Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

En alweer een nieuw lid

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Cally
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 mei 2016, 19:45

En alweer een nieuw lid

Bericht door Cally »

Hallo allemaal,

Hier weer een voorstel ronde van een toekomstig lid. 2 weken geleden een prachtige rode VW T4 uit 91 gekocht. Het is een Reimo model dus een camper. Maar eerst iets over mijzelf: Sjoerd Reinders, 21 jaar en student Werktuigbouwkunde in Leeuwarden. Van huis uit opgegroeid in Volvo's maar zelf voor een Volkswagen gekozen. Samen met wat vrienden gaan wij elk jaar op vakantie. Vorig jaar nog met zijn vieren naar Zweden geweest in een Polo krap maar we pasten er in en al onze kamping spullen ook(tent, matjes, slaapzakken en kookgerei) deze zomer bleven een vriend en ik alleen over omdat de rest in het buitenland stage loopt. Zo stonden wij voor de keuze om of met zijn Golf (inmiddels dus een stapje groter) of een camper te gaan huren. Na de prijzen te hebben bekeken om 3 weken een camper te huren zijn wij toch maar eens gaan kijken wat een camper zou kosten om te kopen. 2 weken later hadden wij een t4 in bezit.

En nu over de bus: Na 2 weken 10 verschillende t4's te hebben bekeken is de keuze gevallen op een rode T4 uit 91. Technisch in goede staat (distributie laten vervangen bij aankoop) verder van alle gemakken voorzien: Hefdak; koelkast, gasfornuis, kraantje, standkachel en huishoudaccu.

Al gedaan:
Achteruitrijcamera
Nieuwe autoradio met navigatie (klapscherm)
Waterpompje vervangen
Afvoer vuilwater vervangen
Stroomcircuit nagelopen en vervangen waar nodig
Gas leidingen vervangen
Interieur lampen vervangen

To-Do:
Verstralers
Derde remlicht
Raam autoradio antenne
En uiteraard nog veel meer


Ik heb ook gelijk een drie tal vragen ik weet niet of het handig is om hier een apart topic voor aan te maken.

1. Ik ben nog opzoek naar een garage in de buurt van Leeuwarden die het leuk vind de bus te onderhouden (het liefst dat ik zelf ook nog kan meehelpen)
2. Als ik nu mijn dimlicht aanzet en ik haal de sleutel uit het contact haal dan schakelt hij over naar stadslicht maar ik wil dan dat het licht helemaal uit gaat.
3. Via de rechter c stijl loopt een + en een - naar boven die vanaf het zekeringenkastje van onder de stoel vandaan komen. Ik heb geprobeerd deze draadjes te volgen maar kom dus niet verder dan de c stijl waar ze naar boven lopen. Nu een paar dagen zonder zekering er in heb ik nog niks gemerkt wat het niet deed. Multimeter er tussen geen amperes er door heen. Iemand enig idee?

Bij deze mijn voorstel ronde. Als jullie nog vragen hebben hoor ik dat graag.

Fijne dag toegewenst,
Sjoerd

P.S. Wij hebben de T4 Cally genoemd afgeleide van California.
Bijlagen
IMG_5363.jpg
IMG_5362.jpg
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3252
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: En alweer een nieuw lid

Bericht door J vd Pal »

Welkom en veel plezier met jouw mooie bus!
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: En alweer een nieuw lid

Bericht door Multivan Generation »

Dat busje van jou ziet er nog fris uit zeg :toppie

Welkom en veel plezier op weetjewel..
Bijlagen
_MG_1610.jpg
Gebruikersavatar
Rene_Pennings
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 sep 2015, 11:31
Contacteer:

Re: En alweer een nieuw lid

Bericht door Rene_Pennings »

Welkom hier. Je hebt een mooie T4 van de eerste generatie!
:T44EVER
Live the life you love, love the life you live :T44EVER
Blue Star
Berichten: 1087
Lid geworden op: 29 dec 2013, 15:36
Locatie: Den Helder

Re: En alweer een nieuw lid

Bericht door Blue Star »

:toppie Hoi Sjoerd,

Welkom op ons geweldig forum :wjw
Polo, Golf, T4 jullie gaan met stappen vooruit :yes
Voor vragen over de T4 kan je beter stellen bij de rubriek T4 , is de kans groter dat je antwoorden krijgt
Wij wensen jullie ontzettend veel plezier en veel, maar veilige kilometers met de :driveT4

Grüsse Fred
Blue Star Bulli XXL :zwaai :zwaai :T44EVER
DSCF2089.JPG
p.s. Vergeet geen :T44EVER sticker te bestellen bij Henk1.
Laat zien dat je een :wjw 'er bent :adhd
No road ? Not a problem ! :ikrij
Plaats reactie