Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
RemoteJets Transporter
-
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 31 mei 2016, 08:30
- Contacteer:
RemoteJets Transporter
Bij deze mijn Transporter project.
Zoals misschien wel gezien door enkelen was ik op zoek naar een T4, zie ook: viewtopic.php?f=2&t=53250
Ik wilde al voor een 1.9TD gaan toen ineens de huidige Transporter op MP voorbij kwam.
Meteen wat info gevraagd en de dag erop `s ochtends meteen even (even, van Hilversum naar Rotterdam) op en neer end e bus inspecteren.
Was de mooiste die ik tot dan toe had gezien, helemaal hard rondom, goede banden, goede schijven, uitlaat ziet er goed uit, interieur netjes, motor netjes en een 2.5 TDi.
Veel zou er niet van de prijs afgaan, was de eerste die kwam kijken maar terwijl ik er al omheen liep kwamen er meerdere kijken.
Qua onderhandeling stond ik dus niet heel sterk.
Even rondje rijden, bij starten even een witte walm van de condens vermoedt ik maar verder starten lopen.
Motor loopt mooi rond voor mijn gevoel en geen gekke bijgeluiden.
Rondje crossen en dat voelde ook wel heel goed, schakelen lekker, remmen lekker, geen weg trekken naar links of rechts dus ja wat moet je dan.
Heb dus maar een bod gedaan en kreeg nog iets van de prijs af (genoeg voor de benzine van de focus 2 keer op en neer en een patatje met de vrouw )
Bus betaald, papieren mee, terug naar Hilversum, bus op naam zetten, verzekering regelen en werken tot 17:30
Patatje eten met de vrouw en op naar Rotterdam
Bus stond zoals afgesproken netjes buiten het hek van de verkoper, even erom heen gelopen en starten maar en gaan
Voor het eerst de snelweg ermee op en dat gaat lekkerrrrrrrrr.
bij 2500rpm voel je de turbo inkomen, 120 en gas geven dan voel je hem versnellen, bij 130 naar 140 idem.
Zo lekker na 10 jaar weer met een bus rond rijden (heb vanaf 2000 tot 2006 een MB100 verlengd en verhoogd gehad als surfbus) voel me weer helemaal thuis
Weer even wennen aan het wat lawaaierige ruimte achter je maar verder TOP
Wel een probleempje ontdekt, de temp meter doet het niet. Dus na dat eerste blazen vanaf Rotterdam (de vrouw hield me wel aardig bij die rijd ook wel lekker door ) even bij een tankstation gestopt om te kijken of hij echt niet te warm word.
Koelvloeistof reservoir voelde lekker warm aan maar niet te warm.
Weer de snelweg op en toen bijna helemaal 130 kunnen rijden naar Utrecht toe, daar weer even de snelweg af, nog eens voelen en geen verschil kunnen ontdekken lekker warm maar niet te.
Heb er dus vertrouwen in dat het puur een aanwijs probleem is en niet direct een koelprobleem, dat gaan we dus even uitzoeken.
Onderweg nog een SMS van deverkoper dat hij gezien had dat de bus opgehaald was en of alles goed verlopen is. Op de temp meter na dus wel dus prima.
Oh ja, nu willen jullie ook natuurlijk foto`s zien, zie volgende post.
Grt,
Berto.
Zoals misschien wel gezien door enkelen was ik op zoek naar een T4, zie ook: viewtopic.php?f=2&t=53250
Ik wilde al voor een 1.9TD gaan toen ineens de huidige Transporter op MP voorbij kwam.
Meteen wat info gevraagd en de dag erop `s ochtends meteen even (even, van Hilversum naar Rotterdam) op en neer end e bus inspecteren.
Was de mooiste die ik tot dan toe had gezien, helemaal hard rondom, goede banden, goede schijven, uitlaat ziet er goed uit, interieur netjes, motor netjes en een 2.5 TDi.
Veel zou er niet van de prijs afgaan, was de eerste die kwam kijken maar terwijl ik er al omheen liep kwamen er meerdere kijken.
Qua onderhandeling stond ik dus niet heel sterk.
Even rondje rijden, bij starten even een witte walm van de condens vermoedt ik maar verder starten lopen.
Motor loopt mooi rond voor mijn gevoel en geen gekke bijgeluiden.
Rondje crossen en dat voelde ook wel heel goed, schakelen lekker, remmen lekker, geen weg trekken naar links of rechts dus ja wat moet je dan.
Heb dus maar een bod gedaan en kreeg nog iets van de prijs af (genoeg voor de benzine van de focus 2 keer op en neer en een patatje met de vrouw )
Bus betaald, papieren mee, terug naar Hilversum, bus op naam zetten, verzekering regelen en werken tot 17:30
Patatje eten met de vrouw en op naar Rotterdam
Bus stond zoals afgesproken netjes buiten het hek van de verkoper, even erom heen gelopen en starten maar en gaan
Voor het eerst de snelweg ermee op en dat gaat lekkerrrrrrrrr.
bij 2500rpm voel je de turbo inkomen, 120 en gas geven dan voel je hem versnellen, bij 130 naar 140 idem.
Zo lekker na 10 jaar weer met een bus rond rijden (heb vanaf 2000 tot 2006 een MB100 verlengd en verhoogd gehad als surfbus) voel me weer helemaal thuis
Weer even wennen aan het wat lawaaierige ruimte achter je maar verder TOP
Wel een probleempje ontdekt, de temp meter doet het niet. Dus na dat eerste blazen vanaf Rotterdam (de vrouw hield me wel aardig bij die rijd ook wel lekker door ) even bij een tankstation gestopt om te kijken of hij echt niet te warm word.
Koelvloeistof reservoir voelde lekker warm aan maar niet te warm.
Weer de snelweg op en toen bijna helemaal 130 kunnen rijden naar Utrecht toe, daar weer even de snelweg af, nog eens voelen en geen verschil kunnen ontdekken lekker warm maar niet te.
Heb er dus vertrouwen in dat het puur een aanwijs probleem is en niet direct een koelprobleem, dat gaan we dus even uitzoeken.
Onderweg nog een SMS van deverkoper dat hij gezien had dat de bus opgehaald was en of alles goed verlopen is. Op de temp meter na dus wel dus prima.
Oh ja, nu willen jullie ook natuurlijk foto`s zien, zie volgende post.
Grt,
Berto.
Laatst gewijzigd door RemoteJets op 23 jun 2016, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 31 mei 2016, 08:30
- Contacteer:
Re: RemoteJets Transporter
Zo staat die er nu dus thuis bij:
Snel een radiootje erin:
Waarom het tape erop zit weet ik niet, spiegel ziet er niet kapopt uit ofzo:
4 goede banden en remmen + schijven:
Paar plekjes:
Enige roestplekje zover op de linkerdeur:
De dorpels links en rechts zijn blijkbaar al eens behandeld:
wat schade plekjes:
En houten plaat als raam, daar moet snel wat aan gebeuren:
En ook aan deze deuken + de kleur natuurlijk:
Zit hier normaal een rails oid? Nu 6 dikke bouten door het dak heen:
En naast een wat nieuwere van de overbuurman:
Snel een radiootje erin:
Waarom het tape erop zit weet ik niet, spiegel ziet er niet kapopt uit ofzo:
4 goede banden en remmen + schijven:
Paar plekjes:
Enige roestplekje zover op de linkerdeur:
De dorpels links en rechts zijn blijkbaar al eens behandeld:
wat schade plekjes:
En houten plaat als raam, daar moet snel wat aan gebeuren:
En ook aan deze deuken + de kleur natuurlijk:
Zit hier normaal een rails oid? Nu 6 dikke bouten door het dak heen:
En naast een wat nieuwere van de overbuurman:
-
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 31 mei 2016, 08:30
- Contacteer:
Re: RemoteJets Transporter
Er is weinig historie van bekend, de eerste werkzaamheden zullen zijn:
- water temperatuur aanwijzing fixen,
- radio monteren,
- klep vervangen, of hout vervangen voor een alu plaat oid en zien uit te deuken + verven,
- distributieriem vervangen, niet erachter kunnen komen wanneer dat is gedaan,
- olie + filter vervangen,
- inwendig gereed maken voor de modellen, voorraad en een 2de verdieping aanbrengen,
- schuifdeur rails even vast zetten, achter zijde zit wat los (rails lijkt als nieuw, de schuifdeur werkt ook als nieuw),
- uiteindelijk wil ik hem eigenlijk volledig zwart hebben met het logo, bedrijfsnaam, naam en telefoon nummer erop.
Pfoe gaanderweg zullen we zien waar we uit komen en hoe we dit allemaal gaan aanpakken.
Grt,
Berto.
- water temperatuur aanwijzing fixen,
- radio monteren,
- klep vervangen, of hout vervangen voor een alu plaat oid en zien uit te deuken + verven,
- distributieriem vervangen, niet erachter kunnen komen wanneer dat is gedaan,
- olie + filter vervangen,
- inwendig gereed maken voor de modellen, voorraad en een 2de verdieping aanbrengen,
- schuifdeur rails even vast zetten, achter zijde zit wat los (rails lijkt als nieuw, de schuifdeur werkt ook als nieuw),
- uiteindelijk wil ik hem eigenlijk volledig zwart hebben met het logo, bedrijfsnaam, naam en telefoon nummer erop.
Pfoe gaanderweg zullen we zien waar we uit komen en hoe we dit allemaal gaan aanpakken.
Grt,
Berto.
Re: RemoteJets Transporter
Leuk project busje
De bouten in het dak zullen restant zijn van een imperiaal. Denk dat het een stuk goedkoper is de achterklep helemaal te vervangen. Pascal heeft vast en zeker nog wel een gave liggen.
Voor het kleuren zou je wrappen kunnen overwegen, kan je gelijk het logo en telefoon nr etc op de wrap laten zetten.
De bouten in het dak zullen restant zijn van een imperiaal. Denk dat het een stuk goedkoper is de achterklep helemaal te vervangen. Pascal heeft vast en zeker nog wel een gave liggen.
Voor het kleuren zou je wrappen kunnen overwegen, kan je gelijk het logo en telefoon nr etc op de wrap laten zetten.
Re: RemoteJets Transporter
Hoi Berto,
Mooie op de achterklep na natuurlijk
Welkom bij en wij wensen je veel plezier met jullie nieuwe aanwinst.
Wij blijven graag op de hoogte van de rijdende hangar
In schrift en beeld
En zien jullie graag in leve den lijve op één van onze Meeting, eventueel met vliegtuig
Hoe is het nu met de witte rook na starten ?
Witte rook duidt op verbranding van koelvloeistof, meestal alleen bij de eerste start.
Na het uitzetten van een warme motor is de druk hoger in het koelsysteem dan in de cilinders.
Bij een lekke koppakking komt er dus koelvloeistof in één van de cilinders,
wat bij een koude start witte rook tot gevolg heeft.
Ik wil je niet bang maken, maar houdt je koelvloeistof toch maar even in de gaten !
Dit staat los van de aanduiding van je temperatuurmeter.
Als je de achterklep hersteld hebt, kan je meteen een mooie sticker erop plakken.
Laat zien dat je een bent
Verkrijgbaar bij Henk1.
Grüsse en veel plezier met je
Fred
Blue Star Bulli XXL
Mooie op de achterklep na natuurlijk
Welkom bij en wij wensen je veel plezier met jullie nieuwe aanwinst.
Wij blijven graag op de hoogte van de rijdende hangar
In schrift en beeld
En zien jullie graag in leve den lijve op één van onze Meeting, eventueel met vliegtuig
Hoe is het nu met de witte rook na starten ?
Witte rook duidt op verbranding van koelvloeistof, meestal alleen bij de eerste start.
Na het uitzetten van een warme motor is de druk hoger in het koelsysteem dan in de cilinders.
Bij een lekke koppakking komt er dus koelvloeistof in één van de cilinders,
wat bij een koude start witte rook tot gevolg heeft.
Ik wil je niet bang maken, maar houdt je koelvloeistof toch maar even in de gaten !
Dit staat los van de aanduiding van je temperatuurmeter.
Als je de achterklep hersteld hebt, kan je meteen een mooie sticker erop plakken.
Laat zien dat je een bent
Verkrijgbaar bij Henk1.
Grüsse en veel plezier met je
Fred
Blue Star Bulli XXL
No road ? Not a problem !
-
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 31 mei 2016, 08:30
- Contacteer:
Re: RemoteJets Transporter
Dank je.
Zal een informeren voor een kleppie.
Zal die bouten wat weg gaan werken, steken nu wat te ver uit in de cabine vindt ik.
Verkoper gaat nog even achter de exacte vervanging van de distributie riem aan, die schijnt pas gedaan te zijn.
Vancohtend ook even goed gelet op de temperatuur meter.
Hij 'werkt' wel, de temp loopt op naar de 70 om vervolgens terug te zakken naar '0'.
Lamellen staan dicht, misschien dat de thermostaat open blijft staan.
Vandaag voor het eerst maar eens gebruiken naar de vliegclub toe.
Grt,
Berto.
Zal een informeren voor een kleppie.
Zal die bouten wat weg gaan werken, steken nu wat te ver uit in de cabine vindt ik.
Verkoper gaat nog even achter de exacte vervanging van de distributie riem aan, die schijnt pas gedaan te zijn.
Vancohtend ook even goed gelet op de temperatuur meter.
Hij 'werkt' wel, de temp loopt op naar de 70 om vervolgens terug te zakken naar '0'.
Lamellen staan dicht, misschien dat de thermostaat open blijft staan.
Vandaag voor het eerst maar eens gebruiken naar de vliegclub toe.
Grt,
Berto.
-
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 31 mei 2016, 08:30
- Contacteer:
Re: RemoteJets Transporter
Hee Fred,
thanks.
Heb er gister toen ik hem op ging halen en vanochtend tijdens het starten speciaal op gelet maar geen witte rook meer gezien.
Maar hou alles sowieso even goed in de gaten qua volumes etc.
En als de bus is zoals ik voor me zien dan zal er vast nog wel een plekje over zijn voor een sticker
Grt,
Berto.
thanks.
Heb er gister toen ik hem op ging halen en vanochtend tijdens het starten speciaal op gelet maar geen witte rook meer gezien.
Maar hou alles sowieso even goed in de gaten qua volumes etc.
En als de bus is zoals ik voor me zien dan zal er vast nog wel een plekje over zijn voor een sticker
Grt,
Berto.
Re: RemoteJets Transporter
Hoi Berto,
Dat hoort zich goed aan
Meter geeft dus wel aan, maar waarschijnlijk als je gaat rijden, zakt de meter terug.
Check inderdaad de thermostaat maar even, mogelijk blijft hij open staan.
Succes
Grüsse Fred
Blue Star Bulli XXL
Dat hoort zich goed aan
Meter geeft dus wel aan, maar waarschijnlijk als je gaat rijden, zakt de meter terug.
Check inderdaad de thermostaat maar even, mogelijk blijft hij open staan.
Succes
Grüsse Fred
Blue Star Bulli XXL
No road ? Not a problem !
-
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 31 mei 2016, 08:30
- Contacteer:
Re: RemoteJets Transporter
Wat lekker zeg, scheuren over de snelweg zonder constant op de te letten omdat je toch eigenlijk te hard rijdt met de kar erachter.
Gister de T4 dus voor het eerst gebruikt waar hij voor aangeschaft is:
Zaterdag alvast even een dagje klussen.
Olie, olie filter gaan we even doen.
Thermostaat vervangen, dat moet het wel zijn, temp loopt netjes op naar de 80 en bij openen van de klep vant die dan weg.
Gisteravond op de snelweg liep die ineens weer op naar de 90 en bleef daar mooi staan om een minuut later weer terug te vallen.
Ondertussen radiootje ingebouw dat zaterdag even afmaken met een car kitje erbij.
Verder alvast wat kleine zaken doen aan de inbouw achter.
Spuiten is ook al aan de order geweest, dat gaat ergens na het seizoen eind van het jaar gebeuren.
Reclame erop ben ik ook al een beetje mee bezig geweest dus in 2017 moet er toch wel een kant en klaar chique RemoteJets bussie staan
Grt,
Berto.
Gister de T4 dus voor het eerst gebruikt waar hij voor aangeschaft is:
Zaterdag alvast even een dagje klussen.
Olie, olie filter gaan we even doen.
Thermostaat vervangen, dat moet het wel zijn, temp loopt netjes op naar de 80 en bij openen van de klep vant die dan weg.
Gisteravond op de snelweg liep die ineens weer op naar de 90 en bleef daar mooi staan om een minuut later weer terug te vallen.
Ondertussen radiootje ingebouw dat zaterdag even afmaken met een car kitje erbij.
Verder alvast wat kleine zaken doen aan de inbouw achter.
Spuiten is ook al aan de order geweest, dat gaat ergens na het seizoen eind van het jaar gebeuren.
Reclame erop ben ik ook al een beetje mee bezig geweest dus in 2017 moet er toch wel een kant en klaar chique RemoteJets bussie staan
Grt,
Berto.
- Pascal-141
- Berichten: 10864
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: RemoteJets Transporter
Dat lijkt mij eerder een slecht contact in een van de temperatuursensoren (of in de bekabeling naar de sensoren)RemoteJets schreef: Thermostaat vervangen, dat moet het wel zijn, temp loopt netjes op naar de 80 en bij openen van de klep vant die dan weg.
Gisteravond op de snelweg liep die ineens weer op naar de 90 en bleef daar mooi staan om een minuut later weer terug te vallen.
Grt,
Berto.
Het gebeurd wel eens dat er een kabeltje doorgeschuurd word (door de leeftijd en de beweging van de motor) , als dan dat kabeltje massa maakt , gaat de meter raar doen.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Pascal-141
- Berichten: 10864
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: RemoteJets Transporter
Die achterklep zou ik gewoon vervangen . Aan deze ga je veel tijd en werk spenderen om dat ooit goed netjes te krijgen .
(nee, ik heb er momenteel geen beschikbaar , heb alleen nog deurtjes staan op dit moment)
Als je een andere achterklep gaat zoeken , let dan op het bouwjaar , zit verschil in. Je hebt er eentje nodig van model vanaf '96 (model T4 die vooraan rechts de luchtaanzuiggleufjes heeft in het spatbord)
(nee, ik heb er momenteel geen beschikbaar , heb alleen nog deurtjes staan op dit moment)
Als je een andere achterklep gaat zoeken , let dan op het bouwjaar , zit verschil in. Je hebt er eentje nodig van model vanaf '96 (model T4 die vooraan rechts de luchtaanzuiggleufjes heeft in het spatbord)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
-
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 31 mei 2016, 08:30
- Contacteer:
Re: RemoteJets Transporter
Thanks, ga ik even zoeken
- Rene_Pennings
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 13 sep 2015, 11:31
- Contacteer:
Re: RemoteJets Transporter
Dat is gaaf denk ik dat vliegen! Heb je daar ook ergens een filmpje van op JOETJOEP of zo? Mooie hobby!
Veel geluk met je T4!
Groeten,
René
Veel geluk met je T4!
Groeten,
René
Live the life you love, love the life you live
- Rene_Pennings
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 13 sep 2015, 11:31
- Contacteer:
Re: RemoteJets Transporter
Hoi Pascal,Pascal-141 schreef:Die achterklep zou ik gewoon vervangen . Aan deze ga je veel tijd en werk spenderen om dat ooit goed netjes te krijgen .
(nee, ik heb er momenteel geen beschikbaar , heb alleen nog deurtjes staan op dit moment)
Als je een andere achterklep gaat zoeken , let dan op het bouwjaar , zit verschil in. Je hebt er eentje nodig van model vanaf '96 (model T4 die vooraan rechts de luchtaanzuiggleufjes heeft in het spatbord)
Ik ben ook nog op zoek naar een goede, strakke achterklep zonder roest voor mijn T4. Die is van '94. Weet jij wat het verschil is tussen de achterkleppen van diverse bouwjaren?
Groeten,
René
Live the life you love, love the life you live
Re: RemoteJets Transporter
Ik heet wel geen Pascal, maar: http://www.t4-wiki.de/wiki/Heckklappe
Heb ik laatst toevallig gevonden.
Heb ik laatst toevallig gevonden.
Verkocht in mei 2021: T4 California 2.4D AAB 1992