rolgeluid is lekker stil, profiel geeft veel grip, M&S, dus op een vochtige campeer-plek kom je ook nog eens fatsoenlijk weg.
ook aantal dagen gereden in de duitse sneeuw, en zeer tevreden.

Na veel testberichten gelezen te hebben en vergelijken qua prijs/performance met veel andere all-season banden,
volgens het bandenlabel hebben ze volgens mij allemaal grip "c"

Na ongeveer 7500 km op deze banden te hebben gereden de bus verkocht,
en op onze t5 hebben wederom dezelfde banden gemonteerd maar dan een maatje groter.
ondertussen zitten hier weer zo'n 3000 km op naar volle tevredenheid.

Het enigste nadeel is dat dit merk banden niet gevoerd wordt bij de gemiddelde bandenhal/montagepartner.
na lang navragen kunnen ze de banden wel leveren maar in mijn geval was dat bijna 180.- duurder.

je zult dus via tirendo/bandenleader/okidokibanden of andere (meestal) duitse aanbieder de banden moeten kopen.
bij veel montagepartners bij je in de buurt kun je de banden rechtstreeks laten bezorgen,

~ Otzie ~
all rights reserved all wrongs reversed
-T5gp Kombifornia DSG -T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: All season banden

Bericht door harry t5 191 »

Matador banden hebben in de caravan wereld een hele slechte naam (gehad).
Ze klapte er allemaal onderuit.
Maar misschien zijn ze nu beter.

Wat betreft de Michelin Cross Climate,ik heb ze er nu onder en het rijdt er goed en stil.
Ook het profiel van het loopvlak is mooi en richting gebonden.
Nu hopen dat ze zich goed houden.

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
arborist
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 mei 2015, 14:07
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: All season banden

Bericht door arborist »

Ik heb Vredestein all season banden op mn bus zitten, grof profiel en veel grip. Ze lijken een klein beetje op a/t banden. Zeer tevreden over, ook als je een keertje door de modder of over bospaden gaat crossen.
http://www.denheld.org - bosbouw - boomverzorging - kappen - snoeien - aanplant - bomen kappen zonder grappen - T5 2.5 TDI 4Motion
Gebruikersavatar
ronbeo
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 dec 2009, 13:58

Re: All season banden

Bericht door ronbeo »

Ik heb zelf hele goede ervaring met het bedrijf "Deni" in Vijfhuizen. Prijs ongeveer gelijk met internet met hele goede service.
En nee, ik heb geen aandelen of andere bemoeienissen met dit bedrijf.
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 310
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Re: All season banden

Bericht door Deskman »

Ik heb de Michelin CrossClimate besteld via multivans.nl waar ik even ben wezen buurten. Bijkomend probleem was dat ik ze ook nog eens volgende week er onder wil hebben, vóór de vakantie. Da's nu allemaal geregeld. Over een week of 5 zal ik wel eens laten horen hoe het de afgelopen 6000 km is gegaan. ;)
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Gebruikersavatar
t-vierder
Berichten: 325
Lid geworden op: 23 jan 2013, 18:51

Re: All season banden

Bericht door t-vierder »

Ik heb vorig jaar 4 Borbet velgen met Michelin cross climate banden gekocht bij Deni in Zwanenburg. Uitstekende service, uitstekende prijs, uitstekende velgen en uitstekende banden. Je moet echter wel bedenken dat all season banden in alles een compromis zijn. Het zijn niet de beste winterbanden en het zijn niet de beste zomerbanden. Ze zijn geloof ik op hun best bij zo'n 7 graden celsius. Maar toch, deze Michelins bevallen mij uitstekend. Heb er nu zo'n 40.000 kilometers mee gereden vanaf juli vorig jaar. Mijn T5 is een 4 motion. Voor zit er nog 5 mm profiel op en achter 7 mm. In geval van tweewielaandrijving zal het slijtageproces waarschijnlijk anders verlopen.

Ik moet er bij zeggen dat ik mijn auto bepaald niet spaar. Zodra de motor goed warm is gaat het gas er op en ik maak er een sport van om te kijken hoe hard ik dat ding een bocht kan laten ronden (schrikbarend hard kan ik je inmiddels vertellen). Dat er dan nu nog steeds 5 mm op de voorste banden zit valt me enorm mee. Op een droge weg hebben ze een uitstekende grip, in de regen staan ze hun mannetje, maar in de sneeuw? Dat weet ik niet, want we hebben weer eens geen winter gehad in ons Nederlandje. In de modder doen ze ook nog wel wat, maar als het al te drassig wordt moet je wel oppassen. Ik heb een keer in een veldje vastgezeten, waar ik een paar weken daarvoor nog geen probleem had. Het had blijkbaar wat al teveel geregend in de tussentijd en ik zakte meteen een centimeter of tien weg. En dan merk je dat dit geen terreinbanden zijn :lach

Al met al ben ik zeer te spreken over deze Michelins en over Deni. Ook ik heb geen aandelen in deze zaak, maar de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat de eigenaar van deze zaak een goede kennis van mij is. Maar dat is hij geworden omdat het een sympathieke kerel is die een goede service verleent.
:driveT5 2.5 TDI 4Motion 173 PK 380 Nm
Gebruikersavatar
edwinh
Berichten: 222
Lid geworden op: 11 mar 2013, 20:40
Locatie: Fryslan

Re: All season banden

Bericht door edwinh »

ik heb de Continental VANCO FOUR SEASON 2 en voldoen prima
** VERKOCHT T4 2.4D 1998 123000km, Hoogdak, 15inch VW LMV, Smokey lampunits, Vast toiletruimte Porta Potti , 3 pits, 2pers bed, Victron Phoenix 1600VA , Eberspacher D2 , AGM 135ah, > NU EEN BOXER 2013 29DKM TE VEEL OPTIES OM OP TE NOEMEN
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33815
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: All season banden

Bericht door Multivan Generation »

harry t5 191 schreef:Krijg vanmiddag Michelin Cros climate banden onder de bus.
Goh, dat zou ik ook wel willen,
zo een setje banden krijgen.

Welke garage geeft dat zo weg?
Gebruikersavatar
otzie
Berichten: 514
Lid geworden op: 15 jan 2013, 23:27
Locatie: brabant

Re: All season banden

Bericht door otzie »

Goh, dat zou ik ook wel willen,
zo een setje banden krijgen.


vriendin/vrouw lief aankijken :toppie
otzie
all rights reserved all wrongs reversed
-T5gp Kombifornia DSG -T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
Plaats reactie