Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

schuiflade (slaap)bank

vragen over de T5
Plaats reactie
Solman
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 dec 2016, 11:37

schuiflade (slaap)bank

Bericht door Solman »

Hallo.
Ik rijd in een T5 California en wil een snowboard meenemen op wintersport. Deze zou vanuit de bagageruimte onder de (slaap)bank geschoven kunnen worden (ski-luik is te smal). Ik heb de schuiflade geopend en zie aan weerszijde nokjes waar de lade tegenaan loopt (stopt), ik kan niet goed zien hoe de nokjes vastzitten en of dit het enige is dat verwijderd moet worden om de lade eruit te halen.
Heeft iemand de schuiflade er al eens uit gehaald ?
Mvg, Evert
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 311
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Re: schuiflade (slaap)bank

Bericht door Deskman »

Nee, nog nooit er uit gesloopt. Maar je kunt de zitting van de bank optillen om te zien hoe het zit...
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
jdk
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jun 2008, 09:05

Re: schuiflade (slaap)bank

Bericht door jdk »

L.S.
Schuiflade kan gedemonteerd worden door de twee tapboutjes aan de binnenzijde voor in de bak los te draaien, daarna kan je de bak verticaal van de schuifrails optillen. succes het stelt niets voor.
jdk
Solman
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 dec 2016, 11:37

Re: schuiflade (slaap)bank

Bericht door Solman »

Hartelijk dank voor de reactie(s). De tip om de lade van de rails te tillen blijkt de oplossing te zijn. Ik heb niets hoeven te verwijderen. De lade kan, nadat deze geheel geopend is, naar boven van de rails gehaakt/-genomen worden.
Na het wegnemen van de gereedschapsset aan de achterkant van de bank ontstaat er een grote brede opening waar een snowboard prima in past.
Mvg, Evert
jdk
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jun 2008, 09:05

Re: schuiflade (slaap)bank

Bericht door jdk »

Ja je hebt helemaal gelijk.Die 2 boutjes war ik het over had zijn er door het campercentrum Amersfoort als" Nachrüstung " ingedraaid omdat er een probleempje met de lade was en dat zal niet standaard geworden zijn.
Fijn dat het gelukt is in ieder geval.
jdk
Plaats reactie