Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Het Conformiteitsbewijs

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vermeulen
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 jul 2014, 21:41
Locatie: Tiel

Het Conformiteitsbewijs

Bericht door Vermeulen »

Heb vorige week mijn bus naar gas om laten bouwen, lekker goed koop rijden en geen gezeik met welke milieuzone dan ook.
Maar.. Hij moet dan worden omgekeurd en je krijgt een nieuw pasje met welgeteld 1 letter erbij.
Allemaal goede en wel, heb het nieuwe bewijs al binnen. nu staat er echter in de brief dat aanhangwagens boven de 3.5 ton en bedrijfswagens een conformiteitsbewijs moeten ontvangen, de RDW heeft me vertelt dat ik deze krijg omdat dit is ingesteld vanaf 1 juli, ook voor onder de 3.5 ton bedrijfsgebakjes. Het is niet verplicht om bij je te hebben en kost je niets, maar ik heb dan ook geen idee wat het inhoud en wat het doet.
kan iemand mij vertellen wat het nut is van een bewijs waar weet ik het wat op staat, en wat hier op staat? Hieeft iemand hem l ontvangen, je krijgt hem namelijk alleen bij een nieuw kentekenbewijs.?
Rijen rijen rijen in mijn wagentje :driveT4
T4 2.0 B(LPG) aac Bedrijfsgebakje
Gebruikersavatar
Hendrik Jan
Berichten: 55
Lid geworden op: 04 mar 2013, 17:25

Re: Het Conformiteitsbewijs

Bericht door Hendrik Jan »

Hallo allemaal,
Het is wel een heel oud draadje, maar ik liep er deze week ook tegenaan.
Wij hebben een gebruikte T5GP gekocht en kregen daarvan ook een dag later zo'n Conformiteitsverklaring.
We hebben ook nog een Caddy sind mei 2016 in bezit en daarvan heb ik er geen gehad. Kan dus wel kloppen dat het sinds 1 juli 2016 is ingegaan.
Punt is allen, heb je zo'n verklaring nodig? Af en toe kom ik met deze auto met aanhanger in België en dan kunnen ze er naar vragen begreep ik.
Ik kan er op de site van de RDW weinig over vinden, alleen dat je dan volgens mij een heel nieuw kentekenbewijs moet aanvragen.

Iemand ervaring hiermee?
Plaats reactie