Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Particulier kopen, geld overboeken.

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Para
Berichten: 93
Lid geworden op: 20 aug 2016, 21:12

Particulier kopen, geld overboeken.

Bericht door Jan Para »

Hallo,

Vroeger kon je op het postkantoor, als je een auto kocht van een particulier, tegelijkertijd het kenteken overschrijven en een bedrag overboeken naar de verkoper. Ik heb de ING gebeld of ik bij een van hun service-punten, waar ik tevens een kenteken kan overzetten, ook een bedrag kan overboeken. En dus op deze manier gelijktijdig het bedrag kan overboeken en het kenteken kan overschrijven zodat dit voor beide partijen op een eerlijke manier gaat.

De ING wist te melden dat je op een service-punt geen overboeking kan doen.

Heeft iemand een idee hoe je dit toch tegelijkertijd ergens te realiseren is?

Groet,
Jan
:T44EVER VW T4 California Coach K3 2002 75KW TDI 5G / 102 PK Westfalia 7DC TY2
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Particulier kopen, geld overboeken.

Bericht door Beckontheroad »

- Overboeken via je mobile telefoon?
- Cash betalen? Kan me het bezwaar bij grotere bedragen voorstellen
Anders vooraf formeel koopcontract opstellen waarbij de verkoper zich eerst aan je legitimeert, (vooraf altijd handig zoveel mogelijk antecedenten nazoeken/controleren) zorg voor een getuige, in 2-voud opstellen en ondertekenen.

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Particulier kopen, geld overboeken.

Bericht door Snautzer »

Let op bij mobiel op het max wat je per dag mag overboeken.
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Particulier kopen, geld overboeken.

Bericht door Oviivo »

Overboeken via internetbankieren met laptop of telefoon werkt prima. Zeker als koper en verkoper bijv. allebei Rabobank hebben; geld staat direct bijgeschreven. Voor zover ik weet is er geen limiet, zolang je het geld maar hebt.
Contant kan natuurlijk ook, maar is inderdaad wat vervelend door het gevoel van risico.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: Particulier kopen, geld overboeken.

Bericht door koensch »

contant geld heeft een risico dat je vals geld in je handen krijgt.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Particulier kopen, geld overboeken.

Bericht door Snautzer »

koensch schreef:contant geld heeft een risico dat je vals geld in je handen krijgt.
Ik heb dat laatst zo gedaan bij verkoop van mijn Volvo V50: Ik ben naar een ing kantoor gegaan en daar gelijk tesamen met de koper het contante bedrag via de stort automaat direct op mijn rekening laten zetten. Dan voorkom je dat je met een berg vals geld zit. Toen dat in orde was hem de sleutels en het kenteken bewijs overhandigd en naar een postkantoor gereden om over te schrijven.
Ik had deze werkwijze hem mede gedeeld, mocht hij hier om wat voor reden niet mee akkoord zijn gegaan was het een No Deal .
Sven_Stoffelen
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2008, 16:18
Locatie: ittervoort

Re: Particulier kopen, geld overboeken.

Bericht door Sven_Stoffelen »

Storten op het kantoor bij een automaat geeft niet aan of het geld vals is. Bij de Rabobank hebben ze 7 weken de tijd om het geld te checken. Dus kan zijn dat je achteraf nog terug moet betalen.

Houdt daar on ieder geval rekening mee.
Gebruikersavatar
Jan Para
Berichten: 93
Lid geworden op: 20 aug 2016, 21:12

Re: Particulier kopen, geld overboeken.

Bericht door Jan Para »

Dank voor de tips.
Ik ben de koper. Dus zoek zekerheid dat als ik betaal de overschrijving wordt uitgevoerd :-)
:T44EVER VW T4 California Coach K3 2002 75KW TDI 5G / 102 PK Westfalia 7DC TY2
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: Particulier kopen, geld overboeken.

Bericht door koensch »

als de verkoper met overschijving stort op jouw rekening en JIJ ziet de bijschrijving op JOUW telebankieren app.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33816
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Particulier kopen, geld overboeken.

Bericht door Multivan Generation »

koensch schreef:als de verkoper met overschijving stort op jouw rekening en JIJ ziet de bijschrijving op JOUW telebankieren app.
Meestal ontvang je geld als verkoper voor de waar die je verkocht hebt.

Als je als koper de waar ontvangen hebt, dan verwacht ik niet dat de verkoper ook nog eens geld naar jouw rekening stort.

Tenzij ze heel erg blij zijn dat ze ergens vanaf zijn gekomen en je geld toe geven.. :gekte
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: Particulier kopen, geld overboeken.

Bericht door slopelrijder »

als IK de verkoper zou zijn... dan contant bij de overschrijvingsmogelijkheid (ptt servicepunt zoals bij ons de lokale sigarenboer) contant laten betalen, geld laten checken, kenteken ter plekke overschrijven...

als koper zou ik idem doen....liever een berg geld contant op zak en "boter bij de vis" dan opgelicht te worden....
als je een credit card hebt; met visa kan het ook, dan heb je ook gelijk een kopersbescherming tegen oplichting, zij boeken eventueel e.e.a. terug..

dat kun je navragen als je wilt hoe en wat bij visa....in overleg, als je voldoende geld op je visacard rekening hebt staan, kun je regelen dat je eenmalig een groot bedrag elektronisch kunt overschrijven met je creditcard,in combinatie met je mobiele smartfoon....


btw overschrijven; NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT met/via Westen Union..... dan kun je echt fluiten naar je geld mocht het ooit mis gaan!
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
Peter73
Berichten: 289
Lid geworden op: 03 apr 2007, 12:28

Re: Particulier kopen, geld overboeken.

Bericht door Peter73 »

slopelrijder schreef:

btw overschrijven; NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT met/via Westen Union..... dan kun je echt fluiten naar je geld mocht het ooit mis gaan!
Ook oppassen met PayPal. Via PayPal is de transactie verzekerd, maar ik heb me laten vertellen dat dat niet op gaat voor auto's...
Groet, Peter

T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
Plaats reactie